Det er jeg da meget ked af at høre. Jeg trykkede "synes godt om", fordi du ikke er sur på SAS. Jeg håber, du snart finder noget andet at lave. Held og lykke med jobsøgningen.
Vi har en længere opsigelse på 6 måneder, så håber inden da at flere kommer ud og rejse, så vi kan komme tilbage til vores fantastiske arbejdsplads.
Mulig redning for SAS 08.11 Mulig redning: SAS modtager milliardbeløb Flyselskabet SAS har sikret sig, hvad der svarer til mere end 8,5 milliarder danske kroner til at flyve videre på. Det fremgår af en fondsbørsmeddelelse tirsdag morgen. Dermed har SAS sikret sig en livsnødvendig kapital, selskabet tidligere i juni meddelte, at de manglede for at overleve. Mandag kom det frem, at Scandinavian Airlines, SAS, afskediger 1593 af deres danske ansatte som følge af coronakrisen Kilde. www.bt.dk
Jeg er glad for, at SAS har skaffet den ekstra kapital. Men for mig at se, har SAS 2 forskellige problemer på nuværende tidspunkt: Finansiere tabet under nedlukningen Have en rentabel forretning de kommende måneder, som er tilpasset efterspørgslen. Jeg ser de meget beklagelige afskedigelser som flyselskabets forsøg på at tilpasse selskabets kapacitet til den forventede efterspørgsel i den kommende tid. Jeg håber, at efterspørgslen vil stige, så der kommer flere fly i luften og SAS igen får en fornuftig forretning med lige så mange fly i luften som før COVID-19.
Det var en god nyhed der kom ud ift redningspakken til SAS. Ideelt så jeg gerne at nordmændene ligeledes gik ind i SAS - de må alle gerne stille grønne krav til SAS, da de allerede har stort fokus på dette (mere end hvad de fleste luftfartsselskaber har). Hvis den norske regering vælger at købe sig ind i SAS vil der, naturligvis, komme mange protester fra Norwegians side. Men, fra et risikoperspektiv, vil det være sikrest at købe sig ind i et selskab, der allerede understøttes af den danske og svenske regering.
Det er egentlig lidt ambivalent. Der er ved at blive travlt i CPH igen, og SAS er stadig dem med flest afgange, og pludselig skal de ud at fyre. Det må blandt andet lægge til grund, at de forskellige medarbejdere har en lang opsigelsesperiode, og det må forventes, at den går ind omkring vinterschedule's begyndelse, hvor trafikken er lavere. Jeg er naturligvis med på, at virus-krisen har skabt nødvendigheden af at fyre, men trafikken vil, som alt ser ud nu, være højere til oktober end den var i april, maj og delvist juni måned. Mine tanker går selvfølgelig også til alle mine gamle kollegaer i SAS, og jeg håber at størstedelen kommer tilbage. At arbejde i CPH er noget helt specielt.
Jeg er helt på linje med dig. Jeg tror SAS benytter lejligheden til at rydde op i organisationen - med fagforeningens "velsignelse" (hvilket jo er uhørt når man taler SAS/3F)! Nok også derfor at SAS ikke ønsker at lade døren stå åben for dem man siger farvel til... Ligesom @Kermit, min tanker går også til gamle kollegaer på tværs af alle firmaer i CPH. Om otte dage skal jeg gennem CPH igen - og for første gange nogensinde, ser jeg ikke specielt frem til flyvningen denne gang. Den skal bare overstås... "Heldigvis" kun en flyvning på 1:20t... Vi komme ri sidste øjeblik i lufthavnen, så der er præcis nok tid til at aflevere kuffert og så direkte til gaten!
Det er jeg - og helt sikkert mange andre herinde - ked af at høre. Vi vil alle gøre meget for at hjælpe SAS og branchen tilbage igen. Nyd sommeren (eller hvad man skal kalde 16 grader, regn ig strid blæst ) og så held og lykke med jobjagten.
Man kan læse mere her omkring kapitaludviddelsen: https://www.sasgroup.net/files/docu...lease-sas-announces-recapitalization-plan.pdf Bl.a. nævnes fire emner at SAS vil arbejde på, hvor denne er nummer 1: Preferred airline for Scandinavia’s frequent travelers SAS will continue to focus on Scandinavia’s frequent travelers to maintain its strong position in Scandinavia. SAS will also continue to build on its Scandinavian footprint and prioritize main traffic flows within Scandinavia and to European major cities. SAS will maintain CPH as its main long-haul hub, complemented by selective long- haul routes from OSL/ARN. To further strengthen the relationship with its core customers SAS will continue to develop Scandinavia’s largest loyalty program, EuroBonus. Det bliver da spændende at se, hvordan de vil det, hvis perks bliver reduceret med henvisning til cost-saving.