SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Du kan vel godt via www.sas.dk booke en rejse med afvigende hjemrejsebyer? Optionen findes i al fald, med jeg ved ikke om det bliver gennemført som en eller to bookinger.
     
    Henry og annalovesrobots "Synes godt om" dette.
  2. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Jeg havde samme problem. Ringede først til SEB, der står for SAS Eurobonus MasterCard. Blev sendt videre til SAS, der står for udsendelse af e-mails. Lang historie kort: efter at have talt med 5 SAS-medarbejdere over flere dage - der hver for sig havde adskillige gæt eller sendte sagen videre internt i SAS ... ingen vidste øjensynligt noget om kampagnen - blev jeg sendt tilbage til SEB. Denne gang var der en meget flink medarbejder, der straks bevægede sig ned til marketing-afdelingen og fik mig signet op på kampagnen (sidste frist i dag). Så det må være måden, hvis det samme skulle ske igen.
     
    sunebuhl og Henry "Synes godt om" dette.
  3. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hej alle,

    På nuværende et mit Fly Premium niveau +200.000 som udløber 2019-09-30.

    Jeg vil forventeligt frem til periodens udløb falde under de +200.000, men i flere måneder være over +100.000.
    Er der klarhed over om måneder forud for udløb af niveau tages i betragtning eller om der udelukkende kigges på ens Fly Premium niveau ved udløbstidspunktet?

    Håber mit spørgsmål giver mening.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ikke rigtigt, men jeg tror svaret du søger er:

    Du kan booke i business så længe du har +200.000 niveauet, også for rejser længere ude i fremtiden.
    Når 200.000 niveauet udløber kan du kun booke rejser til det niveau du har på det tidspunkt. Hvis du vil ændre en rejse du har booket mens du havde et højere niveau vil du også skulle betale en eventuel prisforskel i forhold til rabatten du kan opnå på det tidspunkt.
     
    Henry, Thorbjoern, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det som @tbh siger. Du kan sammenligne med dit niveau hos SAS. Er du EBG indtil 01.01.2020, så har du EBG-fordelene indtil 01.01.2020 uagtet hvor få flyvninger og kvalificerende point du har optjent i perioden op til 01.01.2020 (og lad nu være med at ødelægge min anekdote med grace perioder mm. ;)).

    Samme gælder for kortet. Du kan i princippet have 0 i forbrug på kortet indtil dit udløb af Premium niveau og stadigvæk kunne booke med Premium fordele.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Ok. Jeg gør det lige lidt mere klart.

    Mit niveau på +200.000 udløber pr. 30-09-2019.
    Den 30-09-2019 har jeg +100.000 i niveau
    Den 01-10-2019 har jeg kun +50.000 niveau.

    Tager de hensyn til lavere niveau de sidste 12 måneder, eller tager kortet kun hensyn til niveau ved skift fra 30-09 til 01-10 ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Wolla

    Wolla Aktivt medlem

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    138
    Point:
    33
    De kigger på niveauet på det tidspunkt, hvor du køber billetterne. Dvs. hvis du køber inden den 30/9 er du på business.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ok, så det er lidt mere kompliceret - jeg tror dog du laver en fejl i det du skriver da du ikke kan have et niveau i kun én dag.

    Op til 1/9-18 har du tjent 200.000 de sidste 12 måneder så niveauet holder til 30/9-19
    Op til 1/10-18 har du tjent 100.000 de sidste 12 måneder
    Herefter har du kun tjent 50.000 over de sidste 12 måneder

    Så spørgsmålet er om du i måneden den 1/10-19 til 31/10-19 har 100.000 niveauet, eller om du falder direkte til 50.000 niveauet.

    Jeg kender ikke svaret med 100% sikkerhed, men ville da formode at du faldt til 100.000 niveauet
     
    Henry og jtraveler "Synes godt om" dette.
  9. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Det med den ene dag, var at synliggøre fald i FlyPremium niveauet fra +100.000 til +50.000 (helt enig i at man ikke kan have et niveau i én dag.

    Og ja, det er kompliceret. Derfor håbede jeg på at der var en herinde som havde et svar :)
     
    Senest redigeret: 28/5/19
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Spørgsmålet er vel hvor ofte FlyPremium niveauet opdateres? Som jeg forstår reglerne, så har man et niveau året frem. Hvis du har 100.000 point de seneste 12 måneder fra 1/10-2019, så gælder dette niveau vel til 1/10-2020?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Men hvordan kan jeg påvise eller tjekke det?
    Så du mener kun niveau'et revurderes når det nuværende udløber?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Hvis du kigger i appen kan du løbende se hvad niveau du ligger på og hvor længe det gælder. Har længe ligget på rundt 94.000 point og stod derfor ikke til at genkvalificerer, havde så en stor udskrivning sidste måned og nu er jeg genkvalificeret indtil Maj 2020. (Stod til at udløbe August i år)
     
    Henry og MatthiasWagner "Synes godt om" dette.
  13. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Forsøgte at booke en bonusrejse forleden - jeg har højeste niveau af Flypremium - men det skal siges, at rejsedatoen er efter udløb af mit Flypremium-niveau.

    Rabatten fremgik også ganske fint - lige indtil jeg skulle betale - så forsvandt den og jeg måtte betale fuld pris.

    Er der andre, der har oplevet dette?
     
    Calle77, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  14. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Jep, den anden dag, godt nok "bare" på en OW CPH-AAR. Chattede med support som bad mig gennemføre bookingen - fik kvittering hvor det fremgik, at jeg blev bonnet max point, men på min konto blev der kun trukket 50% (som der skulle jf. min Flypremium status).
     
    Thorbjoern, Henry, danielbirch og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Se, det havde jeg ikke tænkt på at checke. Ganske rigtigt - der er kun trukket 60.000. Så alt er godt! Undtagen oplevelsen...
     
    jtraveler, Thorbjoern, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Ha ha, ja, det er sgu lidt bizart, eller SKIT :)
     
    Ulrik, Thorbjoern og Henry "Synes godt om dette"
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er sundt at få rusket lidt i pulsen af og til.:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Det vil være skidt.

    Jeg var klart af den opfattelse at de til en hver tid kigger 12 måneder tilbage. hvis du inden for de 12 måneder har optjent til et niveau vil du have det niveau 12 måneder fra optjeningstidspunktet.

    fx

    optjent 150.000 point i januar. (saldo 150 seneste 12 måneder)
    optjent 55.000 point i august (saldo 205 STM)
    du er nu højeste fly premium 12 måneder frem
    optjent 50.000 i februar året efter. (saldo 105 STM)
    du har nu upgrade til prem. eco i 12 måneder.

    i august år udløber højeste fly prem.
    fra august til februar har du prem.eco upgrade.

    Jeg har ikke noget bevis for at det fungerer som skitseret ovenfor, men SAS har da svært ved at argumentere for andet, hvis du spørger mig..
     
    pmv, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  19. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg er netop degraderet fra øverste fly premium niveau. I september havde jeg mere end 100.000 point, hvilket er nok til prem eco i verden. I dag har jeg optjent mindre end 100.000 de sidste tolv måneder. Ifølge app'en har jeg således kun optjent niveauet for 50.000: prem eco i Europa. Dvs at min antagelse i tidligere opslag ikke holder som det står lige nu.

    Jeg har taget kontakt til SEB kort og afventer svar. Min umiddelbare tanke er at det er en bug i tælleværket.
     
    jtraveler, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  20. Nicolas_

    Nicolas_ Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Hej Morten

    Jeg har copy/pastet min optjening fra SAS hjemmeside ind i Excel. Der passer det altså.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side