SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,402
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Lad mig lige uddybe mit tidligere svar: Meget afhænger jo af, hvad dit alternativ er, samt hvordan du rejser og bruger kortet. En hurtig oversigt:

    De 12.000 statuspoint hvert år sænker grænsen for at få status til:
    • 8.000 basispoint for sølvkort
    • 33.000 basispoint for guldkort
    • 78.000 basispoint for diamantkort
    Hvis de 12.000 point giver dig en status, som du ellers ikke kunne få, må du regne ud, hvad den højere status er værd.

    Da du nævner, du er statusløs, vil jeg ikke gå i detaljer med, at et guldkort giver bonus på 25% på EuroBonus point på SAS rejser. Men disse har naturligvis også en værdi, hvis du får guldstatus.

    10.000 ekstrapoint i velkomst. Har vel en værdi på 700 - 900 kroner.

    Dobbeltpoint i juni, juli og august: Værdien afhænger af. hvor meget du bruger kortet. Så det må du regne på.

    Værdien af point ved køb på kortet: For hver 100 kroner, du køber på kortet, får du:
    • 15 point for køb i Danmark
    • 20 point for køb i udlandet
    • 25 point for køb af billetter hos SAS
    Også her, må du regne på, hvor meget det giver i forhold til alternativet.

    Rabat på bonusrejser på business / plus (du betaler kun for en "go-billet"). Når du er statusløs, så kommer det nok til at knibe med at nå op på de 50.000 point, der giver dig ret til at få rabatten i Europa. Men i givet fald, er rabatten 10.000 - 20.000 point (afhængig af, hvor du rejser til), De sparede point har nok en værdi på 7 - 9 ører (d.v.s 700 - 1800 kroner)
     
    henrikbjorn, asf, SebastianBruun og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Hmm, har også tilmeldt mig kortet. Det ser ud til, at jeg har allerede har fået 2.000 statuspoint...

    Desuden kommer Mastercard Point op som Basispoint: 2017-06-02 22_21_41-Book billige flybilletter - SAS.png
     
    AMJ, Michael Wahl, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Altså forbrug på kortet bliver krediteret som basispoint? Det er da noget af en bommert, hvis det ellers står til troende. Gad vide hvor længe der går, inden de opdager det.

    EDIT: Troede egentlig man skulle have nyt plastik til pungen, men det kan du vel ikke ha nået at få siden i går? :confused::cool:
     
    Senest redigeret: 2/6/17
    Michael Wahl, RasmusH, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg har også fået 2000 statuspoint. De er hurtige :)
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  5. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Jeg har også fået point allerede.
     

    Attached Files:

    Claus Heine og Henry "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    -Ja, nu har SAS da rigtigt fået os i deres hule hånd.
    -Jeg passerede også et godt stk over 100.000 status point, allerede 6 måneder inde i min optjeningsperiode i vinters, hvorfor jeg herefter flere gange valgte LX og LH.
    -Fremover vil jeg nok vælge SK, hvis jeg kan skimte 200.000 i horisonten.
     
    Schwert, Michael Wahl, Claus Heine og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    upload_2017-6-3_1-46-39.png
    ....sas.dk hjælper ikke så meget for mig
     
    MortenS, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Også jeg, dog kun 959, hvor jeg i sidste regnings periode har brugt 43.971,74kr
    Nogen der ved hvordan det kan hænge sammen?
    Fra og til hvilken dato regner de pointene?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Mon ikke den nye pointoptjening først gælder Forbrug på det nye kort, alternativt ikke for forbrug før du blev godkendt til premium?

    Jeg gad også godt sidste måneds forbrug var pointgivende efter de nye regler. Jeg havde ligesom dig en af de større regninger. :rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Tror ikke der er nogen herinde der endnu har fået det nye kort, ergo er point optjeningen fra det gamle kort. Snedigt nok af mastercard, cutter 14 dage af de "dobbelte point" pga. leveringstiden :)

    Snakkede med mastercard. Point tilskrevet i juni er dem optjent fra 1 maj - 1 Juni, derfor for de første 14 dage i maj, da mastercard regningerne jo kører fra midt måned til midt måned. (eller mit gør i hvertfald)
     
    Kenneth K, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  11. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    okay - tak for det opklarende svar. Det giver mening :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg har kun fået 1000 statuspoints og 1 indbetaling fra MC. Kan se jeg fil pointene fra 2.5 x points for krediteringen tilbage i maj :/
     
  13. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Det er da en meget håndgribelig fordel med MC Premium: En t/r til EWR på business for 60.000 point ;)
     

    Attached Files:

    AMJ, Michael Wahl, Henry og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    har de bare lavet udregning ud fra hvor mange points man havde da de gik over til det nye EB-system?!? Andre med over 200.000 points der kan bekræfte det?

    Og andre der også kun har fået 1.000 statuspoints for juni?
     
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Lige nu har jeg kun en dags dato saldo på basis point og en dags dato saldo på ekstra point !!!!

    ALT ANDET ER NULSTILLET (hotelpoint - kreditkortpoint m.m. alt er væk) !!!!!

    Hvis det virkelig er korrekt, som der står på SAS Eurobonus Fly Premium, at STATUS pointoptjeningen er basispoint + xtrapoint, så skulle jeg have langt over de nævnte 200.000, men hvor er alle mine point for de sidste mange måneder .... sikke da noget rod.
     
    Michael Wahl, MortenS, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Har lige opgraderet til Premium. Det gik fint stærkt.
    Kan nogle af jer bekræfte forløbet med statuspoints. Jeg har de sidste 12 mdr. optjent små 140.000 point. Har jeg så et år fra d.d. (hvor jeg opgraderede) til at øge min optjening? eller starter jeg på nul - og følger det mon Premium signup-datoer eller EB-dato?

    //john
     
    AMJ og Claus Heine "Synes godt om" dette.
  17. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Har kun optjent 80.000 point det seneste år, så har kun adgang til plus-ture i Europa. Så måden at tjekke på i øjeblikket, er nok ved prøve at lave en dummy-booking på business og se om man har adgang til "kampagne", som @isolCBflyer beskrev.
     
    Henry, Claus Heine, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/mastercard-premium/
    står der: "Samlet pointsaldo i SAS EuroBonus-programmet de seneste 12 måneder."

    Det tolker jeg som at hver måned er det de seneste 12 måneders saldo, der er udslagsgivende for Fly Premium niveauet.
     
    Michael Wahl, john christensen, jakobv84 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Enig.
     
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg må tilstå at jer lidt ambivalent med det her. Jeg har fuldstændig forståelse for at man syntes at nordmænd og i særdeleshed svenskere har været forfordelt med hensyn til statusgivende point på kreditkort.
    Ja selvfølgelig ville det være godt i DK med flere kreditkort muligheder. På den anden side så synes jeg også blot det udvander den reelle værdi at de point man optjener, ved at have røven i sædet (AIS), som jeg mener at programmerne oprindeligt var tænkt som.
    I stedet for den sædvanlige "hvis de har det så skal vi også have det" tendens man ofte kan følge, så ville jeg faktisk hellere have endnu mere en differecering mellem point some var optjent ved at reelt at flyve, spending og kampagner.
    Jeg står sikkert meget alene med det synspunkt, da jeg bor et sted SK ikke opererer, men nogen gange skal man passe på hvad man reelt ønsker sig.
     
    SebastianBruun, Henry, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side