SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Frederikke

    Frederikke Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Sølv’en har jeg nået - ved de 10 SAS flyvninger.
    Det handler udelukkende om, om jeg kan nå at skrabe et guldkort til mig inden 31/10.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Den detalje havde jeg lige overset.

    Men så for at regne lidt på guldkortet: Du skal op på 45.000 statusgivende point. Du har allerede de 10.000 - og købet på mastercardet vil give yderligere 5.000. Så du mangler 30.000 point. Eller 35 enkelt rejser med SAS.

    Jeg kan ikke afgøre, om det er rimeligt indenfor en periode på 6 måneder. Det afhænger jo både af dine forventede rejser resten af optjeningsåret og dit forventede forbrug på kortet.

    Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg flyttet en del af mine tilbagevendende betalinger til Mobile pay eller mit mastercard: Elregningen, telefonregningen, internet abonnementet og betalinger for diverse streamingtjenester. Det giver helt automatisk både ekstrapoint - men også statuspoint.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,201
    Point:
    113
    Helt enig, også derfor jeg sagde "overvej evt. om det er den bedste måde at gøre det". For mit vedkommende ville 2700 kr (som eksempel) være dyrt for 20.000 ekstrapoint, samt 5.000 status point, hvis jeg ikke lige stod og manglede.
    Og har benyttet mig meget af bl.a. curve og revolut til at elminiere, eller minimere valutagebyrer hvor muligt. I et vist omfang også bankoverførsler.
    Hvis vi snakker (f.eks.) 2.7% for SAS MC, mod (f.eks.)~2% for et visakort, så er regnestykket selvfølgelig anderledes.

    "In my experinece" - beklager det bliver lidt indspist med sådanne forkortelser.
    Vær obs. på hvis du står og skal betale 120k SEK i et, og mener Visa/Dankort som almindeligt Visa kort, så er det nok ikke muligt i forhold til kreditgrænse.
     
    asf, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Jeg har lige fået post fra Sygeforsikringen Danmark. Kontingentet kan nu betales med kort eller mobile pay. For mig godt 3.500 kroner om året. Når jeg flytter betalingen fra betalingsservice, vil det hvert år give omkring 530 ekstra point og 130 basispoint. De er vel også værd at tage med?
     
    Nielspg, asf, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    131
    "Synes godt om" modtaget:
    336
    Point:
    63
    Tak, det er da værd at tage med og jeg vil gøre det samme
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Ser nu, at betalingen ikke kan laves med MasterCard. Så har valgt Mobile Pay, hvor beløbet trækkes på min MasterCard.
     
    PENSIONISTEN, Nielspg, Tomas og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    146
    Point:
    33
    Interessant. De sidste 3 år har jeg betalt regningen med mit Curve Mastercard, dog manuelt hver gang.

    Jeg kan se at muligheden for automatisk betaling nu rigtigt nok kun er MobilePay, Visa/Dankort og Betalingsservice.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    146
    Point:
    33
    I øvrigt, ny kampagne fra SAS MC i min indbakke:

    POINTFEST I SOMMER
    Sommeren er på vej! Det fejrer vi med to kampagner, som kan sætte ekstra fart på din pointoptjening.*

    Du kan se frem til dobbelte point fra 26. til 28. maj 2023 på alle køb med dit SAS EuroBonus Mastercard Premium. Du får op til 50 Ekstrapoint pr. 100 kr., normalt op til 25.**

    Pointfesten fortsætter hele juli, hvor du får 50 % flere point (30 Ekstrapoint/100 kr.) når du betaler i lokal valuta på udlandsrejsen. Så får du flere Ekstrapoint og i langt de fleste tilfælde også den bedste kurs.​
     
    PENSIONISTEN, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Husk: Tilmelding er nødvendig for at få disse fordele. Og det kan kun ske med det personlige link i mailen.
     
    PENSIONISTEN, Calle77, Rollercoaster og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    Også modtaget her, selvom det efterhånden er godt nok mange måneder siden, jeg havde et MC Premium. o_O
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,243
    "Synes godt om" modtaget:
    4,112
    Point:
    113
    Har fået mailen - og tilmeldt mig
    Gælder tilmeldingen også min vivs point earner kort? Hun er nemlig i Chicago med den førstefødte den weekend.
    Erfaringer?
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  12. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    146
    Point:
    33
    Jep :)
     
    Nielspg, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  13. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,243
    "Synes godt om" modtaget:
    4,112
    Point:
    113
    Check - tak
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,708
    Point:
    93
    Så starter point-kampagnen i morgen, men jeg studsede over følgende i min bekræftelsesmail:

    Du kan se frem til dobbelte point fra 26. til 28. maj 2023 på alle køb med dit SAS EuroBonus Mastercard Premium. Du får op til 50 Ekstrapoint pr. 100 kr., normalt op til 25.**
    **Du får fra 26. til 28. maj 20 Ekstrapoint per 100 kr. ved køb i danske kroner, 40 Ekstrapoint ved køb i lokal valut i udlandet og 50 Ekstrapoint ved køb af flybilletter på sas.dk


    20 point per 100 kr i dansk valuta er da ikke dobbelte point. Har de ændret de normale 15 point per 100 kr?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,243
    "Synes godt om" modtaget:
    4,112
    Point:
    113
    Ikke ifølge denne
    https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/point/
    Formentlig en flettefejl ved mailudsendelse
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,596
    "Synes godt om" modtaget:
    4,585
    Point:
    113
    Ligger pt og roder omkring 150k point for se seneste 12 mdr.

    Mit spørgsmål er: Hvis jeg nu køber 50.000 point, kommer jeg så over grænsen eller tæller det ikke?
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  17. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    - De tæller med.
    - Når jeg køber xtra point, har jeg gjort det til en vane først at købe f.eks mellem 1000 eller 5000 point for at sikre mig at reglerne ikke er ændrede.
    - De går straks ind på EB saldoen samt MC saldoen. Man skal blot lige logge ud og logge ind på sin SAS EB hjemmeside.
    - Obs : Man kan højst købe xtra point 10 gange pr år.
     
    Nielspg, Henry og jespersm "Synes godt om dette"
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,596
    "Synes godt om" modtaget:
    4,585
    Point:
    113
    Tak for svar, så hopper jeg lige ind og opgraderer min status :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  19. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    202
    "Synes godt om" modtaget:
    636
    Point:
    93
    Virkede det? Jeg har aldrig tænkt over den mulighed før og ligger på ca. 191K og 9000 point koster SEK 1.800, så tænker jeg vil gøre det samme :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,708
    Point:
    93
    Ej, det skulle jeg lige have vist sidste måned hvor jeg kun var 5000 point for grænsen (men nu er knap 20.000 fra)...
    Men tak for tippet til en anden gang!
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side