SAS Business bonus billet

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Algl05ab, 17/10/19.

  1. 0815Traveler31

    0815Traveler31 Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    57
    Point:
    18
    Thanks nj4420!

    Anyone knows how the go / go plus / business split works on bonus tickets?
    I had the following scenario:
    - Return travel to Toronoto for 2 pax
    - Way out, there was 1 business ticket and 2 plus tickets available
    - 1: To get the business ticket, I booked for my partner first on business
    - 2: I meant to book GoPlus for myself .....to my surprise not only business was gone (which I had just booked), but also the 2 GoPlus tickets had disappeared

    Does anyone know how the ticket classes are interconnected?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,616
    "Synes godt om" modtaget:
    4,654
    Point:
    113
    You can check availability on www.awardhacks.se
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    709
    "Synes godt om" modtaget:
    2,103
    Point:
    93
    They are two different booking and service classes, and they are not interconnected (to my knowledge and experience). Maybe just bad luck as another one snapped the two Plus tickets before you could get hold of them. But keep a close eye on awardhacks as they might turn up again.
     
    Offlyer, Beaglen, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. 0815Traveler31

    0815Traveler31 Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    57
    Point:
    18
    I would say its close to impossible that they are not interconnected - I checked availability for plus and businss just before booking and attempted to book the plus ticket approx 90 sec after I hit enter on the business ticket - and swoops, wasnt there anymore - would be extreme coincidence that someone books
     
    Beaglen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    709
    "Synes godt om" modtaget:
    2,103
    Point:
    93
    What is the point of interconnecting seats in two completely different service classes, and why would selling ONE business result in deleting TWO plus-tickets? I go with the extreme coindicence.
     
    Offlyer, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  6. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    131
    "Synes godt om" modtaget:
    336
    Point:
    63
    Har netop været afsted til Washington DC på bonus business derover og plus hjem. På vejen derover stopper mit sæde med at kunne ligges helt ned ca halvvejs på turen og efter at have henvendt mig til personalet for hjælp, hvor de heller ikke kan få det til at virke, er konklusionen at det er noget en tekniker skal se på.

    Andre der har oplevet lignende før og som har erfaringer, eller blot et bud på om der er noget at komme efter ift. SAS, da jeg synes det er en væsentlig forringelse af at flyve på business, når sædet ikke kan ligges ned som en seng.
     
    Beaglen, Henry, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,294
    Point:
    93
    For en del år siden, oplevede jeg noget tilsvarende. Mit sæde ‘sad fast’ i liggende position og kunne ikke rejses.
    Det blev dog hurtigt løst for mig, da der tilsyneladende var en anden business passager på personalebillet, som jeg blev bedt om at bytte med.
    Synes det var lidt mærkeligt, men kender jo ikke vilkårene for deres (sikkert urimeligt billige) billetter.
     
    Beaglen, Tomas, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    149
    Point:
    33
    Hvis jeg var dig ville jeg nok klage og bede om kompensation. Jeg tror sagtens du vil kunne få nogle point retur.
     
    Beaglen, Tomas, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    932
    "Synes godt om" modtaget:
    2,754
    Point:
    93
    Jeg ville antage, at personen kun har betalt skatter og afgifter. Det ved jeg i hvert fald en ven fra AC gjorde på tværs af alle *A selskaber. Men kun hvis der er ledige billetter - og kun et vist antal business om året.
    Enig, du burde kunne få nogle point retur, som minimum. Jeg ville klage.
     
    Beaglen, Tomas og Henry "Synes godt om dette"
  10. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    131
    "Synes godt om" modtaget:
    336
    Point:
    63
    Tak for jeres tilbagemelding, har netop sendt en anmodning/klage til SAS med henblik på at få refunderet nogle point og så må jeg se om det ender med at give noget. Har heldigvis lavet en lille video af problemet med sædet, hvis det skulle blive nødvendigt med ekstra dokumentation
     
    Beaglen, Nielspg, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,109
    "Synes godt om" modtaget:
    4,736
    Point:
    113
    Min kæreste ringede til SAS i dag for at afbestille en bonusbillet til USA. Han ringede for at være sikker på at få pointene tilbage. Agenten opkrævede 750 dkk per person. Hvad? siger jeg, prisen skulle være 525 dkk. Vi tjekker den danske, svenske, engelske, tyske SAS website. Overalt står der 525 dkk. Vi ringer tilbage. Den nye agent insisterer også på at prisen er 750 dkk. Vi klager fordi der står noget andet på websiden og agenten indvilliger i at refundere differencen. Men spørgsmålet er nu: Har SAS allerede hævet prisen på afbestilling og ikke offentliggjort det endnu?
     
    Senest redigeret: 29/2/24
    Beaglen, Henry, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    709
    "Synes godt om" modtaget:
    2,103
    Point:
    93
    <synes ikke godt om>
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    131
    "Synes godt om" modtaget:
    336
    Point:
    63
    Vil da ikke være overrasket hvis gebyret allerede stiger, samtidig med de ikke melder det ud
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,561
    "Synes godt om" modtaget:
    13,130
    Point:
    113
    Gebyret er 750 svenske og norske kroner. Måske ligger fejlen her?
     
    Senest redigeret: 29/2/24
    Nielspg, Jeblin, Tomas og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,109
    "Synes godt om" modtaget:
    4,736
    Point:
    113
    Vi spurgte udtrykkelig om netop dette, men svaret var nej, det er 750 danske kroner. Det var ikke-danske agenter (vi ringede kl. 8 om morgenen). Måske er der en fejl i deres "manuskript". Et godt råd må være at man altid grundigt sætter sig ind i reglerne inden man ringer til SAS kundeservice. Mange medarbejdere der ved faktisk ikke så meget......
     
    Beaglen, Nielspg, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Det fremgår nu ellers tydeligt på SAS's hjemmeside, at gebyret er DKK525:

    • Gebyret for at afbestille/ombooke flyvninger indenrigs og i Europa er 25 EUR/250 SEK/250 NOK/175 DKK/25 USD/32 CAD.

    • Gebyret for at afbestille/ombooke flyvninger til/fra Asien og Nordamerika er gebyret 75 EUR/750 SEK/750 NOK/525 DKK/75 USD/96 CAD
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  17. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    577
    "Synes godt om" modtaget:
    1,488
    Point:
    93
    Hvordan tager SAS det gebyr hvis man afbestiller via hjemmesiden? Jeg har haft afbestilt et par stykker og i afbestllings-flowet dukkede der ikke nogen betalingsside op.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    577
    "Synes godt om" modtaget:
    1,488
    Point:
    93
    Jeg får fx. denne besked på en SAS plus billet i Europa jeg bestilte i sidste uge.

    upload_2024-3-1_14-29-25.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,561
    "Synes godt om" modtaget:
    13,130
    Point:
    113
    Er det kun et telefon gebyr?

    Mener på et tidspunkt, der var gebyrer på telefonservice, men intet gebyr på selvbetjening. Husker jeg rigtigt?
     
  20. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    98
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Jeg har afbestilt en bonusbillet online, og man bliver afkrævet kr. 525 pr. passager for at kunne afbestille. Derefter refunderes alle point og skatter/afgifter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side