En anden ting, jeg kan se at SAS skriver at deres tilgængelighed på bonusbilletter bliver opdateret hver morgen, men nu har jeg flere dage i træk oplevet at nårjeg søger på Biz fra CPH til USA, så er det de samme afgange der kommer op, men når man så vælger den enkelte billet, så står der alligevel at de ikke er tilgængelige. Så er det ikke helt rigtigt at de opdaterer det hver dag?
Tjah, det er jo ikke ligefrem prangende med disse businessbilletter. Jeg har prøvet at søge i hele 2022 til USA og får 1 (én sølle) plads på et helt år. Det er jo næsten til grin:
Nej, det er godt nok et trist udvalg pt. Tror i der kommer flere i udbud de næste par uger, nu hvor de åbner op for turister derover?
Point er retur på din konto straks du har aflyst turen (forudsat dine point stadig er gyldige). Skatter og afgifter tager et par dage.
Har just booket to oneway til USA (fordi det stort set er umuligt at finde en egnet retur), men diamant-mailen hverken kan eller vil koble dem sammen eller reducere points. Endnu engang må man "gå skuffet hjem" fra denne såkaldte service. Jeg har desværre endnu ikke kunne gennemskue, hvad de egentligt kan hjælpe med? Er der nogen her, som rent faktisk har fået hjælp fra dem for nyligt?
Nej...! De er lynhurtige til at svare, men det er heller ikke så svært, når man sidder med et gummi-stempel med teksten "Det lader sig desværre ikke gøre". Jeg gad godt være en flue på væggen på det kontor, for jeg fornemmer, at de gerne vil, men ingenting må. Jeg sidder med en retur billet (Fly Premium hop til Plus) til SFO i maj måned. Nogen har valgt at stryge samtlige rotationer alle onsdage i april og maj, så min retur er på den ikoniske A340 Hverken kundeservice eller mail support kan gøre noget ved det (jeg så gerne et reserveret sæde dagen efter, så jeg kan planlægge resten af den tur med forbindelsesfly), for afgangen er jo ikke aflyst.......
Jeg har to ture på biz for mig og min anden halvdel til hhv ORD og EWR - booket som enkeltture. Diamantmailen har tidligere rettet det i løbet af ingen tid - men nu nægter de - og henviser til telefonen. Har ikke kastet mig ud i det endnu. Har en mulighed tilbage - vender tilbage når jeg har en løsning. Jeg vil da gerne havde de 48k point tilbage.
I nat fandt jeg en SAS bonus Biz oneway sfo-cph jan 2023, men en ting undrer mig :: gebyret er kun 38,- kr !! mon det er korrekt, det forekommer mig at det har ligget på omkring 300,- kr tidligere ?. Jeg har valgt i fremtiden kun at købe ONEWAY bonus billetter oversøisk 1) for ikke at komme i carambolage med ombookings problemer og dermed risikere at miste en biz strækning. 2) for at omgås "Når rejsen er påbegyndt kan retur rejsen ikke refunderes".
Øj, der var jeg heldig, pludselig kom en ledig Plus bonus plads cph-sfo på min ønskede udrejse dag i jan 2023. Her er udgør gebyret 280,- kr. !!
Hvis du sammenlægger de kr 38 med kr 280 så lander du et sted på ca kr 330 for en returbillet som det typisk koster for en bonus billet t/r.
Et tip: Jeg har længe - forgæves - set efter Bonus Biz til MIA. De har faktisk lige frigivet en del med afrejse i marts 2023. Så hvis man planlægger i god tid ...
Jeg oplever lidt udfordringer med SAS de her dage. Jeg har under den seneste kampagne booket en tur på biz tur/retur til Toronto, begge gange med en mellemlanding i Stockholm. På turen hjem har jeg en lang mellemlanding. I weekenden ser jeg at der er en ledig bonusbillet på plus fra Stockholm til København og jeg ringer til kundeservice for at høre om det kan rettes, således min mellemlanding bliver kortere. Det viser sig ikke at være noget problem og medarbejderen oplyser mig efter 5-10 min at det nu er rettet og jeg vil kun se det hvis jeg logger ind og samtalen afsluttes. Jeg opdager kort efter at begge dele af min returflyvning nu er blevet ændret fra biz til økonomi og jeg ringer igen op til SAS og får fat i en ny medarbejder, som siger at han har brug for at tale med sit backoffice og erkender at det selvfølgelig skal rettes, når de har lavet den fejl. Nu kan jeg se at de ikke har rettet den eksisterende flyvning, men i stedet OGSÅ har booket mig ind på en flyvning dagen efter, denne gang på biz og direkte. Dog kan jeg på den nye direkte flyvning ikke få lov til at vælge sæde. Hvad er op og ned her? Jeg har vel ret til at holde fast i at jeg skal flyve hjem som planlagt og det selvfølgelig skal være på biz, selv om der på deres hjemmeside ikke står til at være flere ledige bonus biz pladser ledige på den oprindelige afgang?
Udfordringerne fortsætter desværre. SAS kunne/ville ikke tilbyde mig den oprindelige returflyvning på biz og tilbød mig i stedet at flyve hjem dagen efter på biz. For at imødekomme dem, oplyste jeg dem at det kunne jeg godt accepterer, såfremt jeg kunne rejse ud en dag senere. Det accepterede de og rettede det. Nu kan jeg se at de har opkrævet mig fuldt antal point for rejsen dvs. 60.000 point og ikke kampagneprisen på 36.000 og jeg kan ikke få dem til at refundere mig det for meget betalte i point. Deres eneste løsning, er at jeg skal sende dem en klage via deres hjemmeside, som de siger der er 8 ugers behandlingstid på og rejsen er jo i næste uge. Er der en af jer der ligger inde med en mail på en person højere oppe i SAS, således jeg kan prøve at få behandlet min sag der?
Det er så absurd, at kundeservicemedarbejderen ikke har lov til blot at rette prisen, men skal sende dig ud i et bureaukratisk klageforløb. Det er jo derfor, at historier som Frederik Cilius' opstår. Og hvorfor skulle du rejse med SAS næste gang, når så simpel en booking er så besværlig?
Jeg kigger pt. efter min tredje bonusrejse til USA og indtil videre har jeg prøvet at flyve med 350eren samt den nye 321neo og ift. de to, der fortræk jeg overordnet set 350eren, selv om 321neo også var en super oplevelse, især på hjemturen hvor jeg havde et "tronsæde" med masser af plads. Til jer der har fløjet i de forskellige fly, hvordan er jeres erfaringer så at flyve på business i de forskellige modeller, da jeg er i tvivl om jeg skal gå efter 350eren igen, eller alternativt prøve 330eren.
Har ikke prøvet 321 endnu - men foretrækker klart 350 over 330. Sædderne er de samme - men 350 er bare et federe fly. Undtaget er dog de store toiletter.