SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    - De afregnes i svenske kr, således rimeligt billige i øjeblikket.

    - Man slår ikke 2 fluer med et smæk, men faktisk 3 fluer :

    a) Man kan forhøje sin EB købssaldoen (xtra point) ganske betragteligt.

    b) Ryger MC Premium over 200.000, så har man straks denne status 12 måneder frem.

    c) Købet (f.eks 3.000 danske kr på master card regningen tæller med i det månedlige forbrugsregnskab).
     
    Erwin Lansing, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,243
    "Synes godt om" modtaget:
    4,111
    Point:
    113
    Det virker
    Købte selv 10.000 point i sidste måned. MC status opgraderet med det samme. Men desværre blev beløbet til SAS først trukket om mandagen - hvilket betød at jeg gik glip at dobbelt point på købsbeløbet.
     
    Senest redigeret: 13/6/23
    Henry, PENSIONISTEN og OIB "Synes godt om dette"
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,596
    "Synes godt om" modtaget:
    4,585
    Point:
    113
    Yes det virker upåklageligt.

    Pensionisten: Ved du om det også ville virke ved overførsel fra andet medlem?
    Har “købt” nogle point rejser på biz til en kollega og han har derfor 120.000 point af mine stående. Vil min grænse stige hvis han overfører dem?
     
    Nielspg, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    Jeg ved det ikke.
    Og jeg tror desværre heller ikke at customer service ved det ... men jeg ville nok lade det komme an på en prøve ved at have den nøjagtige premium saldo in mente og derefter overføre 1.000 point for at se om disse point kun lægger sig i xtra EB point saldoen, eller om de forhåbentlig også plusses i premium.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Yep. Det tæller med når man overfører til andre, altså den modtagne konto stiger tilsvarende hos MC p.
     
    PENSIONISTEN, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,243
    "Synes godt om" modtaget:
    4,111
    Point:
    113
    Vær dog opmærksom på at det koster SEK 0,05 (mod SEK 0,2 for køb) at overføre til en anden person. Som modtager betaler du i sagens natur ikke noget, og pointenes gyldighed bliver nulstillet - dvs 5 år fra overførselsdato.
     
    PENSIONISTEN, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    • Point overført fra familiemedlemmer eller venner og de Statuspoint du optjener via kortet, som kan forhøje dit EuroBonus-niveau, medregnes ikke i saldoen
    Kilde: Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Du får det modsatte svar her: Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium

    Men det kan jo godt være, at IT systemet tæller på en anden måde, end det skulle gøre.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Eurobonus Niveau, nej. MasterCard Premium niveau, ja.

    Gjorde det for to uger siden. Min status på MC kortet øgede med det samme.
     
    Erwin Lansing, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,596
    "Synes godt om" modtaget:
    4,585
    Point:
    113
    Kan bekræfte at overførsel af point også tæller, er nu langt over grænsen til biz.
    De talte med 5min efter de var overført.
     
    PENSIONISTEN, Nielspg, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    Så kom der da lidt positivt nyt fra EB Premium kortet efter jeg nedgraderede efter sidste års prisstigning. Spørgsmålet så er, hvor meget er 10.000 points værd for mig :rolleyes:

    Screenshot 2023-06-22 at 19.26.59.png
     
    jespersm, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    De gode nyheder varede ikke længe. Det er nok ikke mange kunder de får med kampagnen o_O

    Screenshot 2023-06-22 at 20.35.59.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Det kan jo aldrig betale sig at få kortet for de 10.000 point. Det er simpelthen for dyrt til det. Det er alene værd at tage det dyre kort, hvis du:
    • Optjener fly premium status (og kan få billige bonus billetter på plus og business)
    • Dit kortforbrug er højere end 200.000 kroner om året
    Min udregning: Det almindelige kort koster 415 kroner om året, premium kortet koster 1.895 kroner. Merprisen er 1.480 kroner. Så du skal nok hente mindst 20.000 point, før de er tjent hjem.

    Premium kortet giver 5 point mere end det almindelige kort pr. 100 kroner. Det almindelige kort giver kun point op til 200.000 kroner pr. år. Hvis du køber for mere end 200.000 på kortet, vil du hente mindst 10.000 point på det. Oven i velkomstgaven giver det 20.000 point.

    MEN kortet er reelt kun noget værd, hvis du bruger EuroBonus programmet. Ellers vil de 20.000 point reelt være værdiløse.
     
    CHIP, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    609
    "Synes godt om" modtaget:
    1,847
    Point:
    93
    Skal dælme da ellers love for det er et "her & nu" tilbud så kort det varede :p
     
    Nielspg, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    Tak for endnu en af dine altid deltaljerede analyser, som også, som altid, lægger fingeren på det ømme sted!

    Der, hvor din analyse går galt i byen for så at sige, er at pointsverden er rationelt, mens hele forretningsmodellen netop er bygget op omkring at den ikke er. Og jeg er heller ikke, men mere om det senere.

    Først og fremmest, har du helt ret i, at de 10.000 points i sig selv ikke kan betale sig. Jeg ved ikke, om der er en generel kampagne eller om jeg har fået den, fordi jeg er ved at ramme grænsen på de Dkk 200.000 efter at have lagt ud for et par firmaturer for flere kollegaer. På udgiftssiden er der også 295kr/år til et PointEarner kort, men den er dog ens for begge kort.

    Kort sagt: Opgraderingen ville derfor være 10.000 points, 25 vs 20 points pr. 100 kr forbrug, Fly Premium og ikke mindst i det hele taget have optjening resten af året :)

    Den største sandhed er også, som du siger, at der reelt kun er værdi i hele programmet, hvis man bruger EuroBonus aktivt, og ikke mindst Fly Premium. Når jeg kender mig selv ret, så ender det nok med, ligesom de sidste mange år, at jeg fyrer pointsene af til den mindste værdi muligt i pointshoppen dagen inden de udløber.

    Alligevel ender det nok med, at jeg opgraderer. Det giver jo ingen mening, kunne nogen med rette indvende. Og nej, det giver det ikke. Men nu har jeg jo netop også påstået, at hele forretningsmodellen er bondefangeri og folk ikke er rationelle når man ændrer fra kroner og ører til points. Og også her. For jeg kan jo ikke leve med, slet ikke at optjene points de næste 6 måneder! :eek:

    Og dermed er vi tilbage til min helt store kæphest, der også er ved at nå pensionsalderen. Til trods for hvad politikerne påstår, er der ingen konkurrence på betalingsmarkedet i Danmark. Men nu skal jeg nok stoppe inden jeg kommer for godt i gang den gamle plade :p

    Eller endnu værre, at overgive mig selv og lade mig (bonde)fange af programmet så juleferien kommer til at foregå med SAS :D
     
    asf, jespersm, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Her rammer du helt rigtigt. Jeg har mange gange gået galt i byen når jeg forsøger at lave rationel optimering - for efterfølgende at opdage at forudsætningerne for mine analyser ikke holder. Hvis jeg skal nævne nogle eksempler:
    • Unødvendige mileage run på mine flyprogrammet. Et par enkelte gange har jeg gjort det på EuroBonus. Men flere gange på Czech Airlines program, hvor jeg har opretholdt en guldstatus, jeg reelt ikke havde brug for (men det har coronaen heldigvis lagt en dæmper på)
    • Tossede overnatninger på hoteller i Marriott Bonvoy programmet for at beholde Titanium status.
    Men jeg trøster mig med, at andre hobbyer også koster penge. Det er jo heller ikke gratis at spille golf eller gå på andejagt. Så jeg fortsætter nok med min hobby som "bonusjæger".
     
    jespersm, CHIP, PilgrimofScandinavia og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    Eller tossede omveje med ekstra mellemlandinger, både for at få flere points men også for at få flere oplevelser i luften og en ekstra lounge eller lufthavn.
    Hear hear!
     
    jespersm, Nielspg, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    Så fik jeg svar fra kundeservicen. De har pillet bagved, så jeg nu godt kan opgradere, men gør samtidig opmærksom på, at velkomstbonus på 10.000 points ikke gælder da jeg sidst havde et Premium kort for under et år siden.

    Det er der sådan set ikke noget mystisk i, at sætte sådan en begrænsning på en velkomstbonus, men sagen er, at de selv har sendt mig målrettet markedsføring om denne bonus og at der hverken i den email eller på tilmeldingssiden meldes noget om denne begrænsning. Hvis dette virkelig er eneste grund bag denne "Tekniske fejl", så har de, udover muligvis overtrædelse af markedsføringsloven, også spildt en del af min tid ved at forsøge over flere dage på flere computere og flere browsere at omgå denne tekniske fejl. Jeg afventer deres svar på dette, men helt ærlig, så er jeg færdig med SEB og SAS, efter prisstigning kombineret med reduktioner af fordelene de seneste år.

    Når vi nu netop har haft en længere snak om hvor rationelt bonusracet er, så var det netop også dråben for at gøre noget mere rationelt og bestille et kreditkort i banken. Kortet giver godt nok ingen points, men er billigere end selv et ikke-premium Eurobonus kort og giver en lavere vekselgebyr. Allerede der sparer jeg mere end den værdi, jeg nogensinde får ud af EB points jeg opnår.

    Godt nok helt imod alle mine pointsprincipper, men så kom jyden til sidst frem og kiggede på kroner og ører :cool:
     
    Nielspg, HenrikM, MrJensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    SEBs svar er, at det står et eller andet ikke nærmere definieret sted på deres hjemmeside, bare ikke i deres mårette markedsføring (til nogen der ikke er målgruppen) eller i siden for tilmeldning. Og forresten er det ikke kun i 1, men i 2 år.

    Farvel og tak.
     
    Nielspg, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,708
    Point:
    93
    Imponerende!
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side