SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Er der nogen der har erfaringer med SAS MC points earner kortet? Hvis det er selvstændig kort med eget kortnummer, tænker jeg, det måske er muligt at fordoble sin grænse ved at have sådan et kort ved siden af.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    Det er et separat kort og nummer, men pengene trækkes fra samme "konto" og har dermed indenfor samme grænse.

MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,616
    4,654
    Point:
    113
    Nogle der ved om der kører nogen gode kampagner som gir godt med point for tiden.
    Mangler 50.000 point for at nå 200.000+. Har ingen nævneværdige rejser, men har til gengæld tjent mere end 5-6.000 point sep-dec sidste år.
    Nogle der har nogle gode fifs udover mobilepaye?

4. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Biz class med SQ til New Zealand...

Nj4220, Frequie, Ali Taran og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Var der ikke kampagne ved avis med 12.000 point efter 2 x 2 dages billeje?

6. Kasper

Kasper VIP medlem

Beskeder:
    154
    353
    Point:
    63
    Købte for ca 3000kr, USD ved global exchange i Billund lufthavn. Til min overraskelse har jeg fået point, og dobbelt da det var i august, for det køb..
    Det troede jeg ikke man fik.
    Kan da være jeg skal købe USD dagligt nu kursen også er i bund, og så bare sælge dem igen når den stiger. :D

jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,128
    Point:
    113
    Tak for tippet. Kan du huske hvad Global exchange tager i gebyr + deres fortjeneste på kursen?

Jeg tror da, jeg vil overveje at bruge mit mastercard hos dem, frem for at bruge mit visadankort i pengeautomater i udlandet.

MortenS "Synes godt om" dette.
  8. Kasper

Kasper VIP medlem

Beskeder:
    154
    353
    Point:
    63
    Kan jeg desværre ikke huske, og kvittering er røget ud. Men jo mere man køber , jo bedre kurs giver de. Men tænker de har en hjemmeside, hvor priser og kampagner står. Og igen, ved ikke om det var en smutter fra sas side at jeg fik point for købet.

9. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    De har fået drøje hug i pressen for deres ublu kurser. I skrivende stund tager de 794kr for 100 eur i cph iflg deres hjemmeside.

Jeg ville personligt ikke bruge dem med mindre det er de sidste point, der gør man kommer på højere niveau i fly prem fx. Ellers ser jeg ikke pointene have nok værdi.

Kilde:
    https://standby.dk/valutakurser-i-koebenhavns-lufthavn-chokerer/

10. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,596
    6,838
    Point:
    113
    Jo på www.avisworld.com/Eurobonus -- læs endelig Terms and conditions.

Nj4220 og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    :eek::eek::eek:

Jeg hev nogle euro ud af kontantmaskinen i Jyske Bank til kurs 757 og uden gebyr. At det er dyre i lufthavnen er klart, men så meget er da helt ude i skoven. Men når der er folk der vil betale det, så hvorfor ikke tage det? :)

12. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Så smukt et billede - netop passeret 200K med 195 point
    IMG_3240.PNG

13. Carsten Witt Nielsen

Carsten Witt Nielsen Eurobonus Gold Member

Beskeder:
    24
    42
    Point:
    13
    Jow, jeg erkender, jeg er lidt sløv i optrækket ;-)

Fatter stort set ikke en bønne af dette nye tiltag.
    Erstatter det mine eksisterende oldschool EBG fordele, hvis jeg vælger Fly Premium?

Er booking af bonusrejse på biz på vej ud af det eksisterende koncept? (kan stort set ikke finde biz bonusspladser med SAS på oversøiske ruter, heller ikke på deres gud-ved-hvorfor-hemmelig-AwardCalender).

14. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Du 'vælger' flypremium ved at ansøge om et SAS EuroBonus MasterCard Premium, til 2.000 kr årligt (700 som diamant).
    Flypremium har ingen betydning for dine normale flyvninger. Det eneste det gør, at du har muligheden for at booke bonus billetter i en højere klasse en du betaler for. Afhængig af hvor mange point (inkl. ekstrapoint) du har optjent de sidste 12 måner kan du enten få plus billetter i skandinavien, europa eller verden eller business i verden til go priser.
    Det har altså ingen indflydelse på dine EBG fordele og kan ikke erstatte dem. Hvis du ikke kan finde bonus billetter i den højere klasse får du ikke noget ud af det. Og med EBG skal du have tjent rigtig mange ekstra point for at det overhovedet giver dig adgang til interkontinentale ruter i plus/business...

15. Carsten Witt Nielsen

Carsten Witt Nielsen Eurobonus Gold Member

Beskeder:
    24
    42
    Point:
    13
    Tak for svaret. Jeg har allerede +200.000 point, men blev blot bekymret over om mine muligheder for at booke bonusrejser på biz nu bliver devalueret med FP tiltaget. Ved jo aldrig helt hvor SAS er på vej hen ;-) Det virker ihvertfald ikke som om man pt. ikke skal have gode muligheder for at booke oversøiske biz-bonusbilletter med EBG-programmet...for der er som sagt næsten ingen kombo muligheder med mindre man vil være bortrejst i måneder ad gangen.

16. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Ah! På den måde :)
    Man må vel forvente at efterspørgslen på business billetter forøges så på den måde bliver det nok lidt færre, men det er ikke helt direkte at det bliver devalueret.

17. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,265
    4,189
    Point:
    113
    Omvendt har vores svenske broderfolk kørt på "frihjul" i mange år med deres 2-4-1 AMEX vouchers. Så hvor meget det reelt betyder er nok åbent.

18. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,128
    Point:
    113
    Du skal i løbet af 12 måneder optjene mindst 200.000 EB point. Det er altså ikke nok blot at have +200.000 point på kontoen.

19. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,128
    Point:
    113
    Du skal i løbet af 12 måneder optjene mindst 200.000 EB point. Det er altså ikke nok blot at have +200.000 point på kontoen.

Claus Heine, Ali Taran og Nj4220 "Synes godt om dette"
  20. Tonny

Tonny Nyt medlem

Beskeder:
    15
    23
    Point:
    3
    Hej,

Jeg er EBS og har et alm. SAS MC. Jeg har et årligt forbrug på omkring 250.000-300.000 hvis den nye Roger dille fortsætter. Jeg har fået øje på premium og den nye dobbelt point kampagne samt 10.000 point i start up. Derudover er jeg ikke helt tilfreds med begrænsningen på maks. Point for 200.000kr for det alm SAS MC.

Hvad er jeres tanker? Skal jeg skifte? Jeg vil umiddelbart ikke få meget ud af de årlige 12.000 point, da jeg normalt optjener silver udfra antal ture.

Del denne side