SAS Business bonus billet

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Algl05ab, 17/10/19.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    "Synes godt om" modtaget:
    13,451
    Point:
    113
    Det står faktisk her: SAS EuroBonus: Pointtabel for flyvninger
    • Når du kombinerer en SAS-bonusbillet med en almindelig billet for point, gælder billetreglerne for den almindelige billet, hvis du afbestiller/ombooker hele bookingen.
    Jeg er dog enig i at det ikke er specielt tydeligt

Og så fremgår det, når du reserverer. Her er det mere tydeligt:

upload_2024-9-5_14-59-12.png

OscarOP "Synes godt om" dette.
  2. Molle

Molle Aktivt medlem

Beskeder:
    78
    218
    Point:
    33
    Jeg synes mildest talt ikke det er tydeligt... Har da alligevel bestilt min del alm og bonus billetter igennem årene. Men det her er jeg alligevel aldrig rendt ind i før...
    Så man sætter til/fra samt dato og klikker af at man gerne vil betale med point. Så kan man (som eksemplet nedenfor) være i en situation hvor ens Go billet ud og hjem er på helt forskellige vilkår, og det er den der er billigst der har de bedste :rolleyes:

Jeg må bide i det sure æble og så flytte min tur til engang næste år...
    SAS Eurobonus.JPG

3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Hvilket jeg også skriver - men det fremgår dog af betingelserne.

Enig. Men husk, at det koster et gebyr at aflyse en bonusrejse til 5.000 point - og det koster også gebyr at ændre afgangen. Jeg ved dog ikke, hvordan SAS håndterer en kombination, som den, du viser i dit opslag.

4. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    797
    2,355
    Point:
    93
    Nu ikke så nærig, 36 tusind point for en enkeltbillet til Aalborg er da et fund. Hvis der er tid, får du måske endda en halv kop pulverkaffe; det er jo trods alt SAS Plus :)

Thorbjoern, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  5. 0815Traveler31

0815Traveler31 Medlem

Beskeder:
    50
    78
    Point:
    18
    Is it just me who is too slow or are there very little bonus tickets to Bangkok? Also only economy, never even seen a business class EuroBonus points ticket

Rungsvej og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Rungsvej

Rungsvej Aktivt medlem

Beskeder:
    44
    118
    Point:
    33
    It's not just you. I have had alerts on awardhacks.se for several months now, at not a single ticket

Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,980
    7,542
    Point:
    113
    Så meget for at man i det "nye" EB for pointbooster på bonuspoint og endnu flere point at bruge, for jeg sidder med den samme fornemmelse. Ja, jeg ved godt at man det er muligt at finde rejser hvis man er fleksibel og open minded.

Jeg ville hellere have beholdt booster på niveau point, men vores behov er forskellige

Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Er ved at booke en bonus tur til ORD næste sensommer. Udrejse ingen problemer. Men der er nul ledige bonus sæder ORD-CPH efter 29. maj. Det er da pudsigt. Andre US destinationer har ikke samme udfordring. Er der et bud på en forklaring?

9. Nielspg

Nielspg VIP medlem

Beskeder:
    187
    538
    Point:
    93
    Kan ikke finde nogen bonus billetter til/fra USA efter den 1. december 2025 i nogen klasse overhovedet - troede først det var pga juletrafik, men det burde for længst være overstået?

Der er masser af bonusbilletter til/fra Europa at finde i december, januar og halvdelen af februar måned - er der nogen som ved noget?

10. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Synes sjældent du finder noget 9 måneders tid frem i tiden, vil tro der dukker enkelte til december op i april måned.

Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  11. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Jeg har efterhånden helt opgivet at finde bonus billetter. Hvis jeg endeligt finder til den ene vej, er det komplet umuligt at finde til den anden vej 1-2 uger senere. Skal lige siges at jeg kun leder efter billetter på Business, og kun long haul.

Fornylig var jeg en tur i Bangkok. Ikke en eneste bonusbillet i sigte på hverken ud eller hjem turen, og heller ikke selvom jeg søgte 1 uge før og efter de rejse dage jeg endte med. Det var interessant at se at business, begge veje, var lidt over halvt booket på afrejse dagen, men da vi lettede var der kun enkelte ledige sæder i business. Sandsynligvis en del point upgrade, for både plus og eco var nærmest menneske tomt begge veje. Hver passager havde mindst 3 ledige sæder.

Offlyer, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  12. Nj4220

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Er enig i at der aldrig er noget til Asien, men long haul er der altså masser af.
    Vi er afsted 4 personer hvert år til USA og vi har fundet både til New York, Atlanta, Washington og Chicago.

Attached Files:

Henry, Offlyer og Nielspg "Synes godt om dette"
  13. Offlyer

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Vi har været her før. Jeg er på ingen måde enig i at der er masser af bonusbilletter på Biz. På helt kort bane kan der være noget. Men der er under 40 flyvninger ud af Skandinavien fra 1/7 og frem, hvor der er 2 biz billetter ledige. Og fra 1/12 er der intet overhovedet. Det er ikke masser.

frank123, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  14. Nj4220

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Juni, Juli, August vil du aldrig finde mange business billetter ud af europa, sådan har det været i mange år.

15. Offlyer

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Det er jeg helt med på (til trods for Aaron påstår der ikke er black-out på bonusbilletter). Men med under 40 fly med min 2 ledige billetter (Biz Bonus i perioden 1/7 og frem til 330 dage fra nu (hvor de normalt frigives) er helt ualmindelige ringe.

T4L, frank123 og Henry "Synes godt om dette"
  16. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Hvis du booker 3-6 mdr. frem vil jeg ikke afvise at du kan finde biz bonus billetter til USA, men jeg planlægger sjældent meres end max 3 mdr. frem.

17. Nj4220

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Hvis jeg forstår din besked rigtigt, så booker du max 3 måneder frem?

I så fald vil du have lettere ved at finde billetter, da de fleste billetter ligger indenfor den kommende måned, man har derfor bedst chancer for at finde, hvis man har is i maven og kan vente med fly indtil 2-4 uger før afgang. Kræver noget fleksibilitet, men vi er lykkedes 5 år i træk med at booke 5 stk billetter både frem og retur, sidste år endda hele 6 billetter

Nielspg, T4L, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nielspg

Nielspg VIP medlem

Beskeder:
    187
    538
    Point:
    93
    Så kom der med et slag bonusbilletter med SAS fra Los Angeles til DK frem til midt i februar 2025 - bare hvis der er andre, som kunne bruge det :)

Kenneth K, jespersm, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,213
    5,171
    Point:
    113
    Hvordan er du blevet opmærksom på det? Awardhacks viser dem stadigvæk ikke, men jeg kan finde dem hvis jeg søger på SAS homepage.

Nielspg, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  20. Nielspg

Nielspg VIP medlem

Beskeder:
    187
    538
    Point:
    93
    Det var på SAS’ hjemmeside jeg fandt dem - tænkte at Awardhacks nok skulle bruge lidt ekstra tid før de kom frem der :)

Del denne side