SAS Business bonus billet

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Algl05ab, 17/10/19.

  1. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    SAS har pt åbnet op for de "billige" bonusbilletter til USA/Canada til og med maj 2023, men er der nogen der ved hvornår de åbner op for juni 2023?
    Pt koster en returbillet på eco ca 150.000 point.
    Jeg tænker de måske åbner op X antal dage frem i tiden, men er der nogen der ved hvor langt frem?
    mange tak :)
     
    Senest redigeret: 12/8/22
    Beaglen, PENSIONISTEN, JackB og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Jeg må desværre skuffe dig. Priserne er (for en billet fra København til Chicago):
    • 60.000 point for en returbillet på økonomi
    • 80.000 point for en returbillet på plus
    • 100.000 point for en returbillet på Business
    Jeg ved ikke helt, hvor du har fundet prisen på 150.000 point.
     
  3. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Hvis man er "normal" medlem og ikke får rabat på point prisen eller ikke er logget på sas hjemmesiden, så koster en returbillet som E02zar skriver ca. 150.000 point i juli 2023.

    Men det var jo slet ikke spørgsmålet :)
    Det spændende er jo som E02zar spørger om, hvornår SAS normalt åbner op for bonusrejserne til den kommende sommer?
    Jeg har også kigget efter bonusbilletter i juni/juli et stykke tid nu, men der er ikke længere frem end maj 2023.

    Nogen som ved hvornår SAS plejer at åbne op?
    Resten af året kommer de som regel 330 dage før afrejse.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, E02zar og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    OK. Nu faldt 10-øreren. Det er billetterne med "Bedst tilgængelighed". Men kan det overhovedet betale sig at købe dem for bonuspoint? Er det så ikke bedre at betale med kreditkort og bruge pointene på noget bedre?
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Jeg har ca 200.000 point som udløber i 2023, så planen var at bruge dem på 2 business class point-billetter. I mit tilfælde er det 2 x 100.000 point.

    Jeg er med på det måske ikke giver værdi på de alm eco billetter, men jeg syntes stadig at på business er det fine priser og værdi i forhold til feks SAS shoppen.

    Problemet er bare, at pt, så alt på plus/business koster mellem 150.000-400.000 point pt billet i juni.

    Jeg tjekke selv løbende, men jeg kan ikke finde et mønster i hvornår de "billige" billetter bliver ledige/frigivet
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Glem alt om biz award billetter til standardpriser i ferieperioderne (Påske, sommer, Jul). De er meget sjældne. De bliver typisk frigivet omkring 330 dage før afgang. Jeg har ofte booket som enkeltbilletter lige så snart udrejse hhv hjemrejse bliver frigivet. Koster 20% mere i point og lidt mere i skatter. Til gengæld kan jeg ofte få de datoer jeg gerne vil have. Pt er der relativt mange biz billetter til ORD
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Det problem kan jeg ikke genkende, til påsken 2022 havde vi booket bonus billetter til Miami.
    5xbiz ud og 4xbiz + 1plus hjem.
    Jeg bookede dem af to omgange, de første sidste år da de åbnede op for påsken 2022.
    Samt et par måneder før afgang.

    Men påske bonus billetterne blev holdt tilbage i længere tid end de normale 330 dage.
    Tror først det var engang i juni 2021 de åbnede for påsken 2022.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Fedt - tror du har været ekstrem heldig. Ej heller almindeligt at se mere end to biz sæder på samme afgang. Måske lidt corona spillede også ind. Pt er der intet hen over jul eller påske. Ej heller et eneste sæde efter 31. maj.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  9. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    1) Henover jul - Hvis vi tager udgangspunkt i den 24. dec blev de bonusbilletter frigivet fra 28. jan., så derfor er de væk nu. Udfra hvad jeg har læst og selv set, bliver der afhængig af belægningen på de enkelte nogen gange frigivet flere bonusbilletter når vi kommer nærmere på afgangen.
    2) Påsken 2023 - Hvis det var som sidste år blev de billetter frigivet slut maj/start juni, så derfor er de også væk nu.
    3) Intet sæde efter 31. maj 2023 - Det var lige præcis E02zar spørgsmål som startede denne snak. Der er ikke og har endnu ikke været nogen bonus billetter efter 31. maj 2023. De er endnu ikke frigivet.
    Så spørgsmålet er om det er normalt, at SAS venter så længe med at frigive billetterne til den efterfølgende sommer?
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    sas har de sidste mange år frigivet masser af billetter løbende 330 dage før til usa. Det er meget usædvanligt hvad vi ser i år.
     
    PENSIONISTEN, Henry og JackB "Synes godt om dette"
  11. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Jeg lavede et hurtigt check på, hvor langt frem man kan finde bonusbilletter pr. 15--08-2022.
    Der er ikke noget, som følger de normale 330 dage i øjeblikket.

    Til USA 31-05-2023
    --
    AAL->CPH 18-06-2023
    AAR->CPH 18-06-2023
    ARN->AGP 18-06-2023
    CPH->AGP 18-06-2023
    CPH->BGO 18-06-2023
    CPH->CDG 18-06-2023
    --
    ARN->CPH 21-06-2023
    ARN->OSL 21-06-2023
    OSL->CPH 21-06-2023

    31-05-2023 er 289 dage ude i fremtiden.
    18-06-2023 er 307 dage ude i fremtiden.
    21-06-2023 er 310 dage ude i fremtiden.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  12. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Jeg skal ikke kunne sige om den stadig gælder givet den turbolens SAS. Men de 330 har aldrig holdt hen over sommeren - i al fald ikke på de lange. Jvf mit tidligere indlæg.

    Hvis jeg var OP vil jeg søge at finde billetter til en tur uden for højsæsonen. Muligvis sammensat som enkelt billetter.
     
    Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  13. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Jeg har de sidste 4-5 år kunne finde masser af billetter til USA 330 dage føri juni/juli/august. Fx. blev der næsten hver dag frigivet billetter til EWR, IAD og ORD (dog ikke til SFO). Jeg har haft alarmer klar og siddet klar kl 00.01 til at booke så snart de blev frigivet.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej alle sammen

    Jeg åbner lige denne op igen.

    Jeg har de sidste 2 måneder tjekket løbende om SAS er kommet med de "alm" bonusbilletter til juni mdr og fremad.
    Pt kan man stadig kun finde frem til ultimo maj 2023.
    Jeg har prøvet at skrive med SAS kundeservice, men de ved ikke hvornår der skulle komme nogen, men jeg kunne jo bare købe en standardbillet for bonuspoint.

    Forskellen pt på en SAS bonus business til 100.000 point og en standard billet til 450.000 point syntes jeg dog alligevel er lidt stor.

    Jeg ville derfor høre om der er nogen der har hørt noget, eller om jeg stadig bare skal tjekke løbende og håbe på de kommer inden mine point udløber.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    De er begyndt at frigive biz t/f USA fra september ‘23. Har før oplevet usædvanlige huller i frigivelsen, og de er ikke blevet frigivet efterfølgende. Købte fx enkelt til MIA i slut marts ‘23. Der kom aldrig billetter retur fra østkysten i første halvdel af april. Overvejer at sejle hjem i stedet Det er altså et meget uigennemskueligt produkt.
     
    Nielspg, Jeblin, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - April er sommer trafik program. Spørgsmålet er om SAS flyver til MIA i denne periode.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Det var ikke kun Miami. Havde sat alert på Washington, Miami og New York. Men det ville være rart, hvis SAS ville fortælle, hvordan rejser frigives.
     
    Beaglen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    I Påske, Sommer, Efterårs - og juleferie perioderne er det yderst sparsomt hvad der frigives af bonuspladser fra SAS side.
     
    Nielspg, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  19. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Nu hvor SAS åbner op for Bangkok, kan man så forvente at de også tilbyder bonusrejser dertil?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Ja, det vil jeg da stærkt forvente.
     
    Kenneth K, Tomas og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side