SAS: Flere langruter ud af Oslo i fremtiden - og koster det så i København?

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 19/12/17.

Tags:
  1. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Det er sådan jeg læser det. SAS lover at øge antallet af sæder, men at de så får rabat på forskellige afgifter. Tror dog ikke det er på selve passager afgiften. Denne er jo prissat ved lov.

    Der kommer helt sikkert flere afgange fra et par "små" lufthavne, men en rabat vil nok slå bedst igennem på afgange fra OSL.
    "Vi er et nettverksselskap, og vil alltid ha flest avganger fra Oslo. Men jeg tror det er etterspørsel nok til å vokse over hele landet, sier Gustafson."

    Lidt mere kan ses her:
    https://www.dn.no/nyheter/2017/12/19/1457/Luftfart/sas-far-milliongave-av-avinor
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er rigtigt, men det har deres andre kunder jo også, med mindre at det bare er svenskere som flyver til LAX. Men de har vel formodentlig nogle feeder-pax fra OSL og CPH...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Så enkelt er det vist desværre ikke. I så fald ville fx flybilletter fra Japan jo være ekstremt billige. Så at vi har 3 nabovalutaer, som tilfældigvis hedder det samme og historisk har sammenlignelig værdi, berettiger vel egentlig ikke til at forvente, at priserne også skal være ens?
     
    Henrik Olsen, Henry og Peter F. "Synes godt om dette"
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ikke siden ophævelsen af den skandinaviske møntunion midt i 20'erne:cool:
     
    Henrik Olsen, Henry og danielbirch "Synes godt om dette"
  5. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Vel kun de svenske, de norske kunder kommer omvendt hurtigere frem...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Det er vel bare at Avinor er væsentlig smartere end bestyrelsen og ledelsen i CPH, som i årevis har malket CPH, uden hensyn til vækstmuligheder. Og den danske stat har set passivt til. Dumstædigt har CPH hele tiden ville sammenligne sig med FRA og AMS (som er i en hel anden liga), mens OSL, ARN og HAM er blevet totalt ignoreret. Og se hvad der sker nu.
     
    Henrik Olsen, Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om dette"
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    og danske...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Nu diskuterede i jo specifikt en relokation fra ARN til OSL på LAX afgange, der vil jeg vove at påstå der ikke er to timers ekstra flyvetid ved at skulle over OSL istedet for ARN for os danskere... Den primære ændring bliver for de svenskere der får længere flyvetid, og de nordmænd der får kortere.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    SAS kører jo mere og mere med at noget koster f.eks. 200 kroner, uanset om det er danske eller svenske kroner, uagtet at en dansk krone er mere værd. Men jeg misforstår måske dit svar?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    LAX kunne da ligeså godt gå ud fra CPH? Der er ingen afgifter, det er i forvejen en relativ større feeder lufthavn og der er samlet meget andet Interncontinental trafik..- jeg diskuterede ikke isoleret relokation, men argumenterer for, at der ikke er afgifter i DK vs NO og SE
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det kan være al intercon vestpå samles i Dublin i forbindelse med det nye selskab ;), så skal de bare lave SAS Ukraine så er øst også dækket ;)
     
    Henrik Olsen, obs og Henry "Synes godt om dette"
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Faktisk en god ide med DUB som base, så kan der komme flere rotationer Vestpå samt man kan lave Us clearance i DUB med det samme og hurtigere ind i USA.. så alt i alt en WIN-WIN
     
    Henrik Olsen, Daniel K, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Ja, man kan evt. bare bruge SNN, der har preclearence og masser af kapacitet, men cost benefit og nationale interesser hænger sjældent sammen.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så bliver der vel også nogle lange connections i SNN/DUB..
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hvorfor dog det? Køen kommer bare før og man undgår et Air China/Air India/Emirates foran en i EWR/LAX/SFO etc...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jo jo, men MCT i lufthavne med preclearance plejer at være i hvertfald 1:30, hvor du 40 minutter ikke er et problem i CPH/ARN
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Pre-clearance er jo bare at eksportere et US immigration problem, som iøvrigt for en stor dels vedkommende ikke eksisterer mere. Og gavner vel kun selskaber med ruter til inferiøre lufthavne - som eks DY. De sidste mange gange jeg har været i US har jeg ikke været ude for en længere kø end max 15min.

    Drop nu den tossede pre-clearance ide.
     
    asf, Henrik Olsen, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side