Jeg er Diamond medlem nu og har også kvalificeret mig til næste periode, men jeg må indrømme, at jeg kan se hvorfor jeg skulle blive ved med at stræbe efter det?? Der er jo ingen reelle fordele udover hvad man allerede har som Guld-medlem. Vi blev lovet bedre adgang til bonus billetter hvilket jeg så som den bedste fordel - kun en gang har jeg fået et tilbud om et par dages forspring på billetter - MEN Guldmedlemmerne var inkluderet i dette tilbud, og så er vi jo ligevidt. Det ender desværre altid med, at jeg må købe bonus billetter via Alliancen og dermed betale flere point samt betydeligt højere gebyr fx USA sidste år ville SAS prisen have været Kr. 1.200, men vi kom af med Kr. 12.000 ! Det er umuligt at få long haul billetter på SAS - desværre, ville meget gerne være loyal, men det bliver sværere og sværere. Vil meget gerne have forklaret hvad der er det tiltrækkende ved Diamond ............??
Nå, men nu er der kommet lidt mere på "Goodiebag" hylden... hvad siges der til: - 4 drikkeglas - plastik steltonkande - 1 lysestage (tror det er Stelton) - Serverings spade(?) (stelton) - Salat bestik (stelton) - kagespade (stelton) hmm.... - hvad skal man vælge?
Tjah, det er jo i hvert fald nogle ting som på ingen måde er særligt anvendelige på en flyrejse Med mindre selvfølgelig at servicen er det næste de vil spare væk ombord. Men ellers kan man jo kun undres over, hvad et flyselskab ønsker at opnå ved at give deres kunder sådan nogle gaver...
Utroligt SAS ikke selv kan se at det er en total joke. Hvis det var ting som kufferter, hovedtelefoner, bærbartasker, multi-opladere, osv. så kunne det forsvares som værende relateret til rejser, men det her er jo bare helt latterligt.
Da jeg var yngrede/lille og skulle rejse, så kunne jeg se de der smarte forretnings folk med deres smarte kort løbe igennem tingene og flyve finere end os andre dødelige. Den gang havde jeg en forstilling om at de fik det som en gave af fly selskabet, fordi de fløj så meget. Altså jeg troede de købte normal billet men blev opgraderet fordi de var fast kunde. Og det er jo klart, tænkte jeg. Men så blev jeg ældre og fandt ud af at det eneste de trofaste kunder får af flyselskabet er (hvad var det @Kristian skrev) serverings spade. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de ikke smider 2 bussines opgadering eller nogen bonus point i stedet for plastik glas. Vil de absolut ha utilfreds kunder!!!!!!!
@Flemming Poulsen - var det ikke en idé at give denne feedback videre til relevante hos SAS? Du har vist kontakterne Det er helt i skoven at de forstætter - og nu udvider - det her cirkus med at bruge penge på fuldstændig ligegyldige ting i stedet i deres Goodie bag.
Enig I hvad der ellers har været skrevet, man føler sig mere og mere til grin - en kagespade! Der er så mange andre ting de kunne give, jeg ville for eksemple gerne have et af de nye tæpper fra Hästens som de har på business, det var et gratis forslag, SAS.
Det er godt nok griner det her.... Jeg har lige været i Paris og nu er jeg så kvalificeret til et nyt år som EuroBonus Diamond.... Og jeg syntes at starten sidste år var god med de Marshall Hørebøffer, men må da godt nok sige at det siden hen er forsvundet hvad værdien lige kunne være blevet til.... Så jo - lad os få fat i SAS og høre hvad de vil bruge denne feed back til. /Henrik
I chatten med Niels Lindhe løftedes sløret for, at Diamond-medlemmer vil kunne få en drink, når der rejses på Go. Er der tale om kun 1 drink, og hvornår tænkes dette mon implementeret?
1 drink på indenrigs? Var egentlig af den opfattelse, at det var på longhaul, idet servicen her ikke matcher andre selskaber og man således ville imødekomme noget af kritikken på dette punkt. Men måske tager jeg fejl. Ved @Henrik Olsen noget?
Lidt nyt er der på dette område. Som jeg ved i øjeblikket vil følgende træde i kraft i starten af april: Indenrigsruter: Der bydes på hvad man vil af drikkevarer (dog ikke alkohol) Langruter: Der bydes på hvad man vil af drikkevarer inklusiv alkohol På begge typer bydes der også drikke for 1 medrejsende eller op til 4 familiemedlemmer. Vi må afvente de helt præcise regler fra SAS for denne meget positive fordel. Dette er virkeligt et godt træk der giver følelsen af at der er en forskel på de bedst betalende kunder og dem der kun lige rejser en enkelt eller to om året.
Jeg er ret uenig. Det er en ret basic service som alle andre legacy carriers giver alle. AF giver dig både en sandwich og øl/vin/vand selvom du har betalt <600 kr for en T/R billet til Paris, LX gør det samme på deres sindsyge tilbud til GVA. Uden at sælge billetterne billigere (måske ikke i snit) tager SAS 20 kr for vand (med mindre du 3 gange gør opmærksom på at du gerne vil have et glas), så at dette er at sætte pris på de bedst betalende kunder er lidt væk i min optik. Ja ja, der skal spares og det er da sikkert et fint sted at spare (bortset fra vand), men så kan det da fås i loungen i stedet for det her. Tilføjelse: Jeg synes egentligt det er tegn på utrolig dårlig kendskab til hvad ens kunder ønsker (efter min mening). Der er jo ikke engang tale om et måltid mad, men man kan drikke dyrere vin... Derudover kan jeg dog finde et plus, man kan give en flaske vin hvis man gerne vil imponere sidemanden.
I sammenligningen med andre selskaber er jeg enig - dog ser jeg dette isoleret på hvad SAS nu tilbyder deres kunder og hvad en EBD så giver. På dette område og set isoleret på dette er det et plus. Klart at flyve med Airberlin fra CPH-DUS og så få sodavand og en lille snack så er det ikke godt det SAS har gang i.
Tak for svar. Godt med lidt mere konkret info om de få perks der er på vej. Skal selve flyve på Go på PVG-CPH den 4. april, så jeg håber da virkelig, at det er på plads dér, når du siger fra starten af april. Er helt enig med @tbh i, at SAS grundlæggende har trukket helt i bremsen hvad angår service sammenlignet med andre legacy carriers. Kan måske forstå, at de gør det over Atlanten, hvor flere amerikanske selskaber har krævet betaling for øl mv. i mange år, men på ruter til asien, der forventer man noget mere, ikke mindst, når man ser på, hvad de asiatiske selskaber tilbyder.
De amerikanske selskaber er vel sluttet med at kræve betaling også, så nu er det bare SAS, Icelandair og Norwegian i segmentet "lavserviceselskab". Selv AirBerlin giver vin, øl, avec m.v. til maden...
Der er kommet meget mere tingel tangel, men noterede mig da noget spændende: Går så udfra, at "Ridepass" er turpas...
Damn det er da et skarpt tilbud! 50,- for adgang og selv hvis turpasset kun var gyldigt den ene time så er det stadigt en god deal...!