Vi er helt sikkert en gruppe, der ved mere/bedre end de fleste andre rejsende. Jeg er sådan set ligeglad med niveauet på en service, så længe jeg føler at pris og kvalitet står i et rimeligt forhold til hinanden. Men det er IMHO problemet med SAS: De tager indimellem ganske saftige priser for deres produkter, men leverer noget der er stærkt middelmådigt. Ja, børn vil sikkert være godt tilfredse med en omgang Mac n' Cheese, men jeg synes godt nok at det er lavmålet af service. Det samme gælder deres mini-pizzaer som de indimellem disker op med i loungerne derhjemme, det synes jeg godt nok er en tand for ringe. Så giv mig da for pokker noget laks i stedet! De behøver ikke at diske op med guldrandede serveringer eller mad a la Noma, men jeg synes godt nok at SAS skraber bunden i loungerne, samtidigt som de lægger en masse energi på at servere alt mulig spelt og vegansk ombord. Førstnævnte retter var nok nærmere, hvad jeg ville forvente, hvis RyanAir drev en lounge. SAS burde IMHO overveje at nedlægge deres egne køkkener og dele køkken med andre lounges (såfremt sådanne findes), for det kan næsten ikke blive ringere. Jeg ser i hvert fald heller ikke nogen grund til at SAS' lounger skulle være ringere end f.eks. LH's. /DSGM #2
Det er vel budgettet, der er afgørende for niveauet. Og budgettet bliver næppe anderledes, selvom SAS deler køkken med andre / outsourcer / ansætter ny køkkenchef eller laver andre krumspring.
SK loungerne er overalt i Skandinavien outsourcet til SSP - der driver de fleste af spisestederne og lounger i CPH - og er kapitalfondsejet af et UK firma.
Jeg er enig i at det snildt kunne være bedre hvad angår det spiselige i SAS loungerne. Synes dog det er blevet markant bedre de seneste par år. Det er muligt at det kan argumenteres at LHs madtilbud i loungerne er bedre. Til gengæld er langt de fleste så ganske forfærdelig dødsyge og nærmest hovedpinefremkaldende uinspirerende med deres åh så tyske slidte grå lænestole.
Tilbage til den grimme ælling: Den er nu i HKG, men rygterne siger stadig at absolut sidste tur (til adskillelses-firmaet) er d. 16/7, dvs. i morgen. Tør vi tro på det? Der er vist lidt småissues med den senest modtagne 330-300, SE-REH.
Indtil videre fastholder jeg mit bud i #266 Den lille Havfrue er forlængst kommet hjem igen, så det er ikke den der skal hentes..
Nej, det kan man vel sige Man kunne vel også sige, at dette var historien om den smukke svane, der blev til en grim ælling. En gang i tiden ville alle vel næsten hellere flyve med LN-RKP, i hvert fald hvis de havde plads forrest i bussen. Men så kom der andre toner, da først de grimme ællinger var blevet til smukke svaner. Træls at være LN-RKP... /DSGM #2
Chileneren tager den lige tilbage til CPH fra PVG Mon det er en legendes “fly of fame” den er ude på her for en allersidste sidste gang ?
Og SE-REH har siddet stille i CPH siden levering d. 5. juli. Mon ikke den snart skal arbejde for føden?
Så ser det ud til endeligt at være sidste rundtur for RKP: Så når den kommer hjem fra Hong Kong er det slut.... EDIT: har fået at vide at den har haft den titel i et par dage nu.... så ingenting er sikkert endnu?!!?
I al fald siden i mandags - se lidt længere oppe på siden. Det er formentlig en medarbejder hos FlightRadar24, der har ændret en label, så den store informationsværdi og inside-viden skal man nok ikke forvente i den betegnelse.
Fair nok at SAS ikke vil lave en copy cat på Brussels Airlines lille stunt. Men den burde vel for søren kunne gå til HKG, PEK, NRT og PVG. Hvorfor sidder den i CPH i 2 uger. Et par dage eller 5 til et par tilpasninger m.m. - men 14 dage? Eller er der noget jeg har misset?
Flyet er vist ikke er klar til drift endnu og bliver det først den 24. juli. Først dér bliver RKP sendt til scrap.
Synes engang jeg har læst at det tager endnu længere tid at få tilladelser til Kina, men det er ud fra hukommelse og læst på et forum så kan sagtens tage fejl.