SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    749
    "Synes godt om" modtaget:
    2,211
    Point:
    93
    Lidt bekymrende, hvis de gemmer oplysninger om afsluttede kundeforhold. Det er vist ikke helt efter "bogen"

PENSIONISTEN, Offlyer, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,630
    13,258
    Point:
    113
    Jeg går ud fra, at de skal gemme oplysningerne i en vis periode. Men, jeg ved ikke hvor længe.

PENSIONISTEN og T4L "Synes godt om" dette.
  3. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,631
    6,932
    Point:
    113
    Lige nøjagtigt i disse dage går jeg også med spekulationer om
    SAS-SEB / SAS-EUROBONUS-AB har adgang til MC fakturaer.
    Jeg har ikke købt SAS flybilletter siden sept 2023 pga et medicinsk
    rejsestop efter et fald ...... men jeg har nu i ca. 6 mdr købt LH billetter
    specificeret på mine MC fakturaer med alle fly detaljer (billetnr, rejseruter, rejsedatoer osv).
    For et par dage siden var der pludselig påført teksten "delete account" på
    min SAS app. Ønsker SAS at jeg lukker min konto, tænkte jeg helt
    automatisk.
    Kan SAS se, at jeg har købt LH dokumenter istedet for SAS dokumenter ?

T4L, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,630
    13,258
    Point:
    113
    Det tvivler jeg på.

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,719
    26,984
    Point:
    113
    En ting vi lige skal holde helt klart er at SEB ikke er SAS. SEB er en bank. Banker har nogle gange klare regler omkring data og persondataloven (bla. GDPR). Så der er ikke nogen adgang til de data fra SAS.
    En anden ting er at SEB køber EuroBonus point af SAS, som så gives ud til de som benytter kortene. Igen - der er lukket land.
    Sidst så er den nye funktion en del af "The Right to be forgotten" og GDPR lovgivningen. Det skal være nemt at framelde sig nyhedsbreve og lukke forskellige konti ned. Derfor er den indført. SAS ønsker ikke at reducere antallet af medlemmer - tværtimod - antallet er et af deres vigtigste aktiver uanset om du rejser eller ej.
    Så vi kan tage det roligt - der er ikke nogen der deler data som ikke er lovligt og slet ikke når en bank er blandt.

jespersm, clager, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Travservice

Travservice Nyt medlem

Beskeder:
    4
    5
    Point:
    3
    De seneste år har der været en Pointbonus i sidste weekend af februar. Har jeg misset en mail?

Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,343
    4,470
    Point:
    113
    Det tror jeg ikke - jeg har ikke set noget i al fald.

Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,630
    13,258
    Point:
    113
    Jeg har heller ikke fået nogen e-mail om dobbelt point

9. jacobb

jacobb Aktivt medlem

Beskeder:
    107
    113
    Point:
    43
    Har heller ikke set noget - men gik med samme tanke

10. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    106
    329
    Point:
    63
    Glemmer de at sende mails med tilbuddene en gang i mellem? Jeg fik dobbelt point for køb hos SAS i januar uden at have modtaget mail eller tilmeldt mig noget.

11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,630
    13,258
    Point:
    113
    Den kampagne var uden tilmelding - og blev annonceret i et SAS nyhedsbrev. Teksten var:

DOBBELTPOINT MED SAS EUROBONUS MASTERCARD
    Med SAS EuroBonus Mastercard får du 40 Bonuspoint pr. 100 kr. (normalt 20), og med Mastercard Premium får du 50 Bonuspoint pr. 100 kr. (normalt 25), når du booker og betaler rejsen på sas.dk. Tilbuddet gælder fra 3. til 13. januar 2025.

Men der er jo ikke meget adfærdsregulering i at lave kampagnerne, hvis folk ikke køber mere. Det er jo også derfor, at man skal tilmelde sig: For at være sikre på, at medlemmerne husker kampagnen og bruger flere penge.

12. 0815Traveler31

0815Traveler31 Medlem

Beskeder:
    44
    72
    Point:
    18
    Finally some Seoul Business bonus flights came online - however, I am seeing the same issue as before:
    How is it possible that there are NO direct return flights ICN - CPH at all (points or cash)? Am I entering something wrong?

13. frank123

frank123 Medlem

Beskeder:
    21
    39
    Point:
    13
    Proba
    Probably not. It's quite common that I only can find award tickets for one way, and if you book award one ways, and pay for the other way, it's often more expensive than paying for the entire roundtrip. That is the main reason why I have over 1mill. bonus points, without having a single flight on a SAS partner airline since the switch to Skyteam.

14. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    954
    2,834
    Point:
    93
    Jeg har d.d. opsagt mit SAS Mastercard, efter endnu en træls oplevelse med SEB. Denne gang måske også min egen skyld, men det giver ikke mening for mig at have kortet mere, da jeg er meget i udlandet, og ikke gider betale 3% i gebyr (ja, her i Chile er det altid omkring 3%, selvom SEB hårdnakket siger det er 2%). Det er lidt trættende.

Jeg nedgraderede til det almindelige kort i december, og havde store udfordringer med at få mine basispoint for den sidste måned. Jeg havde fået at vide i telefonen, at jeg ville få basispoint for den sidste måned, så længe jeg nedgraderede i løbet af måneden. Det skete så ikke - men SEB har ingen betingelser hvor dette står beskrevet. Jeg spurgte flere gange, men kunne ikke få svar. Det blev jeg lidt mere træt af.

Jeg kan så se nu, at når man nedgraderer fra Premium til Alm, så ændrer SEB betalingsbetingelserne, så man kun betaler 5% af det skyldne beløb - i stedet for det fulde beløb. Det har jeg så manuelt skullet ændre ved at ringe til dem. Det står heller ikke i betingelserne. Der står kun, at det ændres til delbetaling, men ikke hvor mange procents delbetaling. Spurgte igen til betingelserne for dette - men det står ingen steder. Så nu orker jeg ikke SEB mere, og har d.d. opsagt mit kort.

Det var trods alt Premium kortet der gav mest værdi for mig tidligere med FlyPremium og ekstra basispoint. Men med ca. 3% i gebyr her i Chile er det simpelthen ikke pengene værd for mig. Det bliver dyrtkøbte point når jeg kan overleve med gratis Revolut og Curve til 0% gebyr.

obs, NielsC, T4L og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side