SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg anfægter ikke optjeningen. Jeg havde optjent til næsthøjeste niveau mens upgrade til højeste niveau stadig var gældende for mig. Da upgrade til biz var udløbet (en måned senere) var jeg under 100.000 de seneste 12 måneder (sikkert rigtigt).

    Men da jeg måneden inden havde over 100.000 point De sidste 12 måneder mener jeg at jeg burde have 11 måneder endnu på næsthøjeste niveau (upgrade til prem eco I verden).

    Jeg citerede midt eget eksempel fra tidligere, da det egentlig er den situation jeg står i.
     
    jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Hjemme igen efter en lille tur YOW-YYZ-CDG-CPH lå der en lille gave fra SAS i postkassen. Jeg havde endnu ikke fundet nogen fordele ved min nyerhvervede Silver status, men det har jeg så nu. Et nyt EB MC Premium kort i den nye farve!

    Hurray for det! Det betyder, at jeg skal bruge en evighed på, at huske alle de steder som jeg har gemt kreditkortet, eftersom udløbsdatoen er ændret, og igen skal gør det om et år, når jeg igen falder med på Medlem. Men flot ser den ud :cool:
     
    Thorbjoern, Nielspg, MortenS og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Kan anbefale at beholde det gamle kedelige - så slipper man for det bøvl :D
     
    Nielspg, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Nu var følgebrevet blevet gennemblødt i postkassen, så jeg læste det ikke, men normalt bliver det gamle kort deaktiveret når der udstedes et nyt, så ikke så meget valg.
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Jeg forstår, at du har fået sølvstatus - og derfor får et sølv-kort, der skal erstatte det eksisterende basis kort. Men det har vel samme løbetid og konto nummer som det eksisterende kort. Så hvorfor er det lige, du skal indtaste nye oplysninger?
     
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Samme kortnummer, men løbetiden er tilpasset til løbetid på sølvstatus (antager jeg, det er i hvert fald gået fra 2023 til 2021) og også nyt CVV nummer (det på bagsiden).
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    OK, jeg var ikke klar over, at basismedlemmer havde lange løbetider. Men så skal du jo i gang med at ændre oplysningerne alle steder, kortet ligger gemt.
     
    MortenS og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  8. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Det kan du undgå en anden gang så. Det bliver nemlig ikke deaktiveret. Bruger selv mit basis MC med lang gyldighedsperiode. Sølv MC ligger blot i skuffen og samler støv. :)
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Pokkers også, men godt råd til andre i den situation!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men har de samme kortnummer? I så fald synes den gamle bankmand at det er lidt spøjst, for det kræver at alle decentrale clearingsystemer rundt omkring i landene kan håndtere flere kort med samme kortnummer (som så kun skelnes via udløbsdato).
    ..og det burde giver stor risiko for bøvl i forbindelse med kortspærringer m.v.o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    De sidste to gange, jeg har fået nye kort ved almindeligt udløb af det gamle, så er de (til min overraskelse) med samme kortnummer. Kun udløbsmåned og CVC kode er udskiftet. Det er tilsyneladende ved at blive normen.
     
    MrJensen, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er jeg helt med på. Det i min optik specielle er, hvis begge kort kan være aktive samtidig, men man lærer jo nyt hele livet...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg tror det er et kort aktivt ad gangen, hvor det gamle kort bliver automatisk deaktiveret ved første brug af det nye. I den tid må det nye kort være i en slags “stand-by”, men ikke aktiv.
     
    SebastianBruun, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  14. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Glæder mig til at høre update. Jeg har selv oplevet samme situation. blot fra Biz til Plus.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er også min erfaring fra min aktive tid i bankverdenen.
    Dankort skal normalt aktivt aktiveres, MasterCard aktiveres ved første brug.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Mener der står at det gamle kort deaktiveres når du bruger det ny første gang. Og det giver vel god mening. Både for clearingsystemerne og for brugeren. Men er også træt af at skulle opdatere kreditkortoplysninger hvert år.
    Tillægsspørgsmål: Hvad er udløbsdatoen på kreditkortet hvis du har life time-gold?
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  17. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Mastercard beholder generelt samme kortnummer ved den løbende, normale udskiftning af kortet. Det samme gælder fx Diners (jeg husker at jeg fik nyt kortnummer ifm. en præventiv udskiftning - det var enormt irriterende!).

    Dankort (og Visa/Dankort) derimod får nyt nummer hver gang.
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Mit gæt er, at diamant medlemmer får et nyt kort hvert år - uanset om de har life time gold.
     
  19. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Yes - det giver god mening. Men hvad hvis du er EBG og har det for livet?
     
  20. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Langt hen ad vejen tror jeg, at det handler om, at visse kortindløsere/handlende ser igennem fingre med, at der kommer en forkert udløbsdato sammen med et aktivt kortnummer! Hellere have et par smuttere end at risikere, at kunderne ikke fornyer deres (halv-glemte) streaming-abonnement, når kortet får ny udløbsdato...
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side