SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,700
    "Synes godt om" modtaget:
    4,921
    Point:
    113
    indbetaling pokerstars/betting konto —> udbetaling bank konto

Henry, Tomas og Sebastian011 "Synes godt om dette"
  2. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    143
    354
    Point:
    63
    Virker det og hvis ja, hvilket udbydere har du gode erfaringer med?

Henry "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Har ikke gjort det nogle år, men pokerstars og bet365

4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    En enkelt gang går vel. Men ryger der 10.000 kroner den vej hver måned, så stopper SEB sikkert den mulighed for dig.

Kris og Offlyer "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Det er også urimeligt at de rent faktisk kræver at msn bruger pengene for at man kan optjene point - og status. Måske “stramningerne” netop kommer fordi der sker et misbrug.

Kris, frank123, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Nj4220

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Helt sikkert, forstår dem udemærket

7. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Jeg forstår dem naturligvis også, men vi prøver vel alle at nyttemaksimere uanset. Kan ikke have ondt af dem, når man optjener sølles 20.000 EB på 200.000 kr. spend.

Lad os nu få lidt konkurrence i DK :mad:

8. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    For et par år siden optjente man også point når man overførte penge til private via mobilepay. Det gør man ikke længere. Så har du prøvet fornylig?

9. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Hvis du kun bruger dit mastercard til alm. indkøb, og aldrig bruger det i udlandet eller til at købe flybilletter med, så giver det ikke meget mening at have det. Jeg optjener typisk mellem 15-20.000 level point/50-60.000 bonus point årligt via mit mastercard. For at opnå dette bruger jeg mellem 200-250.000 årligt. Men jeg bruger det også når jeg er i udlandet eller køber fly rejser m.m. samt køber disse når der er kampanger.

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Hvis du bruger kortet så relativt meget i udlandet, har du så ikke overvejet andre kort? Jeg benytter konsekvent ikke mit kort i udlandet grundet de meget høje gebyrer på ca. 2.5% i lande uden for EU. Og jeg ville klappe i mine hænder såfremt de fjernede lidt af gebyret - også selvom man i stedet røg ned på 15 point per 100 DKK spend. De ekstra 5 point per 100 DKK spend i udenlandsk valuta opvejer på ingen måde de 2.5% i gebyr...
    Jeg bruger selv primært kortet i Danmark og til onlinekøb, herunder flybilletter (i DKK).

THammer, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Det afhænger jo i høj grad af, hvad alternativet er. Da jeg for et par år siden kikkede på et kort via banken, kunne det ikke rigtigt konkurrere med Premium kortet (I hvert fald ikke de muligheder, jeg kikkede på)

Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  12. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,980
    7,542
    Point:
    113
    Jeg har tjekket med diamantmailen, og det er kun rejser der udløser dobbelt op, ikke gavekort eller voucher

13. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Hvilket kreditkort har ikke de 2,5% idag? Både mit Visa kort og MasterCard fra min bank har samme gebyr idag.

Når det er sagt, så er det primært købet af flybilletter, når der er kampange, som giver mig hovedparten af mine point.

14. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Hvis man kun bruger kortet i forretninger i DK, så har jeg meget svært ved at se hvordan man kan optjene point nok til at retfædiggøre det årlige gebyr. De få point man kan optjene ved ren dansk brug, vil sjældent være nok til at man kan booke en rejse før end de udløber.

15. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Revolut har 0%. Gratis versionen har en grænse på 7500 DKK per måned med 0%, derefter koster det 1% i gebyr.

THammer, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Enig, For så er du slet ikke i målgruppen.

Man har jo heller ikke en splinterny BMW, når det årlige kørselsbehov er 1.000 km. Så bliver det jo også for dyrt.

Erwin Lansing og NielsStudsgaard "Synes godt om" dette.
  17. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    7500 kr. vil ikke engang række til 1 uge i udlandet, så det kort er ligesom ikke et alternativ.

18. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Hvilket jo egentlig også var det jeg skrev i mit oprindelige indlæg.

Her kommer der så også andre faktore ind. Jeg holder f.eks. fast i en benzin bil, selvom 99% af mit kørsels behov uden problem kan dækkes af en legetøjs bil (batteri baseret el bil). Problemet er at den sidste % er den årlige tur omkring jul, når jeg tager en endags tur til det mørke Jylland for at fejre jul med familien. Det er så langt fra hvor jeg bor at det ikke kan gøres uden lade stop undervejs. Når jeg kommer frem er nærmeste lade stander 20KM væk. Det betyder at jeg vil skulle lade 3-4 gange af 30 min. på vejen hjem. Det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til.

19. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Man kan betale sig til ubegrænset valutaveksling til 0%, det koster vist 75 kr pr måned. Og selv med gratis versionen er 1% væsentligt mindre end hos SEB. Jeg har ingen aktier i Revolut - jeg siger bare, at for mig er de optjente EB-point ikke de ekstra 1.5-2.5% i valutagebyr værd. For mig lyder regnestykket at for hver 1000 DKK jeg bruger i udlandet vil jeg betale 15-25 DKK i gebyr mere end gennem Revolut, og vil modtage 200 EB point*. For mig er det en dårlig deal - men det afhænger jo meget af ens betalingsvillighed ift. EB point.
    * Via Premium kortet. Ved det almindelig kort er det 150 point, og dermed endnu dyrere købte point.

20. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Revolut har forskellige betalte niveauer, og med et så højt forbrug ville det hurtigt tjene sig hjem. Wise er også et alternativ, med en (meget) lidt dårligere kurs end revolut. Der findes flere af disse online banker, og ellers skal man nok til f.eks. tyskland for at finde rigtigt gode alternativer.
    Mit Visa/Dankort er stadig noget billigere end SAS Eurobonus mastercard (~1/0,5% billigere i Europæisk valuta/ikke europærisk valuta... For sjov skyld lavede jeg lige en hurtig sammenligning:
    upload_2025-8-20_9-35-23.png

SAS MC har de seneste gange jeg har tjekket lige på 2,7% i EUR, så væsentligt billigere i dag. Man bør nok tjekke jævnligt og med forskellig valuta.

Senest redigeret: 20/8/25
    THammer, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side