SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Offlyer

    Offlyer SK937 will be back

    Beskeder:
    1,243
    "Synes godt om" modtaget:
    4,112
    Point:
    113
    Der er soft landing - men en soft landing (såfremt du ikke har optjent) tæller ikke med i LTG
     
    Jeblin "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,708
    Point:
    93
    Okay, tak.
    LTG er i mine overvejelser, for vidste godt, at det skal optjenes 10 år i træk - men jeg er kun på 5. år, så der er stadig langt - og hvordan SAS og evt LTG ser ud om 5 år er jo noget usikkert...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Tonny

    Tonny Nyt medlem

    Beskeder:
    15
    "Synes godt om" modtaget:
    23
    Point:
    3
    Modtog en mail i torsdags fra SAS med et tilbud om Eurobonus Mastercard basic og 5.000 point for 208kr det første år ved tilmelding inden 16. feb. Det lyder umiddelbart billigt. Kan se at på deres hjemmeside giver de 3.000 point.
    Ved I om man kan have det i et år og så efterfølgende tilmelde sig premium kortet og modtage deres tilmeldingsbonus på 10.000point? På hjemmesiden for premium står der blot at tilmelding forudsætter at man ikke har haft et premium kort indenfor de sidste 2 år.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    131
    "Synes godt om" modtaget:
    336
    Point:
    63
    Jeg har de sidste dage handlet i udenlandsk valuta og ved på forhånd at der normalt går nogle dage før man kan se præcis hvilken kurs man bliver opkrævet efter. Derfor bliver jeg lidt nysgerrig på hvorfor kursen ikke kan fastsættes med det samme. Nogen der ved det eller har et bud på det?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    202
    "Synes godt om" modtaget:
    636
    Point:
    93
    Kursen er baseret på bogføringsdatoen og ikke købsdatoen. Det er normal praksis - uanset udsteder af et debit/kreditkort. Nogle gange vinder du, andre gange gør du ikke.
     
    Tomas og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    730
    "Synes godt om" modtaget:
    1,288
    Point:
    93
    Gamle systemer - det tager dem også flere dage at registrere indbetalinger. Transaktionen bliver registreret og konverteret til DKK med det samme (ligesom man får notifikation på telefonen). Jeg oplever at det er deres valutagebyr der bliver tillagt senere, og ikke vekselkursen.
     
    Ncbj, Tomas og Henry "Synes godt om dette"
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,201
    Point:
    113
    Tomas, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  8. Frederikke

    Frederikke Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Hej alle I kloge mennesker :)
    Jeg skal rejse en del korte ture med SAS henover det næste år og har EBB status efter Covid. Jeg skal alligevel have en eller anden form for Mastercard og ser nu denne tråd. Giver det mening for mig at ansøge om et Mastercard Premium ifht Fast Track og potentielle opgraderinger (Guldkort status er egentlig det jeg skal “bruge”)?
    Er ny i alt det her, så det er lige om at forstå det hele.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Det afhænger af flere forskellige ting. Jeg vil kort nævne:
    • Hvor meget du rejser
    • Hvor meget og hvordan du bruger dit kort
    • Hvor mange point, du optjener på at flyve, hos samarbejdspartnere og på dit kort (hvis du går efter det lidt dyrere premium kort).
    Læs gerne denne artikel: Skal du opsige dit SAS EuroBonus Mastercard? - InsideFlyer DK

    Og så er du naturligvis velkommen til at skrive med flere spørgsmål
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Dette mastercard giver dig ikke adgang til fasttrack og lounge.

    Hvis det er vigtigt for dig,, bør du nok rejse på plus. Somme tider koster de ikke så meget mere end billetter på go - det afhænger dog af rejsemål. Jeg ved ikke helt, hvad dit firma tillader. Rejsepolitikken er jo noget forskellig fra firma til firma.

    Men kik evt i de eksempler, jeg har haft i andre artikler, eksempelvis denne: Slutspurt: Vinterens jagt på EuroBonus point - InsideFlyer DK

    Her kan du eksempelvis se, at en billet fra Aarhus via København til Helsinki koster:
    • 1443 kroner på den billigste go billet
    • 1643 kroner på en almindelig go (som skal foretrækkes, hvis du skal tjekke bagage ind)
    • 2293 på den billigste plus billet (som giver adgang til fast track og lounge)
    Med andre ord: For 650 kroner mere får du fasttrack og lounge (ja, jeg ved det er lidt dyrt - men hvis firmaet rejsepolitik tillader det, så ....). Dertil kommer, at du får mange flere basispoint - og dermed hurtigere optjener et guldkort (hvis det er vigtigt for dig).
     
    Erwin Lansing, Calle77 og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
     
    Senest redigeret: 28/2/23
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. MiaRasmussen55

    MiaRasmussen55 Nyt medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Godt at vide alle de her informationer
     
  13. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    202
    "Synes godt om" modtaget:
    636
    Point:
    93
    Jeg har modtaget ekstrapoint for februar, men endnu ingen statuspoint. Er jeg den eneste, eller kan SEB ikke finde ud af deres nye afregningsmodel endnu? Normalt kommer begge typer point samtidig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Jeg har heller ikke modtaget statuspoint endnu. Men alle extra point er kommer ind på kontoen.
     
  15. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    117
    "Synes godt om" modtaget:
    343
    Point:
    63
    Mine extra point passer ikke.
    Jeg har modtaget under 10% af de point der burde være kommet ind på kampagnen i weekenden.
    Andre der har set noget lignende?
    Ingen staus point her heller
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Jeg har fået de forventede extrapoint men endnu ingen basis point.
     
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Du mener nok "status point"
     
  18. Travservice

    Travservice Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    3
    Point:
    3
    Så vidt jeg kan se, så har jeg fået extra points for weekenden, men til gengæld mangler jeg endnu statuspoints for måneden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Ja, tak. Godt du kan rette mig.

    Selvom mine statuspoint ikke fremgår har jeg kl. 8.01 idag modtaget en mail "velkommen som Diamant-medlem". De forventede statuspoint får mig lige over grænsen så de må være registreret hos sas men endnu ikke synlige for mig. Jeg var diamant i forvejen, men sætter da pris på en bekræftelse på at være i mål endnu engang.
     
    Erwin Lansing, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Det skal du ikke være helt sikker på. Pointene bliver først registreret i marts, så hvis din optjeningsperiode udløber i february, så har du ikke fået diamantstatus endnu. Tjek evt om du kan købe basispoint. Du må regne på, om det kan betale sig at "købe" diamant status. Se evt. afsnittet om status point i min artikel: Skal du opsige dit SAS EuroBonus Mastercard? - InsideFlyer DK

    Mailen om diamant status er røget ud til mange medlemmer - formentlig en fejl hos SKIT.
     
    Erwin Lansing "Synes godt om" dette.

Del denne side