Der er tilladelser til både USA og Kina som blandt andet skulle på plads. Korrekt at Kina tilladelsen efter sigende tager længere tid. Men det som forsat undre er at SAS skal bruge lang tid til dette, når andre flyselskaber kan få deres nye langrutefly i drift efter ganske få dage. Så gad vide hvad SAS gør det tager så lang tid?
Hermed nok den sidste post i denne tråd - i hvert fald den sidste rejse.... Den Grimme Ælling er nu på vej til Frankrig og sin sidste flyvetur. R.I.P. til LN-RKP og tak for de glæder ved at redde folks rejser og mere irriterende momenter du har været skyld i. Følg den sidste rejse her: https://fr24.com/SAS9155/2165ec70
En legende takker af efter mange års tro tjeneste hos både Air Canada, LAN samt SAS. Du var ikke altid velset, ej heller positivt omtalt, men du gjorde hvad du skulle, nemlig at fragte de rejsende fra a til b, hvilket skete på fornuftig vis. Ofte har man frygtet dig, og når man mindst ventede det, stod du klar ved gaten til at få luft under vingerne endnu en gang, således vi som rejsende til trods for alt kom afsted, og vores rejser var reddet. Nu er tiden dog inde til at du kære Chilener aka. Den Grimme Ælling kan få lov at slappe af på dine gamle dage Du har uanset hvad gjort det godt R.I.P.
Brugtmarkedet for fly med 4 motorer er ikke tilstede. Se bare A380’erne som efter kun 10 år i tjenesten bliver skrottet.
19/7 var sidste dag i drift med flyvning HKG-CPH. Og d.d. 23/7 var så dagen, hvor RKP blev sendt til skrotteren. Hvilken dato tæller som pensionering, og har vi en vinder?