SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

1. JackB

JackB Points chaser

Beskeder:
    129
    "Synes godt om" modtaget:
    330
    Point:
    63
    Er der nogen som har lavet MobilePay overførdsel med SAS MC i går og fået point for dette?
    Jeg lavede en overførdsel til en bekendt i går og den har ikke givet point.

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Ncbj

Ncbj Aktivt medlem

Beskeder:
    64
    203
    Point:
    33
    Sidste betaling jeg har fået points for er 11. februar. De er nok bare et par dage bagud.

Henrik Olsen, NielsC og Henry "Synes godt om dette"
  3. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Tak for bekræftelsen.
    Så regnstykket lader til at være:
    1000 ekstrapoint -> 160 SEK -> 118 DKK -> 59 point
    Så 1059 ekstrapoint / 118 DKK (11,1 øre/point).

Henrik Olsen, JackB og Henry "Synes godt om dette"
  4. JackB

JackB Points chaser

Beskeder:
    129
    330
    Point:
    63
    Alle mine andre køb fra fredag er i dag rapporteret med point, så derfor virker det mærkeligt.

5. NielsC

NielsC Aktivt medlem

Beskeder:
    77
    172
    Point:
    33
    Det tror og håber jeg du har ret i - jeg har heller ikke fået noteret point hverken for mobilepay, nethandel aller i fysiske butikker fra igår, så jeg satser på det kommer.

6. JackB

JackB Points chaser

Beskeder:
    129
    330
    Point:
    63
    Man skal bare være tålmodig, nu bliver der også vist point fra min MobilePay i går.

7. Epedemic

Epedemic Aktivt medlem

Beskeder:
    76
    157
    Point:
    33
    Alle mine fra weekenden er ok. Til gengæld har jeg fået at vide af SEB at jeg ikke længere må overføre til min revolutkonto, da "kortet er ikke et hævekort".... Andre der har fået samme melding?

JackB "Synes godt om" dette.
  8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,578
    13,172
    Point:
    113
    Jeg har fået samme besked vedr. revolut. Nu har jeg ikke optaget samtalen, så jeg vil undlade at skrive noget om, hvad jeg blev fortalt i telefonen. Men jeg følte i hvert fald, at det var en meget ubehagelig snak med medarbejderen.

Erwin Lansing, JackB og Epedemic "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,654
    26,815
    Point:
    113
    Jeblin, Henry og Epedemic "Synes godt om dette"
  10. Epedemic

Epedemic Aktivt medlem

Beskeder:
    76
    157
    Point:
    33
    Det er fantastisk.

Var tæt på at klippe kortet ved udløb af mit niveau til efteråret, men:

Jeg er temmelig sikker på jeg nu kan holde mit plus/verden niveau (som jeg kun har fået brugt eeen gang, på en alt for kort flyvning), og business er indenfor rækkevidde nu, især hvis det passer man kan købe de manglende point :)

11. Nicolai Idel

Nicolai Idel Medlem

Beskeder:
    41
    64
    Point:
    18
    Fly Premium fordelen er den kun tilgægelig på SAS operate ruter eller kan fordelen også bruges i STAR A*?

12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,578
    13,172
    Point:
    113
    indtil nu har fordelen ikke kunne benyttes på *A bonus billetter. Er lidt i tvivl om fordelen gælder på ruter betjent af Widerøe

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Thorkild

Thorkild VIP medlem

Beskeder:
    250
    1,275
    Point:
    93
    Jeg har længe ligget på 140-170K i balance per løbende 12 måneder så det er en fantastisk nyhed, da jeg ikke har haft world business til økonomipris i over et år, men får det igen.

Den seneste rejse i december CPH-EWR-MIA-ORD-CPH på business smart + 500point for en Avis bil gav i alt 19.975 point. Når man så kan få en bonus business til 60.000, skal der ikke mere end lige godt 3 ture af den type til at få en gratis. Jeg tror ikke der er mange loyalitetsprogrammer, der giver en ratio på 3:1 (3 betalte = 1 gratis) i tilbagebetaling og netop her ligger en af styrkerne i kombinationen af Eurobonus og SAS Mastercard Premium. Det giver flest point at flyve i SK-metal og det er billigst at bruge point i SK-metal.

Henrik Olsen, JackB og Henry "Synes godt om dette"
  14. PilgrimofScandinavia

PilgrimofScandinavia VIP medlem

Beskeder:
    143
    267
    Point:
    63
    Hvilket forbrug/mønster har I da haft med Revolutoverførsler som har ført dem til den besked/politik?

Det er lidt absurd eftersom SEB jo giver Eurobonus point for kontantoverførsler op til en grænse.

Henrik Olsen, Henry og Epedemic "Synes godt om dette"
  15. Epedemic

Epedemic Aktivt medlem

Beskeder:
    76
    157
    Point:
    33
    Grænsen er den samme, og den er 15.500/måned og max 3.500/dag. Og ja, der blev da toppet op til grænsen når der ikke var gang i mobilepay og andre ting der talte som kontanthævning, typisk 4-5.000/måned.

Det lugter fælt af at stakkels forarmede SEB ikke tjener noget/nok på de her transaktioner, og dermed "overtaler" folk til at lade være...... På trods af at de HAR grænsen på 15.500/3.500 af en årsag + kunne blokere revolut generelt hvis det virkelig var så fy-fy som de hentyder til.......

Henrik Olsen, PilgrimofScandinavia og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,578
    13,172
    Point:
    113
    Nu er det her et offenligt forum, så jeg ønsker ikke at gå mere i dybden med min private økonomi. Men SEB har aldrig stillet spørgsmål ved optjeningen af EB-point.

Jeg går ud fra, at jeg er blevet fanget i nogle af de procedurer bankerne har for at fange hvidvask og overførsel af penge til finansiering af terror. Den fælde kan jo også ramme personer, der for eksempel under udstationering bruge revolut til at skaffe udenlandsk valuta til billigere penge. Og dermed spare lidt på betaling af husleje, aflønning af tjenestefolk og øvrigt privatforbrug.

Jeg skal lige tilføje, at med de seneste begrænsninger & gebyrer, som Revolut har indført på hævninger og overførsler, er Revolut ikke længere så interessant for mig.

17. Epedemic

Epedemic Aktivt medlem

Beskeder:
    76
    157
    Point:
    33
    Ja, det er så surt når man bliver fanget i hvidvask ;) :
    https://www.berlingske.dk/business/endnu-en-svensk-storbank-faar-milliardboede-for-hvidvaskmistanke

18. Thomas von Moos

Thomas von Moos TVMO

Beskeder:
    124
    366
    Point:
    63
    Hej med jer.

Det er satme en lækker nyhed.
    Så er spørgsmålet bare, hvor lækker er den. :)

Fordi jeg er lidt I tvivl om hvordan skal det tolkes.

Gælder det tilbage I tiden eller er det kun point optjent efter 1/3?

F.eks. når vi rammer 1/4

Gælder det så 12 måneder tilbage at kun skal have indsamlet 100.000 point eller vil det så kun være Marts der der er 50% på?

Så man reelt skal have samlet 183337point i de foregående 11 måneder og at man så kun skal have samlet 8333,5point i Marts for at opnå status BIZ.

Eller vil den se det som at man skal have samlet i alt 100.000 point fra 1 April 2020 til 31 marts 2021

19. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,636
    4,712
    Point:
    113
    Jeg læser det som de point du optjener de kommende 12 mdr, men jeg kan være gal på den

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,578
    13,172
    Point:
    113

Min forståelse (og ukvalificerede gæt) er, at man på ethvert opgørelsestidspunkt går 12 måneder tilbage - og der finder ud af, om du ligger indenfor de nye grænser. Altså du skal have optjent 100.000 point.

Henrik Olsen og JackB "Synes godt om" dette.

Del denne side