Min første spontane tanke: Hvordan i alverden har SAS tænkt sig at med succes kunne agere SPOC for kunderne, når man har en selvbetjeningsløsning (hjemmesiden med tilhørende backend systemer) der fortsat er så elendig, så kundeservice bliver totalt overbebyrdet blot fordi det begynder at blæse lidt... Igen synes jeg at de tænker for mange luftige tanker. Det er fint at de vil udvikle sig, men sørg så for at have støttesystemer på plads først. Det andet ligner jo nærmest en ren selvmordsaktion. /DSGM #2
Uden at have været med: Det lyder helt normalt for virksomhedspræsentationer. Hvor har man mange gange siddet i banken og hørt på ledelsens visioner og beskrivelser - og funderet meget over diskrepansen mellem ordene og virkeligheden nede i maskinrummet.
Synes det var tæt på ligegyldig snak fra SAS’ side. Intet nyt som jeg ser det. Flere af Eurobonus slides’ne kunne næsten være kopieret fra sidste gang jeg var med... for 2 År siden! Men når det så er sagt, synes jeg det er stærkt de på den måde møder deres kunder tete a tete og ønsker feedback, stor ros og respekt for det. Og hyggeligt at møde “the usual suspects igen”
Sandt nok. Men når det gælder SAS bliver det næsten helt ekstremt, når man ved hvordan det er gået førhen med alle deres lanceringer af nye tiltag. Vi husker alle hjemmesiden der lige fra starten er blevet kritiseret sønder og sammen, og som topchefen har måttet undskylde for. Jeg kan ikke undgå at tænke konspiratoriske tanker, men jeg skal nok lade være med at udgyde disse tanker her... /DSGM #2
Det bedste var naturligvis at mødes med andre her fra IF Den garanterede bonusplads til EBP på Europa, som blev lanceret kan måske være forløberen til at give bedre bonusplads til også næste niveau, når de har fået erfaringer. EB-folkene forstod ikke helt hvorfor det kunne være en god ide, at man på *A søgninger også kan få vist F-pladser, så der er vist lang vej hjem endnu. Jeg synes dog generelt jeg oftere hørte i år, at de gerne vil have feedback end tidligere og det er positivt. Jeg brugte noget tid med Mariam og Michael Hansen og forsøgte at give dem budskabet at tage med til deres kolleger i f.eks. produkt o.lign.: Brug grupper som IF til at få input på ændringer. Nogle gange betyder en reduktion eller stop ikke så meget, mens det andre gange nærmest vælter læsset for i hvert fald nogle (ingen navne nævnes her... )
Jeg har skrevet en lille artikel med mine observationer - kom gerne med kommentarer og tilføjelser om hvad vi lærte i går. https://insideflyer.dk/sas-holdte-hof-pandion-diamond-medlemmerne-laes-sas-kunne-fortaelle-nyheder/ Jeg tænker forsat at SAS skal fokusere og gøre det de er gode til - det med at skulle være helt fremme som der blev nævnt i Growth Initiative - lidt samme som @obs nævnte tidligere.
Hejsa - kan du uddybe dette initiativ:? "Den garanterede bonusplads til EBP på Europa, som blev lanceret kan måske være forløberen til at give bedre bonusplads til også næste niveau, når de har fået erfaringer."
Pandions kan booke bonusplads på flyvninger i Europa, så længe der er ledige stole på en flyvning. Dvs også selv om der ikke er ledige bonuspladser men kun pladser mod betaling. Det er første gang jeg ser denne form for garanti. Da jeg selv var EBP kunne man requeste overfor EBP-linjen og så ville de undersøge det. Jeg håber (men det er min egen fortolkning) at der fremadrettet kan komme bedre adgang til bonus for EBP. Det var noget en gruppe af os fremsatte overfor Sandahl Sørensen ved et møde for et år siden.
Vi har tænkt mere eller mindre konspiratoriske tanker om årsagen, men fakta har vi ikke rigtigt fået. Fakta er altid bedre, for det meste i hvert fald, men måske knap så sjove Jeg gad vide om de så også sender Sandahl til Stockholm og Oslo, men her dukker Gustafson sikkert op i stedet (for nu at blive i det konspiratoriske hjørne!) /DSGM #2
Jeg synes, det var en rigtig dejlig aften. De helt store Apple-agtige afsløringer er jo ikke noget vi er vandt til på de her kanter, så har svært ved at blive skuffet over manglen på disse. At bruge tid med sjove mennesker, man kender eller kommer til at kende, kan jeg godt li - og det var mit udbytte af aftenen. Det gælder både IF’ere og SAS-folk. At SAS bruger en aften på at nurse lidt om os, der bruger meget tid i deres selskab, kan jeg kun bifalde - det gør mig ikke mindre loyal over for dem. Tænker vi alle bliver inviteret til VIP-aftner af forskellig slags fra tid til anden og formålet her er jo at nurse om os så vi måske bruger lidt flere penge hos dem. Om ikke så længe skal jeg til et arrangement hos Mercedes, hvor der også bliver nurset om gæsterne. Jeg tænker ikke nødvendigvis de gør det for at takke mig for at jeg har brugt lidt klejner hos dem - men istedet i en forhåbning om, at jeg vil bruge klejner hos dem igen en anden gang......og sådan ser jeg også SAS-arrangementet. Så for mig var det en sjov aften i godt selskab med noget dejlig øl, god mad (og laks) - og jeg er blevet klogere på, hvordan butikken spiller hos dem. Og jeg kan i dag konstatere, at den nye trækstang de har fået i CPH til ATR’erne, virker upåklageligt og der var fly til tiden fra D1 - istedet for busgate. Informationen om denne nye trækstang fik jeg i aftes og meget mere skal der jo ikke til for at gøre en jyde glad! Og så synes jeg faktisk også det var rart at få afleveret beskeden om at Vibeke på Diamant-service er dygtig og gør en ekstra indsats for os. På vej derfra, delte jeg en taxa med en ældre herre, som var med for første gang (lige som jeg). Han havde været i alle lande i verden og glædede sig til sin næste tur. Han havde et rejseprogram, der næsten kan hamle op med @PENSIONISTEN og uden at fornærme nogen, er @PENSIONISTEN en vårhare ved siden af ham. Han var så glad for aftnenen og arrangementet. Det satte lige et ekstra plus på sådant et arrangement for mig - og vi fik ham afleveret på Hovedbanen, hvorfra han så trygt kunne tage et tog hjem.
Var det godt nok alt hvad der skulle til for at propperne kunne komme til gate, eller er der noget jeg misforstår?
CPH har jo mangel på gates - de lukker yderligere et par gates nu for at gøre plads til mere shopping, så der er mange ting i det. Det er en skændsel, at en lufthavn skærer ned på det, der burde være deres kerneområde for istedet at være et shoppingcenter - og vi frekvente rejsende bliver taget som gidsel i det. Jeg forstår ikke, at der ikke snart er nogen, der begynder at stille krav til lufthavnen om at de bliver bedre til at levere på varen “lufthavn”.