SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    397
    Point:
    63
    Husk også på at du får 25% levelpoint når du bruger SASMastercard. Så hvis du bruger for 10.000 DKK i udlandet, får du 2000 bonus point og 500 level point, for 250 kr. Det er en ret god forretning IMHO.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Og i Chile og Colombia har jeg lavet en del sammenligninger tidligere, hvor forskellen mellem Revolut og SAS-kortet altid har været over 3%. I dag kan jeg se, at forskellen er 3,49% for CLP og 4,00% for COP.
    Det er korrekt, at der også tilkommer statuspoint (der dog ikke kan benyttes til forbrug, men alene til at sikre status). De har naturligvis også en værdi hvis de er afgørende for at bibeholde guld- eller diamantstatus.

tbh "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Men du har jo også betalt et årsgebyr på 2.335 kroner. Det kommer jo oven i. Men kortet kan stadig vise sig at være fordelagtigt. Så jeg vil gentage mig selv igen: Fordelen afhænger i høj grad af:
    • Dine alternativer: Hvilke kort, har du mulighed for at få - og hvad koster de?
    • Hvordan er dit forbrug på kortet?
    • Hvordan er din optjening af EuroBonus point? Giver kortet dig mulighed for at komme over en grænse til næste status niveau / næste flypremium niveau?
    • Kan du bruge dit flypremium niveau?
    • Kan du bruge dine eurobonus point fornuftigt?
    Og naturligvis: Hvordan du prissætter dine fordele.

Jeblin "Synes godt om" dette.
  4. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Jeg checkede lige mine kontoudtog fra SASMastercard for de sidste 12 mdr. Her har jeg bl.a. været i flere EUR lande, Japan, Thailand og USA. For samtlige lande var valuta tillægget 2%.

5. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Må jeg spørge om du har regnet efter ift. dagskursen, eller om det blot er hvad SEB fortæller dig? Når man slår op på deres valutakurs-side, så står der rigtignok en kurs med parantes om, at der er lagt 2% til. I deres prisblad står der også 2% (+ eventuelle tillæg til mastercard). Jeg har skrevet med dem tidligere fordi jeg simpelthen ikke kan få det til at stemme med mine indkøb i udlandet. Der er jeg blevet oplyst følgende fra deres kundeservice:
    "Udover de 2% i valuta tillæg tager Mastercard yderligere et tillæg som er: Inde for EU = 0.19%, Ude for EU = 0.47%."
    Det passer stadig ikke med mine observationer, men er ikke kommet det nærmere. Jeg kan dog se, at der også er forskel mellem SAS-kortet fra SEB og mit Mastercard fra Lån&Spar bank, og begge står til at tage 2% i tillæg uden for EU. Og så er der jo kun den officielle markedskurs tilbage - der må SEB benytte en anden kilde en andre banker. De bruger i hvert fald ikke den samme som hverken Revolut eller LSB...

THammer, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  6. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Det kan selvfølgelig være det er rart ikke at vide hvor meget man overbetaler til SEB / SAS Mastercard :oops:

THammer, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  7. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Det er også bl.a. derfor, jeg udskiftede SAS MC med et betalt Revolut kort. Det hjalp selvfølgeligt også i mit tilfælde, at det er muligt at overføre såkaldte Revpoint til Flying Blue fremfor Eurobonus.

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    503
    1,109
    Point:
    93
    Ikke konkurs, men jeg har netop haft en indsigelsessag pga. en webshop som trak pengene uden nogensinde at sende varen.

Jeg lavede indsigelsen 12/6 og fik svar fra dem med kreditering af beløbet 3/7. Så alt i alt synes jeg ikke det var en urimelig lang sagsbehandlingstid, selv om man selvfølgelig gerne vil have svar med det samme :rolleyes:

Henry, Offlyer, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    180
    397
    Point:
    63
    Jeg har ikke regnet på det. De 2% er valuta tillæget, som fremgår af konto udtogene.

Når jeg tidligere har checket veksle kursen, så har den ikke været meget forskellig fra den som min bank tager på det Mastercard eller VISA kort, som jeg har fra dem. Sommetider har den faktisk været lavere. Jeg kender ikke til Revolut og Wise, men jeg vil ikke blive overrasket over om de også bruger alternative dags kurser.

10. jacobb

jacobb Aktivt medlem

Beskeder:
    111
    119
    Point:
    43
    Har netop modtaget følgende mail med ændringer til FlyPremium

Ændringer vedrørende Fly Premium – rejseklasse og niveauer
    Fra den 1. december 2025 vil der ske ændringer i Fly Premium og dit niveau. Dette skyldes, at SAS Plus som rejseklasse ikke længere vil være tilgængelig ombord, da SAS Business introduceres som rejseklasse inden for Skandinavien og Europa. Fly Premium ændres derfor til at omfatte Premium Economy for indenrigsrejser og Business inden for Skandinavien og Europa. Du rejser som normalt til samme bonuspris med SAS Economy, tidligere kendt som SAS Go.

upload_2025-9-10_13-6-50.png
    • Bonuspoint optjent i hele SAS EuroBonus-programmet i de seneste 12 måneder. Gælder alle EuroBonus-partnere.
    • De optjente point i EuroBonus-programmet (Bonuspoint) i de seneste 12 måneder bestemmer Fly Premium-niveauet/saldoen.
    Kortet giver dig fortsat adgang til:
    • Statuspoint via kortet
    • Op til 25 Ekstrapoint/100 kr. på alle køb, overalt
    • Pointkampagner flere gange om året
    Hvis du ikke kan godkende ændringerne, kan du omkostningsfrit opsige kortet ved at sende en sikker besked via SAS EuroBonus Mastercard appen eller log ind på saseurobonusmastercard.dk

Med venlig hilsen

SEB Kort i samarbejde med SAS EuroBonus

Kris og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    143
    354
    Point:
    63
    I forbindelse med kampagnen med dobbelt point der lige har været i weekenden her d. 24-26 oktober, kan jeg stadig ikke se at mine køb har givet ekstra point endnu. Kan I andre se jeres dobbelt point endnu? :)

12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    I appen er 2 liner. En for normaloptjening og en for kampagnepoint. Har du ikke det?

Tomas "Synes godt om" dette.
  13. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    143
    354
    Point:
    63
    Ja, det er også sådan det plejer at se ud hos mig, men ikke denne gang.

Har også været inde og tjekke om jeg ikke havde fået tilmeldt mig og det gjorde jeg samme dag som jeg modtog mailen d 7/10. Dog stod der i min bekræftelsesmail på tilmeldingen en forkert periode, nemlig d 23 maj - 25 maj 2025 jf. vedhæftede.

Attached Files:

14. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Det gjorde det også hos mig. Men jeg har fået point.

15. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    143
    354
    Point:
    63
    Super, er glad for det har virket for dig, så er der nok også håb for at jeg kan få dem til at efterregistrere det

16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Held og lykke med det

mifira og Offlyer "Synes godt om" dette.
  17. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Er du sikker på, at du har fået tilmeldt den rigtige kampagne? Der var nemlig også dobbelt point i maj :confused:

Jeg har fået dobbelt points i appen og en e-mail med korrekte datoer: upload_2025-10-29_16-14-57.png

Tomas og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    143
    354
    Point:
    63
    Ja, har kontaktet kundeservice som oplyste at de godt var klar over at datoen var forkert i den bekræftelsesmail de havde sendt ud til mange medlemmer og jeg er helt sikker på jeg har tilmeldt mig. Kundeservice bedte mig sende dem tilmeldingsbekræftelsen, som jeg modtog med det samme efter jeg havde tilmeldt mig, ca 2 timer efter de havde sendt deres kampagnemail ud. De ville se på det og vendte tilbage :)

Henry og mifira "Synes godt om" dette.
  19. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Det skulle ikke give problem. Du har jo datoen for modtagelsen af e-mailen.

20. Tomas

Tomas VIP medlem

Beskeder:
    143
    354
    Point:
    63
    Nej, tænker også den ligger lige til højrebenet ift at få rettet de manglende point :)

Del denne side