SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    SEB svarer at point optjent i en måned fortsat vil blive overført i starten af måneden efter så deres bud er at basispoint optjent i eks. marts først tæller med i april og altså for mit vedkommende i et nyt optjeningsår.
     
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Men det betyder vel omvendt, at point optjent i januar vil tæller med i februar. Det er vel heller ikke helt ringe?

    Overvej evt. at købe gavekort. Jeg er ikke helt sikker på, om gavekort til SAS også giver 25 point pr. 100 kroner. Hvis det er tilfældet, så vil et gavekort på 10.000 kroner jo give 2.500 ekstra point (og dermed 1.250 statuspoint).
     
    Jeblin og mifira "Synes godt om" dette.
  3. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Jo, men for januar får man jo kun de sædvanlige 1000 point i starten af februar. Ændringerne sker per 1. februar og dobbelt op kampagnen er i februar til april, så statusoptjeningen vil være for marts til maj.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    194
    "Synes godt om" modtaget:
    753
    Point:
    93
    Det vil jeg da blive ked af, for jeg har sørget for at flytte omsætning til det kort her i januar, for at komme godt i gang med statuspoint på nye vilkår, når de skal overføres i februar.

    Så... deres formulering på hjemmesiden er jeg villig til at tage op til debat med dem, hvis ikke der beregnes 50% statuspoint i næste uge.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Det har jeg så misforstået. Beklager
     
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,708
    Point:
    93
    Jeg tror desværre også, at det først er forbrug fra 1. februar, der sidenhen når pointene overføres tæller dobbelt. Men jeg hører meget gerne hvis du har tænkt dig at gøre indsigelse - jeg har selv haft et ret højt forbrug i januar, som ville hjælpe gevaldigt på statuspoint-kontoen.
     
    HenrikM og Henry "Synes godt om" dette.
  7. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    267
    Point:
    63
    Supplerende vil jeg lige nævne at jeg har fået dem at bekræfte at kampagnen også gælder i april, altså til og MED april. Jeg var (lidt) i tvivl da de skrev: “…fra februar til april 2023”
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    194
    "Synes godt om" modtaget:
    753
    Point:
    93
    Nu har jeg siddet og regnet efter - med 8000 statuspoint fra MC (fra starten af mit medlemsår i juli til og med februar), x2 kampagne fra SAS hen over vinteren og en planlagt USA rejse til april, ender jeg på 95.000 point i god tid inden juni, så det burde være fløjtende ligegyldigt, hvad de beregner efter februar.

    Men - derfor er jeg stadig utilfreds med den samarbejdspartner SAS har valgt. Højere priser og et produkt, der bliver ringere og ringere. Det indbyder ikke til en fortsat relation, når mit Fly Premium til Business udløber med udgangen af dette år (og jeg med mit LTG bliver en mere fri fugl og ikke kommer til at optjene ligeså mange EB point i det hele taget).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    267
    Point:
    63
    Hvordan ser I sandsynligheden for en dobbelte ekstrapoint kampagne i den næste tid? De sidste par år har der jo været en kampagne omkring vinterferien, men det er løb er vel kørt nu og med den nye kampagne på dobbelt statuspoint kan vi vel næppe forvente mere i februar.

    Spørgsmålet er om der kunne komme en kampagne til påske, men den ligger primo april, hvor kampagnen på dobbelt statuspoint fortsat kører.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Der er jo både det almindelige kort og premium kortet. Den nuværende kampagne på dobbelt statuspoint gælder kun for premium kortet. Derfor tror jeg, der godt kunne komme en dobbelt point kampagne. De bliver oftest varslet godt 2 uger før tid - så jeg gætter på, at en kampagne til vinterferien næppe bliver til noget.
     
    PilgrimofScandinavia "Synes godt om" dette.
  11. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    899
    "Synes godt om" modtaget:
    2,025
    Point:
    93
    Andre der savner Mastercard point for januar?
     
    Henry og NielsC "Synes godt om" dette.
  12. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    77
    "Synes godt om" modtaget:
    172
    Point:
    33
    Ja, det gør jeg også, men de har vist til den 10.feb. efter deres bestemmelser så det er nok for tidligt at rekalmere.
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  13. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    899
    "Synes godt om" modtaget:
    2,025
    Point:
    93
    Ah, mange tak :). Synes bare de plejer at kommer omkring den 4. i md. De får et par dage mere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Jeg har heller ikke fået dem (da jeg tjekkede i morges)
     
    Calle77 "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    @Henry Mange tak for den fine artikel hvor du vurderer den værdi, du får ud af til Eurobonus Mastercard. Efter jeg opsagde mit Premium efter prisstigning, sidder jeg netop nu også og overveje at opsige helt. Værdien af ikke-premium kortet et meget mindre end premium, at det er tæt på, at det slet ikke kan betale sig, ikke mindst optjeningsbegrænsningen. Jeg ender nok med at beholde det. Det er jo ikke fordi vi vælter i alternativer i dette kreditkortuland.
     
    Henry, Calle77 og asf "Synes godt om dette"
  16. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    830
    "Synes godt om" modtaget:
    1,938
    Point:
    93
    Ja tak for den gode artikel @Henry !

    Jeg skal også lige regne efter igen om det kan betale sig at opgradere til Premium, forskellen ser alligevel større ud end jeg troede. Men jeg ligger kun lige omkring forbrugsgrænsen på de 200.000kr.
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Takker for de pæne ord. Og ja, værdien afhænger jo meget af de forudsætninger, du lægger i dine beregninger.

    Nu har jeg forstået, at du ikke længere bruger EuroBonus meget - og så falder værdien af kortene jo også.
     
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Takker for dine bemærkninger.

    Det er helt klart for mig, at værdien i væsentlig grad afhænger af:
    • Hvordan du bruger EuroBonus
    • Dit rejsemønster
    • Dit forbrugsmønster på kortet
    • Hvor mange eurobonus point du samlet set tjener på at flyve, på at bruge kortet og hos samarbejdspartnerne.
    Du får kun en rigtig god værdi af dit kort, hvis der kommer nogle væsentlige stordriftsfordele ved at bruge kortet sammen med dine øvrige eurobonus aktiviteter..
     
    asf og Calle77 "Synes godt om" dette.
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,219
    "Synes godt om" modtaget:
    6,579
    Point:
    113
    Det har du forstået rigtig. Værdien, også i forhold til årsgebyret, er klart større, når man flyver meget med SAS og venner, hvilket jo er forståeligt nok.
    Det er også derfor, jeg er mede ked af, at der ikke findes mange alternativer. Jeg har udenlandske kort, men det kan ikke betale sig, at betale vekselgebyr for alle betalinger i danske kroner, som man jo stadig har flest af når man bor her i landet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,708
    Point:
    93
    Har du overvejet et Curve-card, hvor du kan tilknytte dit udenlandske kreditkort? Så slipper du for de 1.5-2.0% vekselgebyr, som ofte er på kreditkort når man handler i "udenlandsk" valuta (Curve har dog stadig valutatillæg i weekenden).
     
    Erwin Lansing, asf og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side