SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hvis ovenstående er korrekt flytter jeg al min aktivitet over til mit BN Kort som dig og opsiger mit premium kort når jeg har gjort brug af min fornyligt erhvervede Fly Premium +100 000 niveau til en t/r med fruen.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Kasper "Synes godt om dette"
  2. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Så sluttede festen. :( Hvis den udmelding ellers er korrekt.

    Det med gebyret burde dog være varslet i god tid.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Uden at være sikker så tror jeg indløser er det firma der traditionelt har “betalingsvinduet” på en webshop fx. Dibs eller bambora
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Ja, det synes jeg også lyder korrekt. Jeg har svært ved at forestille mig roger.ai ændre på det uden videre. Med de snævre grænser kan det jo blive vanskeligt at bruge roger.ai overhovedet.

    Øv, nu gik det ellers lige så godt...
     
    MortenS, klaustroFlyer86 og Henry "Synes godt om dette"
  5. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Så er det vist slut med Roger og tilbage til betalingsservice og 0 point for regninger :(
     
    MortenS, klaustroFlyer86 og Henry "Synes godt om dette"
  6. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Spørgsmålet er vel om det et nyt gebyr. Der har jo altid været gebyr på kontant hævning,. Så det er i princippet en ændring til forbrug hos et sted der er ændret til en hævning. Det medfører så et standard gebyr. Tror de har terms på deres side.

    Men lusket det synes jeg nu det er. Skal nok være mange der først opdager det når de ser deres konto udtog...
     
    Erwin Lansing, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  7. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Damen i tlf fortalte mig at det er blevet annonceret i deres betingelser på nettet. Og at det var tilstrækkeligt. Man må da gå ud fra at roger også opdager en vis nedgang i deres transaktioner. For mit vedkommende kan jeg ikke se ideen i at bruge det mere.
     
    PENSIONISTEN, Kasper, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Med sas MC-kortet nej. Så må et af de andre pointgivende kort hives frem ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Jeg har netop været i kontakt med deres kundeservice for at høre nærmere om ændringen. Og jeg fik at vide, at MobilePay fremadrettet vil være at betragte som en kontant-hævning, dog UDEN hævegebyr. Hævegebyret er kun når man hæver kontanter i en automat. Men det vil så betyde, at for MP vil der være samme beløbsgrænser som for kontanthævninger. Jeg spurgte ikke ind til Roger, men antager, at det vil være helt tilsvarende.

    EDIT: forkert oplysning vedr. point i tidligere indlæg.
     
    Senest redigeret: 10/10/17
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  10. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Mig bekendt har det scenarie du beskriver altid været tilfældet og ikke noget nyt :):)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Jeg har fået point for roger-betalinger og MP tidligere - så sent som 6/10 har jeg en MP-overførsel som har givet mig point - har lige dobbeltchecket :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg stiller lige nogle afklarende spørgsmål, for at sikre at vi ikke snakker forbi hinanden.

    Mobilepay overførsler
    Mig bekendt har MP overførsler i et godt stykke tid (læs flere mdr) været kategoriseret som en kontant hævning hos SEB. Det vil sige, at maksimum overførsel pr. døgn er 3 t.DKK lig grænsen på kontanthævning. Der er dog ingen gebyr på disse betalinger/overførsler men de anses som pointgivende transaktioner.

    Fortæller du mig nu, at disse overførsler fremadrettet IKKE giver point - eller hvad er der nyt i din post? :)
     
    Kasper og Henry "Synes godt om" dette.
  13. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Håber de gode folk ved Roger kommer med en løsning på dette. Alternativt ved at være lidt kreative og indføre MP eller apple pay når det tilbydes, som betalingsmuligheder.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Grænsen har været 3500 kr, som også er grænsen for en kontanthævning.

    Men interessant med en afklaring om, hvorvidt betalinger med MP fremover ikke er pointgivende. Det er for mig en ret væsenlig ændring af vilkårene for Premium-kortet, idet MP jo kan bruges til betalinger i rigtig mange butikker.
     
    jtraveler, Henry, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,548
    Point:
    93
    Nej, jeg havde vist misforstået. Det de sagde til mig var, at MP anses som kontanthævning, dog uden gebyr. Dvs. der er de nævnte beløbsgrænser: 3.000 per 24 timer og 15.000 per 30 dage. Man får stadig EB point indtil videre, men ham jeg talte med sagde, at de regner med at foretage ændringer af dette. Ovenstående gælder også for apps, der benyttes til at betale regninger med (det gælder vel så formentlig f.eks. Roger).
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  16. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det er jo håbløst hvis det bliver virkelighed. Plastikkortet er jo dødt - elektroniske betalingsmuligheder er fremtiden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Det bliver i hvert fald håbløs uoverskuelig. Er der kun tale om MP overførsler eller også MP betalinger i en butik? Og hvis nej, hvad med min frisør, som har MP tilknyttet hendes privatkonto, og der med slipper hun for kortgebyr og jeg slipper for point? :)
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  18. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    I forlængelse af SEBs kedelige beslutning forleden; Jeg har altid antaget at man skulle have et gyldigt MC prem. på afrejsetidspunktet for at gøre brug af fly premium.

    Dog kan jeg i dag konstatere at hjemmesiden fokuserer på bookingtidspunktet. Jeg har potentielt to bonusrejser i efteråret 2018, men mit MC prem skal fornyes til juni.

    Det får mig til at overveje om man kan booke bonusrejser m. fly prem inden udløb af MC prem., og stadig få fordel af fly prem fordelene, selvom man ikke fornyer sit MC prem - hvad tænker I?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg tænker umiddelbart at det er muligt, og ser det som hvis du bestiller en hvilken helst anden bonus rejse for point, altså vilkårene når du bestiller som gælder. Hvis du kan bestille nu med Premium fordele og får bekræftelse herpå, går jeg da ikke ud fra at de evt down-grader dig, når du ikke har kortet mere. Det er servicen her og nu du betaler for. Men har intet belæg for mit postulat - nogen som kan hjælpe med at afklare?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Nogen der ved hvornår at det her skulle træde i kraft? Jeg kan oplyse at jeg havde en betaling på Roger.ai d. 13/10 med SAS MC, og den gav bonus point.
    /Henrik
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side