Så er der kommet biografbilletter igen. 26 tilbage. Min periode slutter 31. august, så jeg venter stadig på bedre muligheder!
Jeg vil gerne give et guldkort væk til min søn. Hans optjeningsperiode udløber den 30. november. Vil han så kun have guldkortet frem til den 30. november 2016 eller helt frem til den 30. november 2017 eller noget helt andet?
Min. 30 nov 16 + 3 måneders grace. En gang gik teorien på at det var indeværende periode plus næste plus 3 måneder men det passer vist ikke. Har læst nogle teorier på flyertalk om ca. Det samme men max et sted mellem 21 og 24 måneder. Kan desværre ikke give et præcist svar, vi mangler noget mere data eller et svar fra SAS...
Har lige mailet sammen med Diamond service hos SAS, og der er lys forude siger de, vent et par uger så skulle der komme noget nyt.
Mange tak for svar. Jeg har lige tjekket, hvad der skete sidste år. Der gav jeg ham et sølvkort den 21. april 2015. Hans optjeningsperiode udløb den 30. november 2015. Han har stadigvæk sølvstatus.
@Kenneth K Lad os håbe, at der blandt "det nye" også indgår, at overskydende BASIS point ikke nulstilles ved overgang til ny optjeningsperiode, for jeg kommer til at have over 100.000 basis point ved min næste overgang. Sidste år "mistede" jeg en masse basis point, det er en flad fornemmelse, når systemet nulstiller saldoen.
Bedste tidspunkt er at give guld d. 1 december. Omvendt skal han bruge det nu til sommer så er han kun midtvejs i perioden. Man får guld perioden ud + næste periode + 3 måneder. Så man kan give Ca. 27 måneders guld ud hvis man timer det. Det værste et at give i oktober, så får han kun 1 måned + 12 måneder + 3 måneder
@tbh Har FT bekræftet at man ikke kan få 27 mnd? Nogle gange sender de et kort med 1 års kortere varighed.. eks. fik jeg et nyt Diner's og selvom jeg var genkvalificeret til Guld, så stod der stadig 7/16 på mit nye kort, selvom jeg teknisk set havde det til 7/17.
Men det afhænge formentlig af T4L's optjeningsperiode. Hvis den udløber inden 1 december (og han ikke har andre, som han vil give guldkort til), så kan han vel lige så godt give et guldkort nu.
Jeg har ikke selv bevis for det modsatte, kun hvad jeg har læst her: http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/1577053-gift-gold-card-4.html Jeg tror det med kortet er forskelligt fra Diners & normalt eurobonus kort? Jeg gav et guldkort væk ca. 3 oktober til en der vist genstartede 1. oktober. Jeg er lidt spændt på hvad der sker der.
det er noget af en rygtebørs. Min kæreste fik et kort d. 2 sept... og der står at kortet udløber 11/16.. så må vi se om de sender hende et nyt guldkort til 11/17 under grace.. ellers må hun få et nyt guldkort af mig, hvis hun bliver sølv i dec
Og den bidrager jeg gerne til Min kvalificeringsperiode løber fra maj til april Min kærestes fra december til november (og kortet er gyldigt til udgangen af februar) Jeg gav hende et guldkort 5 juli 2014. Og forsøgte at give hende et nyt kort i 2015. Men jeg fik fejlmelding med besked om, at jeg ikke kan give guldkort til en, der allerede har. Samme melding i januar/februar 2016. Men 2. marts 2016 kunne jeg give hende et nyt guldkort. Så min konklusion er: Det guldkort hun fik 5 juli 2014 var gyldigt til udgangen af optjeningsperioden hun fik kortet (december 2013 - november 2014) samt den efterfølgende periode (december 2014 - november 2015). Da kortet er gyldigt 3 måneder efter udløbet af optjeningsperioden, havde hun guldstatus i perioden december 2015 - februar 2016. Og derfor kunne jeg ikke give hende et nyt kort før marts 2016.
Vedrørende goodiebag læste jeg at SAS skulle have sagt på et dialogmøde i Göteborg i går at den kommer til at udgå af EBD konceptet. Så måske skal man bare slå til så længe der er noget tilbage af hvad der nu er.......
Min søsters kort udløber d. 12/16, hun fik sit d. ~3. oktober 15 og selvfølgelig slemt skuffet Anyway - jeg hører gerne en opdatering for dig så hun kan få 100% besked en måned før! Kunne være fedt at få det bekræftet 100% hvor længe det er muligt til næste gang
Så er der en ny mulighed: https://diamond.flysas.com/benefit/sas-travel-bag-kit/ Det bliver et nej tak herfra, biografbilletterne virker mindre fratalende.
Jeg tog også biografbilletterne og forærede dem til nevøens familie (med 3 børn i alderen 4 - 8, kan de altid bruge en tur i biffen). Det gjorde jeg også for et par år siden. Dengang skulle niecerne så have lidt kompensation (for alle skal jo behandles ens). De fik så en rejse til Barcelona på Business for eurobonuspoint. Det var nok lidt over-kompensation, så nevøen måtte bagefter have en week-end på Radisson (for Club Carlson point).