Thanks nj4420! Anyone knows how the go / go plus / business split works on bonus tickets? I had the following scenario: - Return travel to Toronoto for 2 pax - Way out, there was 1 business ticket and 2 plus tickets available - 1: To get the business ticket, I booked for my partner first on business - 2: I meant to book GoPlus for myself .....to my surprise not only business was gone (which I had just booked), but also the 2 GoPlus tickets had disappeared Does anyone know how the ticket classes are interconnected?
They are two different booking and service classes, and they are not interconnected (to my knowledge and experience). Maybe just bad luck as another one snapped the two Plus tickets before you could get hold of them. But keep a close eye on awardhacks as they might turn up again.
I would say its close to impossible that they are not interconnected - I checked availability for plus and businss just before booking and attempted to book the plus ticket approx 90 sec after I hit enter on the business ticket - and swoops, wasnt there anymore - would be extreme coincidence that someone books
What is the point of interconnecting seats in two completely different service classes, and why would selling ONE business result in deleting TWO plus-tickets? I go with the extreme coindicence.
Har netop været afsted til Washington DC på bonus business derover og plus hjem. På vejen derover stopper mit sæde med at kunne ligges helt ned ca halvvejs på turen og efter at have henvendt mig til personalet for hjælp, hvor de heller ikke kan få det til at virke, er konklusionen at det er noget en tekniker skal se på. Andre der har oplevet lignende før og som har erfaringer, eller blot et bud på om der er noget at komme efter ift. SAS, da jeg synes det er en væsentlig forringelse af at flyve på business, når sædet ikke kan ligges ned som en seng.
For en del år siden, oplevede jeg noget tilsvarende. Mit sæde ‘sad fast’ i liggende position og kunne ikke rejses. Det blev dog hurtigt løst for mig, da der tilsyneladende var en anden business passager på personalebillet, som jeg blev bedt om at bytte med. Synes det var lidt mærkeligt, men kender jo ikke vilkårene for deres (sikkert urimeligt billige) billetter.
Hvis jeg var dig ville jeg nok klage og bede om kompensation. Jeg tror sagtens du vil kunne få nogle point retur.
Jeg ville antage, at personen kun har betalt skatter og afgifter. Det ved jeg i hvert fald en ven fra AC gjorde på tværs af alle *A selskaber. Men kun hvis der er ledige billetter - og kun et vist antal business om året. Enig, du burde kunne få nogle point retur, som minimum. Jeg ville klage.
Tak for jeres tilbagemelding, har netop sendt en anmodning/klage til SAS med henblik på at få refunderet nogle point og så må jeg se om det ender med at give noget. Har heldigvis lavet en lille video af problemet med sædet, hvis det skulle blive nødvendigt med ekstra dokumentation
Min kæreste ringede til SAS i dag for at afbestille en bonusbillet til USA. Han ringede for at være sikker på at få pointene tilbage. Agenten opkrævede 750 dkk per person. Hvad? siger jeg, prisen skulle være 525 dkk. Vi tjekker den danske, svenske, engelske, tyske SAS website. Overalt står der 525 dkk. Vi ringer tilbage. Den nye agent insisterer også på at prisen er 750 dkk. Vi klager fordi der står noget andet på websiden og agenten indvilliger i at refundere differencen. Men spørgsmålet er nu: Har SAS allerede hævet prisen på afbestilling og ikke offentliggjort det endnu?
Vi spurgte udtrykkelig om netop dette, men svaret var nej, det er 750 danske kroner. Det var ikke-danske agenter (vi ringede kl. 8 om morgenen). Måske er der en fejl i deres "manuskript". Et godt råd må være at man altid grundigt sætter sig ind i reglerne inden man ringer til SAS kundeservice. Mange medarbejdere der ved faktisk ikke så meget......
Det fremgår nu ellers tydeligt på SAS's hjemmeside, at gebyret er DKK525: Gebyret for at afbestille/ombooke flyvninger indenrigs og i Europa er 25 EUR/250 SEK/250 NOK/175 DKK/25 USD/32 CAD. Gebyret for at afbestille/ombooke flyvninger til/fra Asien og Nordamerika er gebyret 75 EUR/750 SEK/750 NOK/525 DKK/75 USD/96 CAD
Hvordan tager SAS det gebyr hvis man afbestiller via hjemmesiden? Jeg har haft afbestilt et par stykker og i afbestllings-flowet dukkede der ikke nogen betalingsside op.
Er det kun et telefon gebyr? Mener på et tidspunkt, der var gebyrer på telefonservice, men intet gebyr på selvbetjening. Husker jeg rigtigt?
Jeg har afbestilt en bonusbillet online, og man bliver afkrævet kr. 525 pr. passager for at kunne afbestille. Derefter refunderes alle point og skatter/afgifter.