SAS Business bonus billet

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Algl05ab, 17/10/19.

  1. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Normalt har jeg oplevet at have point refunderet indenfor 5-10 min.
     
    Nielspg, Henry og Tomas "Synes godt om dette"
  2. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Super, det var hurtigere end jeg havde forventet :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    En anden ting, jeg kan se at SAS skriver at deres tilgængelighed på bonusbilletter bliver opdateret hver morgen, men nu har jeg flere dage i træk oplevet at nårjeg søger på Biz fra CPH til USA, så er det de samme afgange der kommer op, men når man så vælger den enkelte billet, så står der alligevel at de ikke er tilgængelige. Så er det ikke helt rigtigt at de opdaterer det hver dag?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Tjah, det er jo ikke ligefrem prangende med disse businessbilletter. Jeg har prøvet at søge i hele 2022 til USA og får 1 (én sølle) plads på et helt år. Det er jo næsten til grin:

    upload_2021-11-5_13-47-58.png
     
    Kenneth K, Nielspg, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Nej, det er godt nok et trist udvalg pt. Tror i der kommer flere i udbud de næste par uger, nu hvor de åbner op for turister derover?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Point er retur på din konto straks du har aflyst turen (forudsat dine point stadig er gyldige). Skatter og afgifter tager et par dage.
     
    Nielspg, Tomas og Henry "Synes godt om dette"
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Har just booket to oneway til USA (fordi det stort set er umuligt at finde en egnet retur), men diamant-mailen hverken kan eller vil koble dem sammen eller reducere points. Endnu engang må man "gå skuffet hjem" fra denne såkaldte service.

    Jeg har desværre endnu ikke kunne gennemskue, hvad de egentligt kan hjælpe med? Er der nogen her, som rent faktisk har fået hjælp fra dem for nyligt?
     
    Kenneth K, MrJensen, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Nej...!

    De er lynhurtige til at svare, men det er heller ikke så svært, når man sidder med et gummi-stempel med teksten "Det lader sig desværre ikke gøre". Jeg gad godt være en flue på væggen på det kontor, for jeg fornemmer, at de gerne vil, men ingenting må.

    Jeg sidder med en retur billet (Fly Premium hop til Plus) til SFO i maj måned.
    Nogen har valgt at stryge samtlige rotationer alle onsdage i april og maj, så min retur er på den ikoniske A340 :eek:

    Hverken kundeservice eller mail support kan gøre noget ved det (jeg så gerne et reserveret sæde dagen efter, så jeg kan planlægge resten af den tur med forbindelsesfly), for afgangen er jo ikke aflyst....... :confused:
     
    Erwin Lansing, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Jeg har to ture på biz for mig og min anden halvdel til hhv ORD og EWR - booket som enkeltture. Diamantmailen har tidligere rettet det i løbet af ingen tid - men nu nægter de - og henviser til telefonen. Har ikke kastet mig ud i det endnu. Har en mulighed tilbage - vender tilbage når jeg har en løsning. Jeg vil da gerne havde de 48k point tilbage.
     
    HenrikM, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    I nat fandt jeg en SAS bonus Biz oneway sfo-cph jan 2023, men en ting undrer mig :: gebyret er kun 38,- kr !! mon det er korrekt, det forekommer mig at det har ligget på omkring 300,- kr tidligere ?.

    Jeg har valgt i fremtiden kun at købe ONEWAY bonus billetter oversøisk

    1) for ikke at komme i carambolage med ombookings problemer og dermed risikere at miste en biz strækning.

    2) for at omgås "Når rejsen er påbegyndt kan retur rejsen ikke refunderes".
     
    Kenneth K, jespersm, NielsC og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Øj, der var jeg heldig, pludselig kom en ledig Plus bonus plads cph-sfo på min ønskede udrejse dag i jan 2023. Her er udgør gebyret 280,- kr. !!
     
    Kenneth K, jespersm, NielsC og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    De 38 kr er korrekt nok på returflyvningen. Sådan har det været i mange år.
     
    NielsC, Nielspg, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Hvis du sammenlægger de kr 38 med kr 280 så lander du et sted på ca kr 330 for en returbillet som det typisk koster for en bonus billet t/r.
     
    NielsC, Nielspg, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    OK, tak, så skyldes min forvirring at jeg nok hidtil kun har booked retur billetter.
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Et tip: Jeg har længe - forgæves - set efter Bonus Biz til MIA. De har faktisk lige frigivet en del med afrejse i marts 2023. Så hvis man planlægger i god tid ...
     
    Senest redigeret: 4/5/22
    asf, Nielspg, Tomas og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Jeg oplever lidt udfordringer med SAS de her dage. Jeg har under den seneste kampagne booket en tur på biz tur/retur til Toronto, begge gange med en mellemlanding i Stockholm. På turen hjem har jeg en lang mellemlanding.

    I weekenden ser jeg at der er en ledig bonusbillet på plus fra Stockholm til København og jeg ringer til kundeservice for at høre om det kan rettes, således min mellemlanding bliver kortere. Det viser sig ikke at være noget problem og medarbejderen oplyser mig efter 5-10 min at det nu er rettet og jeg vil kun se det hvis jeg logger ind og samtalen afsluttes.

    Jeg opdager kort efter at begge dele af min returflyvning nu er blevet ændret fra biz til økonomi og jeg ringer igen op til SAS og får fat i en ny medarbejder, som siger at han har brug for at tale med sit backoffice og erkender at det selvfølgelig skal rettes, når de har lavet den fejl.

    Nu kan jeg se at de ikke har rettet den eksisterende flyvning, men i stedet OGSÅ har booket mig ind på en flyvning dagen efter, denne gang på biz og direkte. Dog kan jeg på den nye direkte flyvning ikke få lov til at vælge sæde.

    Hvad er op og ned her? Jeg har vel ret til at holde fast i at jeg skal flyve hjem som planlagt og det selvfølgelig skal være på biz, selv om der på deres hjemmeside ikke står til at være flere ledige bonus biz pladser ledige på den oprindelige afgang?
     

    Attached Files:

    • 2.1.PNG
      2.1.PNG
      File size:
      50.5 KB
      Vist:
      16
    • 2.3.PNG
      2.3.PNG
      File size:
      38.1 KB
      Vist:
      16
    • 2.PNG
      2.PNG
      File size:
      58.1 KB
      Vist:
      16
    Beaglen, MrJensen og Henry "Synes godt om dette"
  17. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Udfordringerne fortsætter desværre.

    SAS kunne/ville ikke tilbyde mig den oprindelige returflyvning på biz og tilbød mig i stedet at flyve hjem dagen efter på biz. For at imødekomme dem, oplyste jeg dem at det kunne jeg godt accepterer, såfremt jeg kunne rejse ud en dag senere. Det accepterede de og rettede det.

    Nu kan jeg se at de har opkrævet mig fuldt antal point for rejsen dvs. 60.000 point og ikke kampagneprisen på 36.000 og jeg kan ikke få dem til at refundere mig det for meget betalte i point. Deres eneste løsning, er at jeg skal sende dem en klage via deres hjemmeside, som de siger der er 8 ugers behandlingstid på og rejsen er jo i næste uge.

    Er der en af jer der ligger inde med en mail på en person højere oppe i SAS, således jeg kan prøve at få behandlet min sag der?
     
    Beaglen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Det er så absurd, at kundeservicemedarbejderen ikke har lov til blot at rette prisen, men skal sende dig ud i et bureaukratisk klageforløb. Det er jo derfor, at historier som Frederik Cilius' opstår. Og hvorfor skulle du rejse med SAS næste gang, når så simpel en booking er så besværlig?
     
    Kenneth K, Nielspg, jespersm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Jeg kigger pt. efter min tredje bonusrejse til USA og indtil videre har jeg prøvet at flyve med 350eren samt den nye 321neo og ift. de to, der fortræk jeg overordnet set 350eren, selv om 321neo også var en super oplevelse, især på hjemturen hvor jeg havde et "tronsæde" med masser af plads.

    Til jer der har fløjet i de forskellige fly, hvordan er jeres erfaringer så at flyve på business i de forskellige modeller, da jeg er i tvivl om jeg skal gå efter 350eren igen, eller alternativt prøve 330eren.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Har ikke prøvet 321 endnu - men foretrækker klart 350 over 330. Sædderne er de samme - men 350 er bare et federe fly. Undtaget er dog de store toiletter.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Tomas "Synes godt om dette"

Del denne side