SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,021
    "Synes godt om" modtaget:
    3,036
    Point:
    113
    Jeg har også spurgt mange gange vedr. vekselkursen i udlandet. Det sidste svar jeg fik var vist, at kursen sættes på posteringstidspunktet (IKKE transaktionstidspunktet). Derudover er der et gebyr på ca ½ % udover de 2% for ikke-EU valuta. Men jeg har også mange eksempler på gebyr på over 3% for CLP (hvorfor jeg benytter Revolut hernede).
    Jeg har skrevet en detaljeret beregning i et tidligere svar i denne tråd.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    231
    493
    Point:
    63
    Ja de roder godt rundt i det. I det seneste svar er de tilbage til at kursen fastsættes 1 gang dagligt, men at tidspunktet er svært at beregne grundet Thailand er 6 time foran Europpa og USA 11-15 timer efter Thailand (det korrekte er dog 12-15 timer). Men stadigvæk ingen forklaring på hvorfor jeg har 4 transkationer med forskellig vekselkur, selvom de alle er fortaget samme dag og bogført på samme dato. Jeg her derfor nu spurgt hvordan jeg kan have 18 forskellige vekselkurser på 20 transaktioner og på en rejse som varede 12 dage, eller 15 dage hvis vi regner fra første transktions dato til sidste bogførings dato. De 3 transaktioner som har samme veksel kurs har hverken samme transaktions dato eller bogførings dato. Jeg venter spændt på deres næste bortforklaring. :)

Kenneth K, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  3. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,021
    3,036
    Point:
    113
    Du må meget gerne opdatere her i tråden. Jeg er ret nysgerrig på deres svar - for jeg gav netop op sidst jeg var i dialog med dem.

4. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    231
    493
    Point:
    63
    Det skal jeg nok, men indtil videre har de ikke ladet høre fra sig, og det selvom alle tidligere svar er kommet senest næste hverdag.

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  5. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    231
    493
    Point:
    63
    Så fik jeg endeligt svar fra mastercard.

"Som tidligere oplyst fastsættes vekselkursen individuelt for hver enkelt transaktion ud fra de vilkår og den kurs, der gælder på det tidspunkt, hvor transaktionen behandles i betalingsnetværket. Det kan medføre forskellige kurser – også på samme dag og inden for kort tidsrum – afhængigt af blandt andet behandlingstidspunkt og afregningsflow."

Jeg har efterfølgende bedt om at få at vide hvilken valutta børs de bruger til at fastsætte kurser. Det vil de ikke svare på.

Så min konklusion er følgende
    • Vekselkursen er flydende dagen igennem
    • De bruger en hemmelig valluta børs, hvis kurser altid ligger 1-2% over nationalbanken.
    • Oven i den i forvejen dårlige vekselkurs lægger de et valuta gebyr på samlet 2-3%
    • Også skjuler de det hele i et elendigt web design og en elendig app, så man er nød til at downloade det som excel hvis man skal have nogle detaler, og ikke engang her er muligt at bruge data uden konvertering.
    Jeg håber virkelig at Life Time Diamond snart bliver en realitet, så jeg kan opsige mit mastercard.

Jeblin, tbh, OIB og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,253
    4,857
    Point:
    113
    Det var alligevel interessant. Tak for benarbejdet hvilket bare tyder på at de i det stille vil "plukke" deres medlemmer.

Jeblin, frank123 og Henry "Synes godt om dette"
  7. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,233
    5,245
    Point:
    113
    I app'en kan man kun få kontoudtog 2 år tilbage. Jeg havde brug for noget dokumentation og bad om alle kontoudtog 5 år tilbage. Svaret var at det ville koste 100 dkk per kontoudtog. :eek:

8. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    231
    493
    Point:
    63
    Har du ikke kontoudtogne i e-boks?

T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  9. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    231
    493
    Point:
    63
    I deres sidste svar, gav de mig kontakt informationerne på div. offentlige myndigheder jeg kan klage til. Det er hvad jeg kalder en gratis, for de ved udemærket godt at for at man kan klage skal man have noget dokumentation. Dokumentation som de gør alt hvad de kan for at gemme godt væk, og det kan man ikke klage over. :mad::mad::mad::mad::mad:

Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  10. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,233
    5,245
    Point:
    113
    Nej, desværre ikke. Mastercard påstår de burde være der, men det er de ikke. Hvorfor vides ikke.

11. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    231
    493
    Point:
    63
    Meget mystisk. Jeg får mastercard kontoudtogne i e-boks hver mdr.

Del denne side