SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK så inde på din profil stod der du får 10.000 for at opgradere?
    Er du sikker på du får bonus'en? Som jeg læser det må man ikke have haft et af deres kort i de seneste 2 år? Eller kunne du opgradere hvor der står du får points'ne?
     
    Michael Wahl, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Alle optjente point.
    Nej, kun på dine bonusrejser du booker efter du har nået Fly Premium niveau. Der er ingen lounge benefit blot ved at have kortet.
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hvad med rejseforsikringen, er den bedre i "Premium" end i andre produkter? nogen der har set på det?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Jeg kan ikke se der er en rejseforsikring tilknyttet, kun den købsforsikring som også er proppet i det alm kort. Om man kan bruge den til noget aner jeg ikke - har aldrig haft brug for det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Takker for hurtigt svar, kunne ikke lige selv finde noget på det, et argument for, at tage den var jo, at man eventuelt kunne skippe et kort, har et Platinum hos min Bank med en tilknyttet Rejseulykkesforsikring og noget ekstra hejs...
     
    Michael Wahl, Henry, MortenS og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det står i promoen for opgradering af kortet, at der er 10.000 i velkomst, så den burde være sikker.

    Regner med at at få kortet, selvom værdien ikke er lige så klar, som hvis man er diamant-medlem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Der virker til at være lidt usikkerhed på hjemmesiden om alle får signup på 10.000 eller kun dem det ikke har haft kortet de sidste to år. På forsiden står intet om to års-reglen...
     

    Attached Files:

    PENSIONISTEN, Michael Wahl og Henry "Synes godt om dette"
  9. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    IMG_1359.PNG Her er screenshot i øvrigt
     
    AMJ, PENSIONISTEN, Michael Wahl og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Lidt ærgerligt at nordmændende igen bliver forfordelt.
    De skal betale 1495 NOK / 750 NOK årligt for kortet.

    De får også 15/20/25 points pr. 100 (NOK) brugt.

    SEB kunne godt have differencieret priserne en smule... Nu er jeg selvfølgeligt også farvet af både at være dansker og statusløs.

    Jeg har egentligt opsagt mit SAS MC for kun at benytte mit Norwegian Visa, men 10k EB ekstra points og dobbelt optjening i tre måneder for 1500 kr. er lidt tillokkende, specielt når man oveni købet vil kunne booke bonusrejser i plus og betale for go, desværre først rigtigt brugbart på niveau 3 for mit vedkommende.
     
    AMJ, tbh, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    På det norske forum er der har skrevet med SEB support der sagde at man får 10k selvom man har kort.
    Jeg har sjovt nok valgt at opgradere mit norske kort, bliver godt på ferien. :p
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    så synes jeg heller du skulle have set på hvad forskellen var i optjening mellem landene før dette tilbud..
     
    Calle77 og Henry "Synes godt om" dette.
  13. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    I øvrigt ser det ud til at det eksisterende SAS EuroBonus MasterCard begrænses til at optjene point på de første 200.000 kr. pr. kalenderår, jf. betingelser pr. 1/9, sammenlignet med 500.000 point i dag, hvorimod Premium har ubegrænset optjening af point.

    EDIT: endnu en forskel er, at du som Premium får overført point på dagsbasis, mens du med det alm. MasterCard må vente til den efterfølgende måned.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 1/6/17
    Henry, tbh, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Ah, så det er faktisk en skjult "enhancement" af det gamle kort :)

    Men hel ærligt synes jeg det er en tynd omgang i forhold til merprisen. Som statusløs giver det egentlig kun flere point og FlyPremium. Indrømmet, det kan blive til ganske mange point især det første år og jeg skal have den store regnemaskine frem for at se om det måske kan betale sig, men i sidste ende er det "bare" point. Til en merpris på 1200 i hårde kontanter havde jeg nok forventet mere som andre kort til en tilsvarende pris tilbyder, som PP eller forsikring.
     
    Michael Wahl, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Såfremt der er 10k points I signup bonus of treatment måneder med 2x points Troede jeg den vipper over på at det kan betale sig første år for mig, men skal absolut ikke have kortet i år 2.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Skal dog også tilføje at, selvom Premium kortet, ikke passer til mit rejse- og købsbehov, så er det rart at se der sker lidt igen på kreditkortområdet i lille Danmark. Det har været sparsomt med gode nyheder og nye tiltag længe.
     
    Henry, PENSIONISTEN, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    No brainer for mig. Jeg har søgt og er godkendt.

    De 12.000 status point ser jeg som et Mileage run til 750 kr. . Så skal der kun hentes 78.000 point for diamant status
     
    FFranklysPeaking, Michael Wahl, Schlandy og 6 andre "Synes godt om" dette.
  18. flyvendeFF

    flyvendeFF Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    82
    Point:
    18
    hvis der er 10K point i opgraderings bonus, oven i de 10K point jeg lige har fået for at bestille MC ved jubilæet, så tror jeg også jeg opgraderer :)

    Er der nogen der har en ide om hvorvidt Fly Premium betyder at der vil være flere Business biletter tilgængelig som award biletter? el. det blot er samme antal Biz, men til en discountet pris. Umiddelbart står der at man skal booke Biz/Plus men kun betale for go - så det er vel 'bare' discountet pris på Plus/Biz biletter
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Korrekt det er også sådan jeg læser det
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  20. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg er også lidt lunken overfor det. I sær efter første år.

    Mine overvejelser er som følger: Hvis man værdisætter et point til 7 øre, skal man hive ca 17.150 point mere pr år end man ville have gjort med det almindelige kort, for at gå i nul. Ved 10.000 point i startbonus, er det altså 7.150 point ekstra man skal tjene det første år. Ved forsimplet bonusoptjening på 10 point pr. 100 kr. for EBMC og 15point for Premium, skal du have forbrug på 143.000 kr. pr år / ca. 12.000 pr. mnd. for at gå i nul.

    Udover ovenstående kommer dobbeltpoint i tre måneder, fly premium, 12.000 årlige niveaupoint og ubegrænset pointoptjening som alle taler til fordel for Premium-kortet.

    EDIT: Efter første år skal dit forbrug beløbe sig til ca. 250.000 kr. / år, ca. 20.000 kr / mnd for at gå i nul.
     
    Senest redigeret: 2/6/17
    Kenneth K og Michael Wahl "Synes godt om" dette.

Del denne side