SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. Nicolai Idel

    Nicolai Idel Medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    18
    Her til morgen fik jeg ny energi og prøvede en sidste gang at få kampagnen i hus. Ringede til SAS Norge og vupti så lykkes det. Så headsup til andre der mangler at få kampagnen i hus. Prøv SAS Norge kundeservice, de er mere service mindet end SAS Danmark er min oplevelse.
     
    Thorbjoern og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    I morgen starter jo dobbelt-point kampagnen.

    Er der nogen der ved om den forhøjede indtjening på sas.dk (25 points per 100 kr. og 50 points under kampagnen) også gælder køb af gavekort? Som de for nyligt har lanceret...

    På Mastercard Premium hjemmesiden står der at den høje bonus gælder "køb af flybilletter på sas.dk" - derfor spørgsmålet...
     
    Senest redigeret: 12/12/19
    SebastianBruun, MortenS, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    En afart af spørgsmålet er jo, om der også gives dobbelt point hvis man køber ekstra point på www.sas.dk :cool:
    Men gavekort er nok mere relevant, for de kan også bruges til egne rejser i 2020. Og så er en forrentning på 3-6% bedre end i banken.:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Men husk, at du højst kan bruge 2 gavekort på hver booking
     
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeps - men skal det mest bruges intereuropæisk, rækker 2*5.000 dog et stykke vej.:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Jeg brugte weekenden på at købe et par billetter med SAS. Så udnyttede F&F og Mastercard kampagnen. Dertil en del indkøb, så kortet er maxet ud nu :)
     
    THammer, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Kræver desværre, at man har planlagte rejser.:(

    Man kan selvfølgelig booke nogle Plus-biletter og så håbe på at de til sin tid - når tid og sted er fastlagt - kan ombookes uden merpris, men det kan også blive for kompliceret.:rolleyes:

    Og bruge en halv liter benzin for at køre en ekstra tur til tanken for at fylde op - og dermed tjene måske fire-en-halv krone - dog ikke :rolleyes:
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Også her noget F&F billetter i kassen samtidigt med tjek ud på et par US hotels, en velvoksen steak og lidt andet godt, så tænker det point mæssigt bliver en af de fornuftige måneder når de nu vil give dobbelt points ;-)
     
    Ulrik, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  9. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Eller at man spontant planlægger nogle rejser!
    Husk at nogle billettyper kan afbestilles uden gebyr, hvis man ombestemmer sig...

    Enig, det er en evig cost-benefit analyse. I mit tilfælde falder den ud til fordel for at købe flybilletter - hver gang!
     
    Nj4220 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jep, men mon så ikke de optjente point bliver modregnet, og så er vi lige vidt.

    Og så er der jo også WAF at tage hensyn til.:oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jo de modregnes så det giver ingen mening bevidst at købe noget man vil returnere.
     
    Ulrik, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  13. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Ikke fordi jeg selv vil gøre brug af det. Men det kan vel godt give mening, i de perioder der er dobbelt for efterfølgende at annullere og ikke få trukket dobbelt retur. Det kan systemet vel ikke finde ud af?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jo du bliver bare trukket direkte det du fik i sin tid. Så intet smart hack her.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Nå dét er smart at de har styr på det :) Synes ellers tidligere har læst folk her på forum gøre brug af det.

    Noget andet: Fik i dag min første mail fra SAS Eurobonus World Mastercard, 2 dage efter kampange er afsluttet. Så kan det være jeg er heldig at komme på mail listen fremadrettet. Jeg orker ikke at ringe til og blive tilmeldt manuelt, så jeg er gået glip af kampagner de sidste 3-4 gange.
     
    Nicolai Idel og Henry "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Min hukommelse kan naturligvis være gal, men jeg erindrer jeg netop opdagede at jeg blev trukket det korrekte, dobbelte antal point på noget jeg returnerede.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. BenNorr

    BenNorr Medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    13
    Hvad sker der egentlig, hvis et køb man senere annullerer, gør at man kommer over de 200K point på kortet. Den kvalifikation gælder jo de efterfølgende 12 måneder. Bliver den status så også ændret igen?
     
    PENSIONISTEN, MortenS, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Det kunne være interessant at vide.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det er jeg ret sikker på, at den IKKE bliver.

    Pointene bliver jo kun tilskrevet en gang om måneden, og i den forbindelse opdateres din FlyPremium status.

    Hvis du efterfølgende bliver trukket point, bliver din næste pointtilskrivning blot tilsvarende mindre. Og hvis du får trukket flere point end du samtidig optjener dén måned, kører der et "skyggeregnskab" med de negative point, indtil du har optjent nok til at det går i nul, hvorefter du igen får overført point til din konto ved efterfølgende månedsskift.

    Der bliver således aldrig trukket point direkte på din EB-saldo - kun i optjeningsregnskabet hos SEB.
     
    Henry, SebastianBruun og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Jeg gætter på samme svar ud fra flg. betragtning:

    Din Flypremium status gælder i 12 måneder. Og det kan jo sagtens tænkes at den måned, der kommer ind har en optjening på langt færre point, end den gamle måned, der ryger ud af 12-måneders perioden. Og her bliver du jo heller ikke reguleret ned i status.​

    MEN jeg gætter også på, at det er vigtigt, at du ikke har alt for mange point inde over den transaktion. Eller sagt på anden måde: Hvis du fortryder et køb på 10 - 20.000 kroner (som giver 1500 - 3000 point), så opdager SEB kort næppe denne handel. Skulle du derimod købe for 200.000 kroner (som giver 30.000 point) - som efterfølgende fortrydes, kunne det da godt være, at denne transaktion bliver gransket noget af kontrollørerne, som skal finde sorte penge.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.

Del denne side