SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Ja - kontoen gøres op hver måned ifm. betalingen.
     
    Henry og Thorbjoern "Synes godt om" dette.
  2. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    60
    "Synes godt om" modtaget:
    139
    Point:
    33
    Cool, tak! Så tikker der forhåbentlig lidt EB point ind på kontoen de kommende dage :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Vi er enige om, at det er BOGFØRINGSDATO, der bestemmer hvornår der tilskrives EB point ikke?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,397
    "Synes godt om" modtaget:
    12,792
    Point:
    113
    Hvad er det lige, du tænker på? Har nok brug for en uddybning af spørgsmålet, for ikke at glippe en detalje. Generelt:
    • Ved køb i fysiske butikker: Købstidspunktet
    • Ved køb online: Når de hæver pengene på din konto (hvilket kan være nogle dage senere end købsdatoen)
    MEN: Jeg er meget usikker på, hvis du køber i en butik i USA, Japan e.l.: Er det så købstidspunktet i Danmark eller i købslandet?
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og PeterA "Synes godt om dette"
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Nogen der kan kaste lidt lys over sammenhængen mellem optjente point og overførte point? Tænkte der burde være total overensstemmelse mellem disse, men det er der tilsyneladende ikke.

    Jeg har et Mastercard premium og burde optjene hhv 15-20 point / 100 kr afhængig af om det er i DKK eller udenlandsk valuta.

    Hvis jeg i min SAS Mastercard-app under Eurobonus søger efter ekstrapoint i juni, så fremgår, det at jeg i alt har optjent 4740 point. Af min EB-statement kan jeg imidlertid kun se, at der fra MasterCard Reward Denmark den 3. juli i 2 posteringer er gået 3258 point og 914 point ind - altså i alt 4172 point. Det er jo en forskel på 568 point. Hvad med dem?

    Andre som har studset over denne noget uoverskuelige praksis for optjening af point?
     
    Henrik Olsen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  6. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Viser statement ikke kun fra seneste opgørelsesperiode (der ca. går fra d. 19. til d. 18. i måneden)? Jeg oplever dog også en diskrepans mellem optjente og overførte. Agter dog ikke at gøre noget ved det (da diskrepansen er i mit favør)

    Edit: Ups, fejllæste. Troede du mente MC-statement.
     
    Senest redigeret: 4/7/18
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Hvordan checker I 200.000 premium point saldoen ?
    Hvis jeg fratrækker optjente point for f.eks. maj 2017 og samtidig tilføjer nyoptjente point for maj 2018, så stemmer saldoen hverken her eller der ...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det kunne have været en forklaring, men hvis jeg følger faktureringsperioden, så får jeg en endnu større afvigelse, da mit kontoudtog er på 47100 kr for perioden midt-maj til midt-juni.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg mener det jeg skriver :) altså hvilken dag man tilskriver point f.eks hvis der er kampagne er det jo ikke ligegyldigt om man er på den gode eller gale side.
    På min oversigt for kortet over transaktioner er der dato for køb og bogføringsdato. Jeg vil gerne vide hvilken dato der tilskrives efter.
     
    Henrik Olsen, Frequie og Henry "Synes godt om dette"
  10. Rollercoaster

    Rollercoaster Aktivt medlem

    Beskeder:
    60
    "Synes godt om" modtaget:
    139
    Point:
    33
    Her udpluk af tilfældige transaktioner i appen:

    Fitness world, købt 1. juli og bogført 3. juli
    Billetlugen, købt 2. juli og bogført 3. juli

    For ovenstående er datoen for pointtilskrivning de respektive købsdatoer, så 1. og 2. juli.

    Så mon ikke det er dato for køb der er gældende? :)
     
    Henrik Olsen, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak, det var den info jeg ledte efter :)
     
    Henrik Olsen, Schwert, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Så vidt jeg har kunnet konstatere, bliver point godtskrevet med købsdatoen ved fysiske køb og onlinekøb af abonnementer o.lign., hvor man frasiger sig 14 dags returret. Det gælder i øvrigt også billetkøb på sas.dk. Ved øvrige køb på nettet - typisk køb af fysiske varer - godtskrives point først på den dato, hvor varen sendes fra butikken, da de først må hæve pengene efter ordrens afsendelse. Det er vigtigt at have i mente, når der fra tid til anden køres kampagner med fx dobbelt point over en weekend.
     
    Henrik Olsen, Rollercoaster og Henry "Synes godt om dette"
  13. Niclas

    Niclas Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    87
    Point:
    18
    Nogen der har snakket med SEB eller Codan omkring forsikringen? Jeg skal til USA og har købt rejsen med kortet samt lejet bil. Der står i deres, meget korte, forsikringsbetingelser at de dækker lejede biler, men hvad de præcis dækker, står der intet om. Det er mere om man slipper for at købe alle de ekstra finurlige ting, som Hertz spørger om man har dækket når man henter bilen i USA.
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  14. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Hvor ser du den forsikring henne?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Sorry - nu fandt jeg den.

    Der er tale om en ulykkesforsikring. Den giver dig erstatning, hvis du kommer til skade. Den dækker IKKE skader på andre mennesker eller deres ting, heller ikke biler.

    Så i forhold til Hertz kan du springe PAI (personal accident insurance) el.lign. over - men du er stadig nødt til at forsikre bilen.
     
    Henrik Olsen, Henry og Niclas "Synes godt om dette"
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Vær opmærksom på at din normale rejseforsikring typisk indeholder dækning af selvrisiko ved skader i lejede biler. Og at biludlejningen forsøger at sælge dig netop en forsikring hvor du kan slippe for selvrisikoen - så hvis du er dækket i forvejen, kan denne springes over. Bemærk også, at der kan være et max beløb på din rejseforsikrings dækning af selvrisikoen.....vistnok omkring 10K
    Der er en tråd her på forum om netop forsikring ved lejebiler - jeg kan ikke huske hvor den er, men den går mere i dybden med det med selvrisikoen.
     
    Henrik Olsen, AaB_CPH, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Min rejseforsikring dækker selvrisiko... Dog ikke på lak skader, eller hvad de kaldte det, så man skal være meget opmærksom... :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. MortenJA

    MortenJA Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Nogen der har erfaring med at foretage en betaling større betaling (omkring 350.000 kr.) med kortet?

    Jeg skal betale for ny bil primo november, og hvis det kan lade sig gøre vil jeg jo gerne have beløbet ind over mit SAS MC, men jeg vil også nødig stå hos bilforhandleren med et afvist kort efter at have flyttet beløbet over på SAS MC kontoen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Den ville jeg nok lige vende med kortudstederen ;)

    Er sikker på hvis de er informeret om købet på forhånd osv. så kan jeg ikke se det skulle give problemer .
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg kunne ikke overtale bilforhandleren til at lade mig betale for bil med krefitlkre, eller jeg ville som minimum skulle vente en måned med at få den udleveret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side