Synes umiddelbart, at der er en fin beskrivelse her: https://www.sas.dk/kundeservice/afbestilling-refusion/
SAS er nu vendt tilbage og jeg har fået tilbudt at vælge imellem 8.000 point eller 80 euro i voucher. Har valgt førstnævnte
At købe point til 7,5 øre er jo også ganske fint. Og de tæller vel med i "Fly Premium status". Hvis du altså har SAS EuroBonus Premium MasterCard.
Hvordan finder man en business bonus billet på Fly Premium ? Har endeligt nået "Unlimited number of award trips in SAS Business for the price of SAS Go worldwide." via mit Mastercard, og vil nu gerne booke en billet for 2 personer til USA i efteråret (Oktober-November). At finde dem på SAS hjemmeside er jo en fuldtidsbeskæftigelse. Har prøvet at bruge awardhacks.se - og den ser ud til at virke fint, men det ser ud til at der ikke er mange rejser ledige. Har også prøvet https://awardfares.com/ - men den ser ikke ud til at finde rejserne selvom jeg kan se dem på både SAS og awardhacks.se. Nogen der har nogle gode tips ? Bliver der frigivet business rejser løbende eller skal man skynde sig at booke når man ser en ? Hvad er reglerne for afbestilling/ombokning ?
Det forstår jeg ikke i siger, med mindre i søger Miami. Alle andre destiantioner er til at få udover i juni-juli-august og de er endda også til at få, hvis man har is i maven og venter til tæt på afgang. Vi har booket 5x tur retur til Atlanta 25/6 - 13/7 på biz. Se nedenstående search for 2 personer fra CPH til USA.
Takker. Har også fundet lidt rejser på awardhacks, men det ender nok med Premium Economy. Planen er at få set lidt NFL kampe, så jeg har 3 tidsslots jeg forsøger at ramme. 6.10-13.10 27-10-03.11 eller 1-8 december. Dertil så 1-2dages rejse på begge sider.
1 person? Hvis det kun 1 pax, så er jeg ret sikker på du nok skal finde noget. Du kan jo evt booke premium eco og skulle der dukke biz op, så må du æde set 525kr gebyr som kommer (i øvrigt billigere at aflyse, hvis du logger ind på svenske SAS)
Det er 2 pax, så jeg vælger nok det gode råde med at booke premium eco, så jeg er sikker på rejsen. Skal have tilslutning til/fra AAL. Kan man få det som en bookning, så man er dækket hvis der skulle være forsinkelser ?
Nu har jeg ikke selv søgt på rejser - så mit svar er baseret på generel erfaring: Det kan være svært at finde bonusrejser på business til USA. Men det er klart, at jo mere fleksibel, du er, jo lettere er det at finde en rejse. Jeg har tidligere fundet bonusrejser med få dages varsel. Det var ikke noget problem. Men også bonusrejser på Plus i Europa kan være svære at finde. Det kan måske være det, som ødelægger din søgning. Jeg rejser selv fra Aarhus. Her oplever jeg tit, at der ikke er bonusbilletter på indenrigs - og så kommer den mulighed ikke frem.
Jeg søger fra CPH, så det er ikke problemet. Der kommer intet hvis jeg søger fra AAL. Kan se at der er et nogenlunde udbud af BIZ til USA i løbet af efteråret, men det rammer desværre ikke de datoer vi (2 pax) gerne vil afsted.
En lille opdatering herfra. Med lidt tålmodighed og hjælp fra Alerts fra awardhacks.se kom der i løbet af nogle dage ledige businessbilletter, så nu er rejsen sikret. Som en ekstra bonus (og lidt hjælp fra SAS kundeservice) viste det sig at man faktisk godt kan booke billetten til USA incl. tilslutning fra AAL som 1 rejse, og så er tilslutningen ovenikøbet includeret i prisen på de 30.000 points. God weekend
Jeg har et par ture der skal bookes på bonus biz men jeg afventer stadig de rette afgange bliver tilgængelige. Mit spørgsmål er, ved I hvad der kommer til at ske fra 1/8 med overgangen til det nye SAS? Vil bonusbillet systemet forblive det samme og vil stortset de samme afgange blive lagt op? Vil point beregnes på samme måde? Sagt på en anden måde, har jeg travlt med at få bestilt inden August?
Overgangen er først d. 1/9 og så vidt jeg kan læse mig frem til, så kommer du fortsat til at kunne booke SAS bonus billetter, som du gør det nu.
Når vi snakker rene SAS billetter, så er der mig bekendt: Ingen ændring i brug af point Du får flere point på de forskellige niveauer Det bliver sværere at optjene status
Jeg havde bestilt 2 billet via point fra AAL-CDG. Vi skulle flyve om et par uger. Forsøgte så at afbestille online, hvilket ikke var muligt. Så skrev en mail til guld mailen istedet. De påstår så at jeg får skatter og afgifter tilbage, men de ca 135k point jeg har betalt for turen bliver ikke refunderet. Jeg har søgt overalt på SAS hjemmeside, men det kan jeg ikke finde dokumentation for nogen steder? Han påstår jeg har bestilt noget de kalder "mixed booking" hvilket jeg heller ikke kan finde noget om på deres hjemmeside. Jeg er godt klar over man kan bestille billetter hvor man betaler delvis kontant og delvis med point, men de eneste jeg har betalt kontant er det som SAS kalder "Taxes, fees, Other charges" og "Domestic/International fees". Han skriver så at de eneste bonus billetter hvor pointene refunderes er dem hvor der er markeret med en Guld prik og typisk koster et rundt beløb 15.000 eller 25.000 point. Det synes jeg så giver endnu mindre mening - de billetter hvor man bruger færrest point, stiller altså en bedre end dem hvor man bruger flere point? Er der nogen af jer der har erfaring med lignende? Jeg har nægtet at afskrive pointene og bedt dem dokumentere deres krav.
Gætter på, at du har købt den type billet, SAS kalder "Bedste tilgængelighed", hvilket er almindelige billetter, hvor du betaler med bonuspoint i stedet for penge. Her gælder reglerne for billetten. Og hvis det er én, som ikke kan ændres eller refunderes, så er pointene tabt.
Hvis det skulle være tilfældet, synes jeg de er ualmindeligt dårlige til at informere om det! Jeg laver en søgning på en afgang til/fra og klikker af at jeg vil betale med bonus point. Uanset om jeg vælger en af gang til 5.000 point eller en til 37.231 point (eksempel), så betaler jeg det samme i skatter/afgifter. Men på langt den dyreste af dem får jeg så langt dårligere betingelser hvis ændringer/afbestlling? De giver jo simpelthen ingen mening