Kunder, der rejser på PLUS eller Business kan bestille specialmåltider, Jeg har lige tjekket SAS hjemmesiden: 3 forskellige vegetariske måltider 3 forskellige religiøse måltider 4 forskellige allergivenlige måltider 2 forskellige børnemenuer Jeg går ud fra, at passagerer, der bestiller og betaler for et premium måltid også har disse valgmuligheder. Under alle omstændigheder: Hvis man kan håndtere disse 12 forskellige specialmenuer, burde man også kunne håndtere mere end 6 købte måltider.
Det ser jo også ud til at være serveret på samme service som i Business Class. Jeg skal prøve det om en uges tid, så ser vi hvordan det er
Det andet spørgsmål som jeg tænker over - hvis du køber et sådanne måltid - bliver du så sorteret fra i den eventuelle Courtesy Upgrade og måske også i Upgrade Auktionen?
Bare for at gride lidt rundt i såret.... Til prisen er der 1 ekstra valgfri drikkevarer til, så dette skal også trækkes fra i prisen. Dertil en eller anden størrelse af avance, da dette tilbud jo ikke kommer gratis fra SAS siden. Så jeg tvivler på at prisen reelt er meget mere en 100-125 kroner for et måltid i C.
Værd at spørge om men man skulle jo tro det var det smarte ved at sælge business måltider... de kan med god samvittighed servere det på business og dermed burde det jo sende dig foran i køen!
Kiggende på billedet af nogle kartofler, bønner og kylling... hvorfor skulle det koste mere end 100 at fremstille?
Det tror jeg heller ikke det gør, men der er jo også forret, dessert og 2 gange drikkevarer (som kan være vin) med i "pakken". Så derfor kan det løbe lidt mere op. Dog en interessant note ved bestillingssiden: Bemærk, at forudbestilte måltider kan ændres uden varsel og ikke kan refunderes. Hvis vi bliver nødt til at ændre dit måltid, vil vi gøre vores bedste for at tilbyde dig et tilsvarende alternativ. Så bestiller du kødretten og alle i Business Class kabinen også gør det, så kan de løbe tør (giver mening), men du er altså bagerst i køen og dermed kan du ende med at betale for en premium kødret og ende med en vegatar eller fiskeret - uden mulighed for at få refunderet penge eller forskellen.
Det er ikke sådan jeg læser det; jeg læser at man kan ikke fortryde købet og hvis dit måltid ikke kommer med gør de hvad de kan for at få noget andet god mad til dig. Bagefter kan en henvendelse til kundeservice give dig pengene retur. Ellers er det bare at bede banken om at lave chargeback eller skrive til din advokat -- du har jo ikke fået hvad du har betalt for.