vin har godt af at ligge lidt - nå, men den her tråd bliver jo helt "derailed", sorry.. sidder og keder mig en lounge i singapore og lang tid til at jeg flyver...
Hvis man tager og kigger lidt i SAS shoppingkatalog kan de godt der finde ud af at differentere på kursforskellen (sådan nogenlunde), hvorfor kan (vil) de så ikke på billetpriserne.
Tja jeg har svært ved for alvor at hidse mig op over billetpriserne; det er jo et mix af SK strategi og udbud- og efterspørgsel og de vælger vel som de gør med håb om at levere bedst mulige resultat. Og jeg vil nu nok tro de forstår valutakurser så tvivler på det ikke er noget de er opmærksomme på da tilbuddene jo er forskellige fra land til land
Korrekt. Det jeg mente var, at vi indimellem også ser at en billet fra ARN koster f.eks. 899 SEK mens en billet fra CPH til den samme destination koster f.eks. 999 DKK. I det tilfælde vil passageren der rejser fra CPH få flere point end passageren der rejser fra ARN hvilket ikke er tilfældet i den nuværende model. Men oftest er det jo rigtigt at beløbet er det samme i DKK og SEK, hvorfor antal point vil være det samme. Men det mest rimelige ville givetvis være en omregning til én fælles referencekurs. Såvidt jeg forstår det så opgør SAS sit regnskab i SEK, så det mest rimelige må være at bruge SEK som referencekurs.
Jo, men det er jo givet. Det er klart, at det skal kunne betale sig, at forholdsmæssigt give mere for sin billet. Men i dit eksempel giver en billet til 899 SEK 899 point til ca 718 kroner. Danskeren får 999 point for 999 kroner. Ergo diskriminering, og det er jo det vi vil frem til, at man skal forsøge at undgå.
synes stadigvæk der er markant prisforskel på ture fra ARN/OSL vs CPH, se nedenstående eksempler.. Er betalingsvilligheden så meget bedre i Danmark? De andre afgnge er også direkte.. - så JA, jeg er også med i koret på, at der er diskrimination i SAS vedrørende Danmark. OK, noget er højere afgifter, men aligevel, det er jo peanuts...
og forresten, husk at købe i NOK, måske der kunne være lidt kursfald, at tjene penge på? - NOK er nu lavere end SEK...
Er det sådan at det omregnet er bedre at købe i NOK med exchange fee eller bare at de skal købes ex-OSL?
Jeg vil tro at du skal købe ex OSL for at få en bedre pris. Jeg har indimellem lavet søgninger ex CPH på sas.se, men her er prisen den samme omregnet i svenske kroner så det samme er nok tilfældet på den norske side.
Præcis. Ex-Norge er langt billigere, men man vinder ikke noget ved at omregne til NOK, når der flyves ud af Danmark. Tværtimod lægges der jo lidt på kursen ved køb med kreditkort i udenlandsk valuta.
Særligt graverende er det på SAS F&F billetter fx til TYO 5-12.3.16 ud af CPH DKK3925 og ud af OSL via CPH DKK 2737 - den sidste pris er rigtig god hvis man undlader at bruge returrejsen CPH-OSL og køber en billig enkelt CPH-OSL
....på Now or Never-promo til ca 270 kr gennem en OTA PS. Jeg gør lidt á la det på vej til SFO i december. Den stod til ca 4000 fra CPH, men snuppede turen fra SVG til ca 2800. Tager så derop dagen før og gav 270 kr for billetten på N&N-kampagne
Tjah, en forklaring kunne være at turen til Los Angeles går via ARN. Men sjovt nok skal svenskerne ikke betale premium-tillæg for at flyve direkte: Men derudover er SFO måske også en mere eftertragtet destination sådan overordnet set.
Ja, det er lidt vildt. 13 year low mod USD. http://finans.dk/live/investor/ECE8...laveste-niveau-mod-dollar-i-13-år/?ctxref=ext Vi kan vel godt snart kalde NOK for Norske Pesos (som de i USA kalder den canadiske valuta).
Så kom dagens NoN BOOK I DAG KL. 18–24 København– one way fra MALAGA299,- ROM399,- MALLORCA299,- København– tur retur fra NEWYORK2999,- CHICAGO2999,- Book i dag kl. 18–24. Rejseperiode Europa: 2/11 2015–16/3 2016. USA: 8/1–16/3 2016.
for vores norske rejsende PS, har selv bestilt VIP GO til positionsfly til BA Business, 2 for 1818kr tidligere idag, men skal da vist købe den på www.sas.no....