SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    "Synes godt om" modtaget:
    13,124
    Point:
    113
    Kreditkortet tjener jo også på gebyret, som forretningerne betaler på transaktionerne. Så jeg tror ikke helt på, at de kun udvælger kunder, der betaler mange renter.

MatthiasWagner og MortenS "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det har de ikke. Jeg har haft kortet mindre end to måneder - og med fuld betaling hver måned.
    Mailen kom et par timer senere end de første meldte om det - derfor min teori om at de sender dem i klumper.

Henry "Synes godt om" dette.
  3. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    613
    1,853
    Point:
    93
    Jeg fik ingen mail ved den seneste kampagne, hvorfor fik jeg ikke rigtig nogen forklaring på :confused:

Hvis “cash flow” er det udslagsgivende så er det ikke de mest “aktive” der er blevet frasorteret for mit MC Premium bruges ganske flittigt :D:p

Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  4. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Hvis ikke de segmenterer på cash flow, så kan det være, at SEB vha. big data udvælger de mest impulsive og irrationelle MC-holdere. Jeg får i hvert fald mailen hver gang :D

Nielspg, Henry, Thorbjoern og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. MatthiasWagner

MatthiasWagner VIP medlem

Beskeder:
    270
    794
    Point:
    93
    Det kan være det er svaret! Jeg har fået mailen nu....

Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  6. Henriksj

Henriksj Aktivt medlem

Beskeder:
    72
    153
    Point:
    33
    Jeg fik mail og har tilsvarende som du.

7. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Hm.. ku' de ikke have valgt nogle andre datoer eller en lidt længere periode.
    Vi har en underviser boende på hotel et par uger på vores regning. Hun checker ud.. - den 7...:rolleyes:

8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    Hvis det er et hotel, du bruger tit, så kan du måske overtale dem til at sende en regning. Og så gå ned og betale med dit MasterCard i week-enden :)

Claus Heine "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det er absolut med i overvejelserne.
    Pudlens kerne er så, at jeg ikke er i nærheden af hotellet i hele 'rabatperioden', for der holder vi kursus et andet sted i landet.:oops:
    Dårlig timing, ja, men sådan er livet jo.:rolleyes:

10. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    Ingen mail, ligesom de sidste to kampagner, selvom jeg dog fik dobbeltop i seneste kampagne. It's magic!

jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  11. sunebuhl

sunebuhl The flying physicist

Beskeder:
    75
    193
    Point:
    33
    Jeg har fået mailen hver gang der har været kampagne og altid tidligt. Kan det tænkes, at de simpelthen udsendes alfabetisk via efternavn? Og så tilsat de sædvanlige fejl ift. manglende opdateringer af kontaktemail, fejl i maillister, spamfiltre mv?

Teorien med at kampagnen kun tiltænkes de som de tjener mest med tror jeg ikke på. Så rødglødende er mit kort heller ikke og jeg betaler altid det fulde beløb, så ingen renteindtjening her. ;-)

Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  12. Calle77

Calle77 EBG, Aeroplan 50K, Radisson Rewards VIP

Beskeder:
    900
    2,026
    Point:
    93
    Tror jeg ikke. Mit efternavn starter med L og jeg har fået mail ved hver kampagne. Oftest længe før der bliver røre i denne tråd ;-).

13. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    708
    2,101
    Point:
    93
    Mon tilbuddet gælder for den faktiske dag, hvor man betaler, eller den dag, hvor Mastercard fakturerer? Og hvad med tidsforskel, hvis man er i Langtbortistan, hvilke datoer gælder mon så?

14. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    Nu ved du jo, hvornår du skal betale for bilen - og få dobbelte point;)
    95.000 point på kortet er jo heller ikke så ringe (som vi siger i Jylland) :p:p:p

Jeblin og Thorbjoern "Synes godt om" dette.
  15. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Jeg har endnu ikke forsøgt mig med så stort et beløb. Men jeg har tidligere - og efter at have rådført mig med SEB inden - indbetalt et betydeligt beløb til kortet forlods, så disponibel salto hedder kreditgrænse+overført beløb.

Hvis man er i tidsnød med overførslen, kan man lave et screenshot af overførslen i netbank og sende dokumentation til SEB. Så vil de registrere beløbet som overført, selvom pengene endnu ikke er bogført hos dem.

SEB sagde endvidere at skulle det overførte beløb ikke blive registreret inden transaktionen, og ville jeg ikke sende screenshot, kunne jeg sagtens gennemføre købet - forudsat at jeg ikke allerede havde overskredet kreditmaks. Hvis jeg gennemføre transaktionen og den ryger over kreditmaks vil kortet automatisk blive lukket for nye transaktioner, indtil der er registreret en overførsel, så der igen bliver disponible midler til rådighed på kortet. Mht. rente af “overtrækket” lød svaret, det skulle jeg ikke bekymre mig om, hvis overtrækket blev håndteret inden d. 1. i måneden efter.

Summa summarum, det kan du godt. Vi står selv overfor at skulle totalrenovere vores hus. Der vil jeg gøre brug af de råd, jeg tidligere har fået, når jeg skal bruge MC’et til store materialekøb.

DanielBahn, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  16. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,245
    3,062
    Point:
    113
    Hvornår har du talt med dem? Efter sigende kan man ikke få beløb forhåndsregistreret længere.

17. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Det var lige før sommeren, jeg blev rådgivet om dette - og efterfølgende selv gjorde brug af det. Men muligt de har ændret praksis på netop det punkt siden.

18. E02zar

E02zar VIP medlem

Beskeder:
    265
    563
    Point:
    93
    Jeg har deres Mastercard Premium - sidste måned købte jeg møbler for ca 100.000 kr - dog blev den afvist. Så ringede jeg til SEB og de sagde købsgrænsen var 40.000 kr, og så skulle der gå 4 timer før jeg kunne bruge kortet igen.
    Det betød altså at jeg måtte tilbage til butikken 3 gange for at betale for ordren.

Jeg ved ikke om det er noget specielt med mit kort, men jeg havde indbetalt de 100.000 kr til kortet og de var bogført, alligevel sagde de hos SEB at man ikke kunne betale 100.000 kr på en gang.

19. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Hmm... Stemmer ikke overens, med hvad SEB oplyste mig om før sommerferien. Men ærgerligt, hvis det nu er praksis.

Så får @MortenJA nok ikke held med at købe den nye bil på kortet. Med mindre forhandleren er indstillet på, at du kommer rendende hver dag over knap 2 uger for at betale bilen :)

DanielBahn "Synes godt om" dette.
  20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,559
    13,124
    Point:
    113
    Jeg fik mit kort afvist, da jeg skulle betale for min 50-års fødselsdag (eller var det for festen for mit 25-års jubilæum på arbejdet)? Ringede til SEB - og de fortalte, at større betalinger blev spærret for at sikre mod misbrug. Også selvom, der er penge nok på kontoen.

Del denne side