Har netop tjekket ind på en rejse med SAS til middelhavet. Jeg er selv SAS Eurobonus Diamond og min kone og datter har i noget tid været SAS Eurobonus Silver. Jeg vidste godt at min datters sølv niveau ville være udløbet nu, men til min overraskelse så fik hun på hendes boarding kort angivet "SAS Bronze, FQTV/SK". Er der noget jeg har misset? Har SAS meddelt at de er på vej med et Bronze niveau for Eurobonus? PS! Det er ikke basis niveauet som er/bliver opdøbt til Bronze. Vi har min søn med også og han er basis niveau og har det også angivet således på hans boardingkort (står "blot" FQTV/SK). Han har boarding gruppe 4, min datter med det "nye!" Bronze har boarding gruppe 3 sammen med min kone med sølv niveau. Selv har jeg boarding gruppe 1 som EBD.
Også interessant. Er I på samme booking? Boardingzonen som FB medlem bliver løftet til den i bookingen med højeste status, dvs. uanset hvem jeg flyver med zone 1 hos SAS og 2 hos KLAF med eco billetter. Det sker åbenbart ikke for SB, så endnu en enhancement man kan håbe på, når de to programmer bliver ensartet.
Vi er på samme booking. Men rent praktisk bliver de øvrige på samme booking ikke løftet "boarding gruppe mæssigt" på SAS selvom jeg fx er EBD (eller hvis man var EBG). Jeg plejer at gå ombord på SAS og blot sige "de er med mig" og så bliver vi alle lukket ind. Men forstår heller ikke at det ikke sker automatisk. Men det som jeg finder intressant er "SAS Bronze" niveauet som er angivet her. Der står ikke Sky Elite efter Bronze niveauet, det gør der efter min kones sølv niveau. Efter mit (EBD) står der Sky Elite Plus. Men min datter med "bronze" niveau er alligevel ophøjet til boarding gruppe 3 istedet for 4 ligesom min kone på sølv niveau. Altså kunne det tyde på at SAS er ved at indfører et nye mini niveau med angivelsen Bronze som giver nogle mindre fordele, men udelukkende på SAS og ikke Skyteam. Det ses også hos visse andre selskaber.
Mærkeligt. I sidste uge fløj jeg (EBG) med familien (som ikke har status) på samme booking hos SAS, og her viste alle boarding cards boarding zone 1, som Erwin skriver.
Måske er det forberedelse til en større "Enhancement" hvor bl.a LTD endligt bliver indført, og optjenings kravene øget, så der er plads til basis, bronze, silver, gold og diamond.