SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg er ked af at gentage mig selv, men det kommer altså igen an på hvilken bank der håndterer kortet.:cool:

Hos min danske bankforbindelse optræder mit MasterCard som en almindelig konto i netbanken, hvor jeg f.eks. kan se posteringer. Og kontonummeret er opbygget i bankens system og er altså ikke = kortnummeret.
    Og forbløffende nok (det havde jeg faktisk ikke ventet og strider lidt mod hvad jeg tidligere har sagt :oops:) kan jeg overføre penge til kortet ved at anvende kontonummeret som modtager.
    Det overførte beløb fremtræder på posteringsoversigten som en indbetaling.

Men ja, betaling via FI-kort systemet er formentlig en bedre og mere robust fremgangsmåde.:)

Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  2. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Fedt fedt fedt! Troede det var en fejl at jeg havde med business, men nej! Og helt til næste år :)

Attached Files:

Senest redigeret: 20/6/17
    jtraveler, Henry, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    lækkert!

Henry, PENSIONISTEN og tbh "Synes godt om dette"
  4. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,892
    Point:
    113
    Kanon feature
    IMG_0946.PNG

Kan se @Kristian vi ligger tete A tete :D
    Seeejt @tbh :cool::cool:

Henry, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  5. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    494
    1,089
    Point:
    93
    Vi er ikke uenige :)

Som jeg skrev tidligere:
    Så hos Danske Bank er kortet knyttet til en konto - det er det også hos mange andre "rigtige" banker - mens det sjældent er tilfældet hos de kortudstedere, som kun laver Mastercard og ikke full-service bank, fx SEB.

Min trin-for-trin vejledning gælder derfor som udgangspunkt kun for SAS Eurobonus Mastercard, da det var dette, der blev spurgt til - og det der dér de store point ligger gemt ;-)

klaustroFlyer86, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    En detalje i kategorien insektparring: Jeg skrev 'min danske bankforbindelse', ikke 'Danske Bank'.:):):)
    Bare for at DB-kunder ikke hermed tror at det virker for dem, for det ved jeg ikke; det er forskelligt fra bank til bank - eller måske nærmere fra edb-central til edb-central.
    Og så kan vi vist snart ikke koge mere suppe på den pølsepind.:p

Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Men husker du havde et ret stort antal point allerede, så jeg må ud og flyve.. heldigvis købte jeg lidt ind i dag...

2017-06-20 11.17.05.jpg

klaustroFlyer86, Henry, isolCBflyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,616
    4,654
    Point:
    113
    Fik mit kort i lørdags - Godt man havde ventet 2 uger med at tanket bilen o_O:D *joke* :)
    Dog havde jeg ventet med reservationer af hoteller for små 30k til kortet kom :)
    Overvejer også at afbooke vores hotel på Bora Bora og booke det igen, spørgsmålet er dog om det er besværet værd, har jo fået 3000 point allerede på alm. mastercard.

Henry, PENSIONISTEN og tbh "Synes godt om dette"
  9. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,892
    Point:
    113
    Damn en udfordring, det er garanteret p-billetten som gør udslaget! ;):D:D

Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Yes, den var UDEN gebyr, så der kan man godt holde en anden gang!!

Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  11. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    Gætter på du også kan betale en parkeringsbøde med Roger.ai, hvis du vil have endnu mere spend på dit SAS MC :D :D :D

SophieHendriksen, Frequie og Kristian "Synes godt om dette"
  12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,561
    13,131
    Point:
    113
    Men det, som andre spørger ind til er SEB's Eurobonus Mastercard Premium. Så hvordan andre banker håndterer deres mastercard er ikke lige i fokus - selvom det selvfølgelig altid er interessant ;););)

PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  13. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Jeg tror ikke det er en gentagelse - men beklager på forhånd hvis det er....
    For at indbetale det nye kort er den nemmeste måde nok OCR (giro/FI/whatever, startert med +71) nummeret. Jeg kan se at den første store del er konto nummeret, men den sidste del - hvad er det?
    Da der ikke er lavet et kontoudtog for mit nye kort, så kan jeg se kontonummeret for det nye kort, men jeg ved ikke hvad den sidste del er. Er det det sammme som i det forrige OCR nummer?
    Så vil det være før: +71>gammelt kontonummer<XXXXX og nu +71>nyt kontonummer<XXXXX eller vil XXXXX være skiftet til noget nyt?

14. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Hvis du med 'den sidste del' tænker på det 7- eller 8-cifrede tal:
    +87654321< - så er det det, vi ronkedorer kalder beløbsmodtagers gironummer.;)
    Altså svarende til kontonummer, men fordi FI-kortet har sin oprindelse i postgiro er det underlagt dette systems nummeropbygning. Akkurat som +71 er kortarten, som fortæller systemerne, hvordan modtager- og kundenumrene er opbygget, regler for kontrolciffer m.v. (andre typiske kortarter er 01 og 04, som har andre krav til kodeliniens opbygning).
    Det er i dette tilfælde så SEB's kontonummer i girosystemet. Overførslen sker via Danske Bank, fordi DB ad flere omveje er endt med at overtage det gamle PostGiro system. (undskyld @Henry, nu skal jeg nok stoppe med unødig, irrelevant info.:oops::oops:)

Senest redigeret: 20/6/17
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  15. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Ja det havde nok været smart jeg talte antal cifre, men en lille smule jetlag må være min undskyldning.
    Men tak for den forklaring - så er det jo måden at få det nummer - så jeg kan indbetale inden de sender en regning, for der er ikke andre steder jeg kan finde hele nummeret, kun den 'midterste' del.

16. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Lige for at være sikkero_O: +87654321< er kun eet eksempel - du finder det rigtige nummer på en faktura.

17. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Jep, tak, fra det gamle kort :)

Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  18. klaustroFlyer86

klaustroFlyer86 Aktivt medlem

Beskeder:
    87
    173
    Point:
    33
    FI nummeret/koden på fakturaen fra Mastercard Premium SEB er vel så der samme nummer/kode hver gang sådan så man efter modtagelse af den første faktura anytime derefter kan overfører til nummeret/kortet ?

19. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Mit problem lå i at jeg ikke har fået en faktura fra premium kortet endnu :)

klaustroFlyer86 og Henry "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,596
    6,838
    Point:
    113
    Premium velkomst gaven på 10.000 point :
    Er vi ikke enige om, at det kun er til nye MC kort holdere, som ikke har haft et SAS EB Mastercard de sidste 2 år ?

Del denne side