SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    12.000 årlige statuspoints er dog mange penge værd, især når man tænker på hvad mange af os bruger på mileage runs :)
     
    Senest redigeret: 1/6/17
    Michael Wahl, Henry, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Hvis der nu havde været business billetter at få som award kunne dette bestemt være interessant. er man bare to der flyver vil det være en del point der kan spares der. Men når det nu er så svært at finde billetter, så er det lidt en "flad" gave at få (skulle lige til at kalde det noget med narre...., men valgte at holde kammertonen :eek:)
     
    Michael Wahl, Henry, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jep. Helt enkelt kan man sige at hvis man ikke er Diamant, ikke værdsætter statuspoint eller fly premium og værdisætter til 7øre per points kræver det 143.000 i omsætning første år for at gå i nul i forhold til det normale MC kort. Hvis man ikke har noget kort er det endnu værre da man kan få en velkomstbonus på det normale MC kort også...
     
    Erwin Lansing, Henry, MortenS og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    For langt de fleste (specielt danskere uden AMEX) kan man kun regne med "premium" til plus billetter og de 12.000 basis point ELLER premium inkl. Business. Der vil være få der optjener 200.000 point om året, uden at få mindst 90.000 basis point alligevel. Specielt med den nye regler som @MortenS beskriver. 200.000, hvis alle pengene var brugt på SAS.dk (uden kampagner) er der 50.000 point. 78k+50k så mangler du stadig at tjene 72k... 20K for dem der har Diners, men det er mange point der stadig skal tjenes hos MASH eller på online shopping.

    Derudover tænker jeg at det kunne være en succes for EB at give en grund til at kreditere til dem, efter man opnår status, for jeg er over diamant igen og havde overvejet at kreditere min OZ tur til United, da de point med en nogenlunde brug har højere værdi end EB point.

    Lige en sidste ting med gebyr for MC for guldmedlemmer, det kommer nok til at betyde 3 flere Norwegian visa kort i min familie, og de færre MC.
     
    Michael Wahl, PENSIONISTEN, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Måske er det bare mig, der ikke er lidt for uvidende, men er 'statuspoint' et nyt begreb ift de eksisterende to begreber 'point' og 'basispoint' ?
     
    PENSIONISTEN, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja ihvertfald i forhold til Eurobonus i DK.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    834
    Point:
    93
    De er lidt forvirrede i SAS - har netop talt med den danske hotline, og de virker ærlig talt lidt rundt på gulvet:

    Jeg kontakter SAS, fordi jeg allerede har bestilt en award-rejse på Plus til NYC til efteråret. Og da jeg har optjent over 100.000 point de sidste 12 måneder, har jeg således mulighed for at flyve denne rejse på Plus, men kun betale for Go. Den søde SAS-dame siger dog til mig:

    - Det er helt nyt for dem, de aner ikke, hvordan de skal håndtere denne mulighed for Mastercard Premium
    - Hun insisterer på (med bekræftelse af deres interne backup-hotline), at indtjeningskravet kun tæller fra nu af og på transaktionerne på det nye Premium kort (hvilket jo ikke giver mening, da det betyder, at ingen kan benytte dette tilbud før om 12 måneder fra dags dato).
    - At SAS ikke manuelt kan tilbageføre den pointrabat, som jeg med Mastercard Premium nu har til gode på min kommende rejse.

    Hun sagde dog, at de senere i dag skulle få noget information, så de var klædt lidt bedre på...
     
    PENSIONISTEN, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    minimum 100.000 point på et kort du forresten højest kan tjene 50.000 point for :-D goddag mand økseskaft
     
    Michael Wahl, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Der er da ubegrænset indtjening?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Av av av. Selv på reelt gode ting fejler man alligevel, fordi man ikke eksekverer godt overfor kunden. Det er så typisk SAS.

    Det er så himmelråbene åndsvagt, at SAS-ledelsen kører derudaf med: "Vi vil gøre livet lettere for jer, derfor kan i snart booke en barnepige for point".

    Men at informere deres egen kundeservice om nye produkter. Ej, det er for kedeligt.
     
    Michael Wahl, PENSIONISTEN, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Mastercard siden sige:
    Den samlede pointoptjening i EuroBonus programmet (Basis- og Ekstrapoint) de seneste 12 måneder, bestemmer Fly Premium niveau/ saldo
    Da basispoint aldrig optjenes på kortet, er der enten en fejl på hjemmesiden eller den information, du har fået.

    https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/korttjeneste/fly-premium/
     
    PENSIONISTEN og MortenS "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg ville dog have forståelse for, at SAS tolker reglerne på den måde, at man kun får rabatten, hvis billetten bestilles efter kortet er erhvervet.
     
    PENSIONISTEN og MortenS "Synes godt om" dette.
  13. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Man kan vel bare afbestille, få sine point og bestille ny billet. Forudsat der er plads.
     
    Michael Wahl, PENSIONISTEN, rasmus.emil og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Ja - og forudsat at dine point ikke er blevet for gamle i mellemtiden
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ups, du har ret, jeg fik bare læst med at kortet nu blev anderledes begrænset, ikke at premium var ubegrænset :) det ændre selvfølgelig også på min anden tidligere post, så kan lidt flere, med meget stort forbrug, godt få udnyttet begge fordele.
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  16. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Det ser ud til jeg allerede er godkendt og det i systemet er aktivt, for jeg kan booke PLUS billetter til VERDEN for en go pris (har dog ikke point nok til at færdiggøre bestillingen:confused:):
    Skærmbillede 2017-06-02 kl. 18.44.49.png
    Man skal lige tilføje kampagnen øverst i bestillings vinduet:
    Skærmbillede 2017-06-02 kl. 18.45.35.png
    Og trykke bekræft:
    Skærmbillede 2017-06-02 kl. 18.45.42.png
    Slask så bliver der barberet 20kilo af point prisen.:) det må jo betyde jeg er level 3, så den der med, at det kun gælder de point optjent på SAS mastecard er jo indtil videre en hoax (hedder det ikke det!?;):cool:

    Herligt legetøj vi nu har i hændere ;):D
     
    Michael Wahl, PENSIONISTEN, Frequie og 12 andre "Synes godt om" dette.
  17. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Kan det betale sig for en som mig, der er statusløs?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    så skal jeg bare op over 200.000 årlige EuroBonus-points :D :D
    Ligger på 127.000 i øjeblikket, så der skal flyves og forbruges lidt ;)
     
    Michael Wahl, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det afhænger jo af dit forbrugs- og rejsemønster
     
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,452
    Point:
    113
    Er også godt på vej med 117.000 :) Good luck
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side