SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Min umiddelbare vurdering er:
    • du kommer til at betale 4 - 6 ører for de ekstra point, du optjener. Så, hvis dine point er mere værd, vil du tjene på det.
    • Buger du dine point på rejser på plus inden for Europa, kan du få disse til "go-priser"

    Og så detaljerne:

    Det koster kortet
    • Du er EBS og skal derfor betale for kortene. 295 kr/år for alm kort og 1495 for premium kort. En merpris på 1200 kr.
    Det tjener du ekstra:
    • Du får 5 point mere pr. 100 kr forbrug. Et forbrug på 200.000 kr giver 10.000 point mere.
    • Du tjener point på forbrug ud over 200.000 kr. Din optjening afhænger af, om du bruger kortet i DK, udlandet eller på www,sas.dk (15/20/25 point pr 100 kroner). Et forbrug på 250-300.000 kroner giver nok 10.000 point mere (du må selv regne det efter med dit forventede forbrug)
    • Du får 10.000 point i velkomstgave
    • Alt i alt: 30.000 point mere det første år - derefter 20.000 point / år

    Samlet vurdering: Du skal betale 1200 kr for 20-30.000 point = 4-6 øre/point

    Ud fra dine oplysninger, gætter jeg på, at du optjener 50 - 100.000 point / år. Det giver dig mulighed for at "købe" bonus biletter i Europa på "plus" til "go" pris. Hvad er det værd for dig? Det ved du bedst selv.
     
    PENSIONISTEN, Ali Taran, danielbirch og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Tonny

    Tonny Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Samt dobbeltpoint i oktober. Det svarer ca til 2500point. Ja det er lidt svært at beslutte sig.

    Hvordan forholder det sig ifht. Point på bonusrejserne? Er der forskel her mellem kortene?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Ikke andet end som Henry har angivet (afhængig af din årlige optjening af point):
    • Buger du dine point på rejser på plus inden for Europa, kan du få disse til "go-priser"
     
    PENSIONISTEN, Ali Taran og Henry "Synes godt om dette"
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Kommet en god Enhancement til SAS MC Premium, som jeg ved flere har efterspurgt:

    https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/korttjeneste/fly-premium/

    Vi udvikler og forbedrer kontinuerligt Fly Premium konceptet, og ifølge udviklingsplanen, vil det fra oktober 2017 være muligt at:
    • kombinere Fly Premium med andre tilbud
    • booke standard bonusrejser som enkelt rejse
    • booke en retur bonusrejse med eksempelvis SAS GO ved udrejse og SAS Plus ved hjemrejse
    • booke en bonusrejse som tillader hjemrejse fra en anden by end udrejsen. Eksempelvis udrejse fra København til New York og hjemrejse fra Boston til København
     
    Frequie, Jeblin, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
  6. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Så nåede jeg også målet. Noget hurtigere end først antaget da turen begyndte i maj. Men jeg klager ikke :)
     

    Attached Files:

    Kristian, Claus Heine, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Sådan!

    Jeg mangler 75K for at nå op til de 200K i årlig indtjening. Og selvfølgelig går jeg efter det :cool:

    Men når jeg ser på tilgængeligheden af Business Class billetter så er jeg godt nok i tvivl om hvor meget jeg kan bruge denne fordel i "det virkelige liv" :confused::confused::confused:
     
    MortenS, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Ja der må jeg desværre sige jeg er enig :/
     
    Frequie og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Jeg husker at have læst tidligere i denne tråd, at medlemmer har haft gode erfaringer med at skrive til diamond-mailen. Dette er også min erfaring, og de har været søde til at hjælpe med at finde nogle Business billetter alligevel. Men det kan være en god ide at være lidt fleksibel med datoer når man kontakter diamond-mailen. Så held og lykke med det....!
     
    Frequie, Henry, Ali Taran og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Tak for tippet.
    Jeg går ud fra den er forbeholdt diamond-kunder :confused:
     
    Henry og jtraveler "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Man kan nu booke en-vejs billetter i plus til samme pris som en go-billet via MC Premium.

    Det virker i øvrigt til, at de har lagt en ...rabat... ind på envejs plus-billetter i Norden, der i øjeblikket koster 9.000 point o/w eller 20.000 retur.
     
    jtraveler, Claus Heine, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Gode nyheder. Gad vide om de andre tiltag også er implementeret. Roundtrip billetter, business ud, plus hjem.
     
    Henry og jtraveler "Synes godt om" dette.
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg forstår ikke altid deres logik (deres=flyselskaber) Skulle til oslo fra cph. tur/retur kostede 986 eller lignende. One way kostede, frem og tilbage, ca 900. Vi var 7 der skulle afsted. Så en del penge at spare for os
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  14. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Tror det er en fejl;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    prøvede at betale en regning via roger på 3700 idag. Den blev afvist. Ringede til Mastercard. Deres kredit afdeling sagde:

    På det sidste har vi mange som bruger app til at betale regninger med. Derfor har vi lavet om på vores regler. Fra nu af, når du betaler regning via app bliver det registreret som kontant hævning. Så du må max hæve 3500 kr pr 24 timer og max 15.500 pr måned. Og der kommer så 50 kr i gebyr pr hævning. Og det trådte i kaft i fredags.

    Det var den besked jeg fik i tlf. Andre som har haft lignende problem? SÅ for man vel heller ikke point mere??
     
    PENSIONISTEN, Henry, Frequie og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ah hvad... Det bliver da så et farvel til SEB...
    Jeg tror jeg skal til at flytte forbrug over til Norwegian kortet hvis det er tilfældet.
     
    PENSIONISTEN, Henry, MortenS og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Hmmm, det var da ærgerligt. Men det er ikke noget de skal fortælle, når de ændre?
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  18. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Ja, det var da meget flot at indføre et nyt gebyr uden at varsle kunderne.
     
    PENSIONISTEN, klaustroFlyer86, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Tror ikke BA Mastercard har lavet samme ændring. Kan desværre ikke registrere det kort på mobilpay, der vil Resurs Bank ikke være med. Men på Roger.ai må det så blive BA Mastercard der bliver brugt fremover.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg kan bekræfte at i fredags fik jeg besked om at roger.ai var ændret til CASH kategorien, da jeg ikke kunne få lov at betale en regning.
    Dog fik jeg beskeden "Det er vigtigt at pointere, at det faktisk er indløser der har ønsket denne ændring"

    Er indløser Roger? For så synes jeg da vi skal have fat på vores kontakt og have svar herpå. Eller er det bare SEB som "hygger" sig? :mad::mad:
     
    Ali Taran, PENSIONISTEN, klaustroFlyer86 og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side