SAS Friends & Family

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Søren S, 21/4/17.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jo jo, det forstod jeg. Men sammenligner du krone for krone i de tre lande, så er prisen ca den samme for kunden. Nordmændene stikker ud, for de har nok generelt flere kroner at kunne betale med qua højere lønninger, målt i rene kroner. Men en svensker har generelt set ikke flere svenske kroner tilbage i lommen at kunne betale rejser med, end en dansker har danske kroner i lommen.

    SAS vil jo naturligvis altid tage så høj en pris, som de kan komme afsted med. Men så gælder det jo for os forbrugere om at købe så billigt som muligt, eksempelvis ved at rejse fra Oslo eller Stockholm.
     
    Kenneth K, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Der er også den vigtige detalje, at fra København er det en direkte rute, mens det fra Oslo og Stockholm er med mellemlanding. Så det er jo også bare udbud og efterspørgsel. En direkte rute har større værdi - folk vil betale mere - end en rute med mellemlanding. Fra OSL/ARN kan man også flyve med LH, KLM med tilsvarende mellemlanding.
     
    obs, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Som bare ikke altid holder. Her har jeg taget en vilkårlig rute til USA på en vilkårlig dato og her er den direkte til destinationen billigere både ud og hjem direkte.
    Jeg har en formodning om at det mere handler om at danskerne er mere villige til at betale end svenskerne og nordmændende.
    Skærmbillede 2023-09-27 kl. 07.07.06.png Skærmbillede 2023-09-27 kl. 07.07.17.png
     
    Erwin Lansing, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Det er rigtigt. Et andet parameter i regnestykket er, at det altid vil være billigere for sas at sende folk direkte, frem for med en mellemlanding, hvis muligt (altså i rene driftsomkostninger). Derfor giver dit eksempel god mening - men jeg synes ikke det er et bevis på, at min påstand før er fejlagtig. I eksemplet med SFO er der jo netop ikke en direkte rute fra Norge og Sverige, og derfor er 1:1 konkurrencen kun med andre operatører, der også har en mellemlanding. Og generelt kan direkte ruter prissættes højere med udgangspunkt i folks betalingsvillighed.

    Mit tidligere postulat blev skrevet uden at tage højde for forskelle i betalingsvilligheden på tværs af Danmark, Sverige og Norge. Og det er naturligvis en fejl, for jeg vil give dig ret i, at danskeres betalingsvillighed nok er højere end svenskeres pt grundet den lave SEK. Ift Norge ved jeg dog ikke.
    Der er selvfølgelig (mange) flere parametre i prissætningen - min pointe var bare at argumentere lidt for hvorfor din billet er (og bør være) dyrere fra CPH end fra OSL/ARN. :)

    Og sorry, det blev langt - og nok lidt off topic...
     
    Henry, Nielspg og Kenneth K "Synes godt om dette"
  5. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Jeg ved ikke rigtig om det er betalingsvilligheden der spiller ind, har ikke set nogen evidens for det, i så fald må det vel kun gælde for sjællændere for jyderne er jo kronisk vaccineret imod at betale fuld pris ;)
    Valutakursen kan heller ikke bruges som argument, den kan firmaer sagtens kalkulere med, det gør jeg selv.
    Tager emnet op når SAS har det event ude på langeliniepavillionen om et par uger og ser hvad de siger.
     
    obs, Erwin Lansing, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    265
    "Synes godt om" modtaget:
    562
    Point:
    93
    Er der nogen der vil dele link og kode :)
    Mange tak
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    PB sendt
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    917
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Synes ellers generelt, at når man søger flybilletter, så er det stort set altid billigere at flyve A-C-B end direkte A-B, specielt når det er konkurrerende flyselskaber. Og det passer med hypotesen om, at det er et mere attraktivt produkt, der dermed kan prissættes højere, med udgangspunkt i folks tidsværdi (hvis man lige ser bort fra de af os, der tillægger bonuspoint en (for) stor værdi). :)
    Det vil være rigtig interessant!
     
    Henry, Kenneth K og MaHA "Synes godt om dette"
  9. Alexander774

    Alexander774 Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Kan jeg også være så heldig at få tilsendt koden? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,238
    "Synes godt om" modtaget:
    4,101
    Point:
    113
    Af en eller anden grund har jeg ikke modtaget den mail i denne runde. En besked med detaljerne vil være værdsat.
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  11. Thomas BL

    Thomas BL Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    13
    Er der en venlig sjæl, der vil dele koden med mig?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    En bekendt ansat i SAS har lagt den ud på sin Facebook, men jeg er ikke sikker på, at den bør deles her o_O
     
    Thorbjoern, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Enig. Denne side er åben for alle. Og derfor kan vi ikke dele kode og password her.
     
    Thorbjoern "Synes godt om" dette.
  14. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    452
    "Synes godt om" modtaget:
    1,381
    Point:
    93
    Så siger vi ikke til nogen, at han har over 3000 følgere på sin profil og 19.000 følgere på Instagram :D

    God weekend
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. MichalMr

    MichalMr Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Er der nogen, der også kunne dele linket og koden med mig? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Ziggy

    Ziggy Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    25
    Point:
    13
    Jeg har lige fået aflyst en planlagt tur til Mallorca i November med SAS, så hvis nogen vil være så venlige at dele link og kode med mig, så ville det være værdsat.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Send mig en besked - og jeg vil svare.

    Vær i øvrigt opmærksom på disse frister:
    Travel period Europe: 23 October, 2023 – 17 March, 2024
    Travel period North America and Asia: 13 November, 2023 – 17 March, 2024
    Book by: 2 October, 2023
     
    Thorbjoern og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  18. JesperKjaer

    JesperKjaer Medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    28
    Point:
    13
    Hvad mon der sker med Friends & Family fremover? Jeg fik det igennem deres shareholder program, som de nu nedlægger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    609
    "Synes godt om" modtaget:
    1,847
    Point:
    93
    Det er jeg egentlig ikke så nervøs for :)
    Alle selskaber har nogle periodiske udsalg, så mon ikke det enten fortsætter eller blot får et nyt navn ;)

    De fleste selskaber er jo interesseret i nogle kampagner for de loyale kunder, således der kan bankes en “håbefuld” sending billetter afsted til disse :):):)
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,781
    Point:
    93
    SAS skrev (bl.a.) følgende i fredags:

    SAS would like to highlight the following information for you as a shareholder and participant in the shareholder program:

      • There are no changes to the benefits currently in place, as part of the on-going program period. This means that shareholders who were eligible for benefits on November 30, 2022 (the annual control date for the current program period), will keep their benefits until the current program period expires on March 31, 2024.
      • The annual control date for the next program period is changed from November 30, 2023 to October 11, 2023. This means that in order to be eligible for benefits in the next program period, running from April 1, 2024 to March 31, 2025, the average amount of shares held on a monthly basis between November 30, 2022 and October 11, 2023, must amount to the number of shares required for the respective benefit categories.
      • The shareholder program will be discontinued following the next program period, which means that as of today, it is no longer possible to qualify for the SAS shareholder program by acquiring shares in SAS AB.
    Jeg er usikker, men for mig lyder det som om, at for alle som pr. 11. oktober 2023 har haft det nødvendige antal aktier i den forgangne periode, så vil fordelsprogrammet fortsætte frem til 31. marts 2025..? Hvorefter det lukkes. Hvordan læser I det?
     
    Senest redigeret: 12/10/23
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side