SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold, SAS Gold, Hilton Diamond

Beskeder:
    1,714
    "Synes godt om" modtaget:
    4,958
    Point:
    113
    Jeg ved at folk herinde er meget lidt begejstret for SAS udbud af business billetter, så vil blot berette at det IGEN, for 5 år i træk, er lykkedes mig at finde 4 business class billetter til USA, 2 voksne og 2 børn.
    Mine begrænsninger var, at jeg skulle rejse weekenden uge 15 eller 16 og nu har jeg sikret 4stk d. 19 April for 90.000 point + 2.460kr.

Så hvis man blot er en smule fleksibel, så er der efter min mening fortsat masser af værdi i Fly Premium

Beaglen, MaHA, CHIP og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    201
    430
    Point:
    63
    Jeg må indrømme at jeg har ingen annelse om hvordan du gør det, for når jeg leder efter business bonus billetter til USA eller Asien finder jeg stortset intet, og det selvom jeg søger +-1 mdr.

Mit krav er at jeg kan finde business bonus billetter til både ud og hjemturen indenfor 14 dage +- et par dage. Jeg har ofte ingen problemer med at finde billetter til den ene vej, men aldrig den anden vej samtidig. Bonus billetter til kun den ene vej giver IMHO ingen mening, da den anden vej så bliver en oneway billet, som er næsten ligeså dyr som en retur billet.

Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

Beskeder:
    1,714
    4,958
    Point:
    113
    Jeg booker dem aldrig samtidig og fleksibel med hvor jeg rejser hjem fra.

Vi rejser NYC - St. Lucia - Barbados og om jeg skal flyve til NYC, Atlanta, Chicago eller hvad som helst for at komme hjem, så er det det vi gør.

Enig i at en retur ikke er let, med mindre du først bestillert 3 uger inden du skal afsted.

Jeg har is i blodet og bestiller bare hjemrejse når de engang er der..

CHIP og Henry "Synes godt om" dette.
  4. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    201
    430
    Point:
    63
    For mig giver det ingen mening at købe bonus billetter på den måde.
    1. Hvis du er uheldig ikke at kunne finde bonus billetter hjem, kommer du hurtigt til at betale mere for rejsen hjem, end hvis du havde købt en fuld flex 3-6 mdr. tidligere.
    2. At skulle rejse hjem via en anden lufthavn og man ikke i forbejen er tvunget til at have en connection, betyder at man enten skal leje en bil og betale gebyr for at aflevere den i en anden lufthavn, eller have en connection flight, som hurtigt bliver dyrt, da det er oneway, og ikke er en del af bonus billetten.
    3. Hoteller bliver også dyre. Enten booker man full flex, så man kan aflyse gratis et par dage før ankomst, eller man bokker til saver prisen, og har dermed bundet sig til en hjemrejse dato, eller man booker sent, hvor priserne typisk er 25-50% højer end 3-6 mdr. tidligere, ligesom udbudet er mindre.

Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

Beskeder:
    1,714
    4,958
    Point:
    113
    1. Har endnu ikke oplevet ikke at finde billetter hjem, vil næste vædde med dig om at jeg har fundet noget inden udgangen af februar.

2. Jeg skal flyve fra Barbados til en lufthavn uanset for at komme hjem, hvilken lufthavn det bliver er underordnet for mig.

3. Booker ikke overnatning den sidste del af rejsen før jeg har sikret hjemrejse billetter. Derudover booker vi Hilton for point og full refundable Airbnb, alt kan ændres.

Pt. Kunne jeg vælge og flyve hjem via Washington, da der allerede nu er 4 biz hjem, men tror og satser på, at der dukker noget op i New York og jeg på den vis kan få en direkte billet fra Saint Lucia til New York, i stedet for et stop for at komme til Washington.

Derudover rejser vi planlagt hjem en torsdag, men har fredag lørdag som buffer, i tilfælde af der kun dukker noget op der, så tager vi 2 dage ekstra på Saint Lucia.

Se vedhæftet

Attached Files:

Beaglen, CHIP og Henry "Synes godt om dette"
  6. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    201
    430
    Point:
    63
    Det er fint at du kan få det til at hænge sammen. Jeg vi dog våge den påstand at du har et ret atypisk rejse mønster, er mere end lidt flexibel samt gambler temmelig meget. Personlig havde jeg nok booket en SkyTeam bonus rejse i steddet. Ja den koster flere point, men jeg har over 1 mill. point, som jeg ikke kan få brugt.

Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,768
    13,479
    Point:
    113
    Nu vil jeg ikke stille op i klagekoret - men jeg synes også, det kan være svært af få billetter indenfor Europa.

Når jeg skal have en billet fra Aarhus, så begrænses jeg også af mangel på billetter på indenrigsruterne. Så efter diamanteventen i begyndelsen af november (hvor jeg overnattedei København), ville jeg lige tage en bonusrejse til en hvilken som helst destination i Italien, Portugal, Spanien eller Frankrig. Udrejse fra København d. 11 november. og naturligvis på Business. Jeg kunne kun få billet til én destination: Lyon. Og jeg søgte 5 - 6 uger før udrejsen.

Valgte så at flyve til Vilnius i stedet (fin tur - men over Stockholm). Skulle retur til Aarhus en uges tid senere. Var rimelig fleksibel med dato (+/- 2 dage). Kunne kun få en billet 19. november. Til Billund via Stockholm (ingen billetter til Aarhus).

Med andre ord: Selv om jeg var meget fleksibel med destination og dato, var det meget svært at få en bonusbillet på Business. Så jeg synes også, det kan være svært at finde billetter indenfor Europa.

Beaglen, Jeblin, frank123 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

Beskeder:
    1,714
    4,958
    Point:
    113
    Alle har forskellige præmisser, men havde jeg 1mio+ point, som jeg ikke fik brugt, så bookede jeg naturligvis også bare en retur med SkyTeam øjeblikkeligt.
    Synes egentlig ikke det er så stort et gamble, eftersom der altid er plus hjem fra USA, det værste der kan ske er at vi skal en klasse ned.

Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,429
    4,703
    Point:
    113
    Det synes jeg er fedt det kan lykkedes for dig - men jeg er enig med andre her på tråden - mønsteret er atypisk. Og i min bog er udbudet helt til rotterne og Aarons tåbelige kommentar på EBD event i København/Frederiksberg med at man jo bare kan bruge point hos Bootz understreger det i min bog. Andre har også fanget problemet: https://finalcall.travel/da/har-sas-eurobonus-sejret-sig-selv-ihjel/

Og på ruterne til HND, ICN og BKK er det reelt umuligt. Selv YYZ kan være udfordret. I fairness aflyser dog lige om lidt Plus biletter til ATL (købt på julekalenderen) - idet familien her vil minimere vores US fritidsrejser så lange den orange klovn regerer i managen.

Senest redigeret: 8/1/26 at 16:23
    Henry, Ulrik, frank123 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Nj4220

Beskeder:
    1,714
    4,958
    Point:
    113
    Vi havde egentlig planlagt en lille tur rundt i US også, men springer over så længe han er ved magten. Bruger det blot som mellemstation for at komme hen hvor vi gerne vil

Senest redigeret: 8/1/26 at 21:28
    Henry og Offlyer "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,429
    4,703
    Point:
    113
    Giver god mening

Henry "Synes godt om" dette.