SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,596
    "Synes godt om" modtaget:
    4,585
    Point:
    113
    Sas Mastercard er også interessant hvis du har en høj spend. Eks. Tjente jeg ifm. den nuværende kampagne tæt på 25% af point kravet til Guldkort.
     
    PENSIONISTEN, Henry og michaeldk "Synes godt om dette"
  2. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Hmm, ja det kan jeg godt se.Tak for tippet. Jeg må lige prøve at regne lidt på det.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Hej Michael,

    Velkommen til vores lille "eksklusive klub".

    Hvorvidt du kan optjene guldkort afhænger jo i høj grad af dit rejsemønster og firmaets rejsepolitik. Samt naturligvis om du selv kan påvirke dit rejsemønster.

    Læs eksempelvis denne artikel: Tjen mange EuroBonus point. Hvis du har tid og råd. - InsideFlyer DK

    Hvis du rejser meget indenrigs, så få et klippekort til SAS. Her få du rejser en enkeltbillet til under 800 kroner - og optjener 1200 point på denne tur. Læs mere her: Billige klippekort til SAS indenrigs - InsideFlyer DK (nb: artiklen er lidt gammel - så pointoptjeningen er ændret siden dengang.)

    Måske kan du hente et guldkort, hvis du planlægger dine forretnings- og privatrejser omhyggeligt?

    En nyere artikel er denne: Slutspurt: Vinterens jagt på EuroBonus point - InsideFlyer DK

    Og mastercardet: Læs denne artikel: Skal du opsige dit SAS EuroBonus Mastercard? - InsideFlyer DK
    Du kan evt. få et ekstra kort til ægtefællen / samleveren. Læs mere her: Optjen SAS EuroBonus-point med PointEarner (saseurobonusmastercard.dk)

    Endelig kan det være, at en venlig sjæl vil forære dig et guldkort. Det sker somme tider. Jeg har mulighed for det igen i august i år. Hvis du stadig er interesseret til den tid, så send mig en privat besked.
     
    Martin81, jespersm, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Hej Henry,

    Tak for den varme velkomst og det udførlige svar. Det er meget værdsat. Jeg får læst op på artiklerne. Det lader til at nøglen til mange points er planlagte indkøb og flyvninger. Jeg må regne på hvad der kan lade sig gøre i mit tilfælde.

    Mange tak for dit fornemme tilbud også, det kunne da være fantastisk at støde på en venlig sjæl. :) Jeg vil tillade mig at følge op på dit tilbud til august, hvis det ikke er lykkedes mig inden. Mange tak!

    Mvh,
    Michael
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,243
    "Synes godt om" modtaget:
    4,112
    Point:
    113
    Hej Michael

    Hvis guldkortet betyder meget for dig - og du mener du kan bruge det en hel del (lounge besøg, fast track, ekstra bagage m.m.), kan du overveje at købe 100.000 SAS aktier. Det udløser et guldkort. Og vil pt koster dig DKK 28.000. Kursen har aldrig været lavere. Det er jo også et sats investeringsmæssigt.
     
    PENSIONISTEN, Henry, michaeldk og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    304
    Point:
    53
    Men vær opmærksom på diverse deadlines og regler for dette. Uden at have dobbelttjekket tallene, så bliver der vist kun uddelt 5.000 guldkort til aktionærer baseret på flest antal aktier (men selvfølgelig kun blandt dem der anmoder om guldkort), og du skal have ejet de 100.000+ aktier i mindst en måned (eller er det et år?) før november 2023 for at kunne anmode om guldkortet i starten af 2024. Der går altså mindst et år før man kan modtage et guldkort på denne måde.
     
    PENSIONISTEN, Henry og michaeldk "Synes godt om dette"
  7. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Tak for svarene. Ah ja, det er selvfølgelig også en mulighed. 100.000 SAS-aktier er bestemt ikke lige så stor en investering som det har været tidligere - men også afgjort et investeringsmæssigt sats. Jeg har desværre før brændt nallerne på SAS-aktien. :( :)

    Men er der nogen der har erfaring med hvor mange guldkort de uddeler på denne måde? Er der en reel efterspørgsel efter 5000+ guldkort eller er det bare et loft de har indført for at det ikke løber løbsk?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Clementos

    Clementos Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    13
    Jeg kan huske at der tidligere har været snak om, at man i bonus-weekenderne skulle sørge for at ligge forbruget om lørdagen, for at sikre at købet gik ind i løbet af weekenden. Jeg havde i bonus-weekenden i februar et større køb søndag eftermiddag, som efterfølgende blev bogført af Air Canada til tirsdag. Et hurtigt opkald til SAS Eurobonus Mastercard telefonsupporten og så blev de 10.000 point (og endnu vigtigere 5.000 statuspoint) tilskrevet min konto uden noget bøvl. Ganske fin service!
     
    henrik.kristiansen, jespersm, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  9. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Hej

    Er der nogen der evt. kan dele erfaringer før jeg ringer til SEB's helvede af en kundeservice:

    Jeg opnåede højeste Fly Premium niveau under covid-kampagnen (100.000 point i 12 mdr indtil 28/2-22, hvilket så galdt til 28/2-2023). Men nu er jeg så blevet nedgraderet hele vejen til 0-50.000 point niveauet, på trods af at jeg i kalenderåret 2022 havde optjent lige over 50.000 point, hvorefter jeg er faldet til ~46.000 pr 1/4 og et år bagud.

    Jeg skulle så mene at jeg burde være på 50.000+ niveauet indtil 31/12-2023? Eller tager jeg fejl her, og det kun gælder på måneden+1 år tilbage efter tidligere niveau udløber?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,596
    "Synes godt om" modtaget:
    4,585
    Point:
    113
    De tæller ikke kalenderår, men derimod løbende 12 mdr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg oplevede det samme, da jeg havde kortet. Jeg havde +200.000 point de seneste 12 måneder to dage inden min optjeningsperiode skulle fornyes, og <200.000 point da det skulle fornyes. Derfor blev det til mellemniveauet, to dage efter jeg havde optjent nok til det høje niveau.

    Svaret var at det er sådan de udregner det, når du går "ned" ad pointtrappen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Frederikke

    Frederikke Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Jeg skal i maj måned bruge ca. 100.000 kr i udlandet og påtænker at bruge dem på mit Mastercard Premium. Jeg kan dog ikke helt gennemskue hvad det ender med i point - og om det er basis eller statuspoint?
     
  13. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    146
    Point:
    33
    Du optjener statuspoint baseret på dit forbrug som du plejer og 25% af disse optjente point vil du yderligere få som statuspoint :)
     
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    For det første, så skal du have en kredit på mindst 100.000 kroner. Ellers så ryger du ud i, at du ikke kan bruge kortet til at betale for alt.

    Så skal du sørge for at betale i udenlandsk valuta (undgå at beløbet bliver omregnet til DKK i butikken).

    For et køb på 100.000 kr i udenlandsk valuta, får du 20.000 ekstrapoint og 5.000 status point.
     
    Ulrik og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,201
    Point:
    113
    Hvilken valuta, en eller flere transaktioner og weekend/hverdag?
    IME koster det ~2.7% med SAS MC, så overvej evt. om det er den bedste måde at gøre det.
    https://saseurobonusmastercard.dk/sasdk/currency/
     
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Det hele kommer jo an på alternativet: hvad koster det med et andet kort / anden betalingsmåde?

    Den merpris man måtte betale med SAS EuroBonus MasterCard, kan jo også ses som en betaling for point. Altså:
    • Køb af 20.000 ekstra point (+ betaling for Fly Premium status, hvis disse point får dig over en grænse).
    • Køb af 5.000 status point (+ betaling for status i EuroBonus, hvis disse point får dig over en grænse).
     
  17. Frederikke

    Frederikke Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Det er sgu godt jeg har jer - for jeg aner umiddelbart ikke hvad fx IME betyder.

    Det er to køb. Ca 20k og ca 80k - værdi i danske kroner, men i Sverige.
    Så det er vel 30k SEK og 120k SEK.

    Alternativet er, at jeg køber det på et alm Visa kort.

    Er vi enige om, at de point på vedhæftede billede er mine nuværende status point?
     

    Attached Files:

  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Det tror jeg. Men for en sikkerheds skyld, så tjek evt på hjemmesiden. Der står også, hvor mange point, du mangler for at få status (eller beholde nuværende status)

    Ikke for at snage: Hvilken status har du nu? Hvad er dit optjenings år? Dine svar har betydning for mit næste svar :)
     
  19. Frederikke

    Frederikke Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Du må gerne snage - kan sagtens se det har betydning.
    1/11 - 31/10. Så jeg har travlt - specielt hvis jeg ikke får mere end 5000 statuspoint ud af at bruge så mange penge. Jeg troede det var 20.000 statuspoint :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Hvis du går efter at optjene mange basis point, skal du nok købe SAS flybilletter med biobrændstof. De giver rigtigt godt lige nu.

    Men ellers tilbage til emnet:
    • Du har allerede næsten 10.000 statusgivende point i år
    • Med det køb, du skitserer får du yderligere 5.000 point
    • De 20.000 ekstrapoint du får, kan veksles til 2.000 basispoint
    • Så mangler du kun 3.000 point for at komme op på et sølvkort
    Når du i den første halvdel af dit optjenings år har fået 10.000 point, så gætter jeg på, du nemt kan få de manglede 3.000 point i resten af året - evt ved et mileagerun (altså rejser, du udelukkende foretager for at optjene point).

    Hvad du skal gøre, ja det afhænger af naturligvis af:
    • Hvad er status værd for dig?
    • Hvad er dine 20.000 ekstrapoint værd?
    Husk i øvrigt, at når du har sølvstatus, så får du en bonus på 10% på dine basispoint, når du flyver med SAS.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side