SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

Gennem min erhvervserfaring med bank/finans tillader jeg mig lige at knytte et par kommentarer til ovenstående i håber om lidt opklaring

Hvis det kontonummer klaustro henviser til er reg 5295 - 0010010721, ville jeg stærkt fraråde at overføre til kontoen før forudgående aftale med kundeservice, herunder betalingsreference. Kontonummeret fremgår på hjemmesiden før man logger ind, så det må være en ikke-unik konto.

Sebastian:
    Det er rigtigt at bankerne spærrer for indbetaling i det omfang det er muligt. Det er dog kun i meget ringe omfang. Faktisk kan de kun fjerne MC kontoen i drop down menuen når du vil lave en overførsel. Hvis du indtaster kontonummeret selv går den igennem. At det ikke er optimalt at overføre til en MC konto, er en hel anden snak.

Erwin:
    Enig - FI kortet kan genbruges, burde ikke give problemer og bør være den anbefalede metode - på trods af det tager et par dage.

asf, Henry, Frequie og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Nu skal det ikke udvikle sig til en 'min far kan tæve din far'*), men naturligvis kan banken spærre for indbetaling, hvis den vil.:cool:

Det kan godt være du kan indtaste reg+kontonr. og dermed får betalingen til at gå igennem. Om ikke andet kan du gøre det fra din hustrus netbank i et pi tilhørende en anden edb-central, for de kan ikke checke kontotype, kun kontrolciffer.

Men er det til en konto, hvor banken ikke tillader indbetalinger fra kunden, ja så vil betalingen blive afvist senere og evt. tilbageført.
    Der er her ikke forskel på indbetaling til den konto som MasterCard'et er oprettet som i bankens edb-system, og så f.eks. 'højrentekonto med binding', hvor der ofte er et loft for hvor store indbetalinger der er muligt.

Som sagt er det forskelligt fra bank til bank, og jeg ved ikke hvordan SEB håndterer det.

*) 30+ års arbejde i banksektoren, en stor del i stabsfunktioner med bl.a. kort og betalingsformidling som ansvarsområde :)

Henry "Synes godt om" dette.
  3. klaustroFlyer86

klaustroFlyer86 Aktivt medlem

Beskeder:
    87
    173
    Point:
    33
    @MortenS Tusind tak for din inside. Det er blandt andet den konto jeg kan se når jeg logger ind fra min laptop ja, men når jeg logger ind via appen på telefonen kan jeg oveni se denne vedhæftet... hmm.

Men klart jeg vil da bruge overførsel via FI kort så. Skal lige være sikker, jeg har lige fået mit første kort, "samme FIK nummer som på girokort" - refereres der så til giro nummeret fra ens regninger fra SEB bank ? @Erwin Lansing @MortenS

tak.

Attached Files:

4. klaustroFlyer86

Beskeder:
    87
    173
    Point:
    33
    Tak også for din inside @SebastianBruun
    Det jeg vil er egentlig bare at overføre fra min eksisterende konto i Arbejdernes til kontoen der er tilknyttet mit SAS mastercard premium (SEB)...

Kan være bare skal ringe og spørge dem

Senest redigeret: 17/6/17
  5. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Min bankuddannelse lærte mig at det var umuligt at spærre for indbetalinger på en konto. Hvis kontoen findes går overførslen igennem ved clearing. Hvis banken ikke ønsker indbetaling på kontoen skal den manuelt bogføres retur.

Om ovenstående er rigtigt eller om du har ret synes jeg vi skal lade være ved dette. :) Kan også være et spørgsmål om forskellige edb centraler.

6. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93

Jeg ville bruge fi kort koden fra sidste regning for at indbetale korrekt, hurtigst og nemmest.

7. klaustroFlyer86

Beskeder:
    87
    173
    Point:
    33
    Alright, tak - jeg har ikke fået en regning endnu, har lig fået mit kort, så må vente på den første fra dem I guess.

8. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,892
    Point:
    113
    Yes Baby - så er vi igang! :cool: Plus de 10 store som velkomst - køb for satan køb! ;)

IMG_0929.PNG

Frequie, tbh, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    390
    791
    Point:
    93
    Jeg har lige betalt en realkredit-regning på 20 af de store på Roger. Det er lige 6000 eb points. :cool:

Håber godt nok Roger har styr på deres forretning. I teorien kan de nå at gå konkurs fra man betaler til dem, indtil de betaler regningen videre.

Henry og klaustroFlyer86 "Synes godt om" dette.
  10. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,561
    13,131
    Point:
    113
    Kan I ikke tjekke deres regnskab?

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Du skal scrolle ned, tror ikke det er Premiumkortet du har fat i... @isolCBflyer

12. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Men en MC regning, mon ikke det er forsikret.. ellers mener jeg der er nogen på forum fra Roger.ai...

13. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,892
    Point:
    113
    Jov det er faktisk, ved godt det ser sådan ud på mit screendump, men det alm MC er blot 71 point. Det får jo en båden til at rokke! :D

Henry, Frequie og Kristian "Synes godt om dette"
  14. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    494
    1,089
    Point:
    93
    Der er ikke en "konto" knyttet til dit Mastercard. Altså: Et Mastercard er ikke en bankkonto - og ikke nødvendigvis knyttet til en bankkonto (selv om det selvfølgelig nogle gang er tilfældet).

Hos SEB har dit Mastercard IKKE et unikt bankkontonummer, du kan overføre til. Du kan sikkert få oplyst et kontonummer, som du kan overføre penge til, men så er det enormt vigtigt, at de kan identificere din betaling så den bliver kanaliseret det rigtige sted hen.

Jeg plejer - som andre også har skrevet - at bruge FI-kortet, og det har fungeret fint for mig.

15. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    494
    1,089
    Point:
    93
    Du kan ikke sætte Betalingsservice op til en konto - du kan kun tilmelde dig med de oplysninger, som modtager giver dig. Betalingsservice er dybest set bare en automatiseret måde at sende og modtage fakturaer på. Hvis ikke modtager (her: SEB) opkræver et beløb, så kan du ikke selv "tvinge" det igennem via Betalingsservice, ligesom du heller ikke selv kan rette i beløbet - kun afvise betalingen, hvis du er uenig.

16. klaustroFlyer86

Beskeder:
    87
    173
    Point:
    33
    OK, tak @danielbirch
    Skal lige ha det skåret ud: Hvordan overfører man med FI kort/kode til Mastercardet? Bruger man den kode der står på sin regning fra mastercard og overfører til kortet i netbanken?
    Har som sagt lige fået kortet for første gang og har ikke fået nogle fakturaer før..

17. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    494
    1,089
    Point:
    93
    Så tager vi den lige helt fra bunden:

1. Dine transaktioner på dit Mastercard bliver samlet op og faktureret en gang om måneden (cirka den 20.).
    2. Du modtager en faktura med opremsning af dit forbrug.
    3. Fakturaen angiver et samlet træk samt et minimumsbeløb til betaling.
    4. Hvis du anvender Betalingsservice, er det minimumsbeløbet, der bliver opkrævet.
    5. Fakturaen indeholder et FI-kort (indbetalingskort), som du kan bruge til at indbetale, hvis du ikke benytter Betalingsservice, eller hvis du ønsker at indbetale mere end minimumsbeløbet (hvilket stærkt kan anbefales, da der ellers løber renter på).
    6. FI-kortet er "type 71", dvs. når du indtaster kodelinjen i din netbank, får SEB alle nødvendige oplysninger til at bogføre indbetalingen på dit kort.

Håber det giver mening...

Henrik Olsen, Henry, MortenS og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Nu kan man se status på App, hvilket niveau man er i, min ser således ud, hvad med i andres? Kan se, at ens niveauer til 2018... - keep spending and flying, så er 200K måske ikke så svært endda?

2017-06-20 08.54.17.png

Senest redigeret: 20/6/17
    Henry, PENSIONISTEN, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. frankbrix

frankbrix Priority member

Beskeder:
    577
    1,488
    Point:
    93
    Det niveau du optjener til er aktivt de næste 12 måneder.

Senest redigeret: 20/6/17
    Henry, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"
  20. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    494
    1,089
    Point:
    93
    Det var smart! - og gør det da lidt nemmere at gennemskue/afstemme, hvordan de har beregnet det.

Henry, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side