SAS Nyheds- og Tilbudsmail

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 8/6/15.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tror I vi kommer til at se en 30% rabats kampagne på award business billetter, efter lockdown?
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Nej, men tænker at der kommer en-eller-anden kampagne på almindelige billetter, så SAS kan få fyldt nogle fly med betalende kunder.
    SAS (og de andre flyselskaber) har behov for $$ i kassen og ikke reduktion af point.
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Mit meget personlige gæt er, at flyselskaberne vil åbne langsomt op. Ruter, hvor vi før Corona havde flere daglige afgange vil måske starte med en eller to afgange. Ruter med 1 daglig afgang 5 dage om ugen vil måske starte med at blive fløjet 3 gange om ugen.

    Desuden gætter jeg på, at flyselskaberne vil prøve at generere omsætning ved at have nogle specialtilbud på udvalgte afgange i en kortere periode efter åbningen. Specielt de ruter, hvor man har svært ved at sælge alle pladser i flyet.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Man kan håbe, at SAS kører med reduceret capacitet i en længere periode, hver anden række blokeret eller blokerede midter sæder.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Hvis man ønsker at SAS skal komme helskindet igennem krisen, vil jeg da håbe på, at alle sæder bliver fyldte :)
     
    Henrik Olsen, THammer, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Efter Statsministeren i går annonceret forlængelse af “fængslingen” frem til i al fald 10. maj og fastholdelse af Udenrigsministeriets rejsevejledninger - hvilket er et de facto rejseforbud - har det desværre lange udsigter for rejsebranchen. Jeg tror der er mange der er nysgerrig på hvad strategien er fra Regeringens side.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Med fare for at den her tråd ændrer markant karakter, så synes jeg strategien er forholdsvis klar: Oprethold den indenlandske efterspørgsel. Alle der har kunne arbejde de sidste par uger, har arbejdet. Nu skal de små børn (dem der gør hjemmearbejdet mest ineffektivt) ud af huset. Her tænker jeg luftfartsbranchen er ret langt nede på "hendes" (læs: Finansministeriets) plan. Selvom jeg (vi) er trætte af dette, så giver det vel økonomisk mening. Hvorfor rejse? 1. Fritid og sjov (det er hun ligeglad med) 2. Forbinde markeder: Som det kort blev nævnt, så er danmarks eksportlande også ramt, derfor er dette nok af mindre betydning i den kommende tid.... Nu kan jeg kun håbe på at 10 maj bliver sidste forlængelse af skærsilden, har en tur til Etiopien 15 maj....
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Ja nu ændrer tråden karakter. Synes gårsdagens meddelelse var en kæmpenedtur. 1) Det er jo tydeligt at der ingen strategi er. “Den grønne kurve” er ingen strategi. Det er et målepunkt. Hvad forestiller MF sig? At dette skal forsætte i er par år???
    2) Der bliver ikke genereret efterspørgsel fordi vi sender vores små poder i daginstitution eller skole. Vi bliver højst lidt mere effektive i vores arbejde. Hvis vi altså ikke er blevet/bliver fyret....
    3) Hvorfor åbner man ikke storcenterne? Masser af små butikker - der nu formentlig lukker. Det er ufarligt at gå i Bilka, Bauhaus - men en tur i et storcenter er for farligt. Giver ingen mening. Det gør de i eksempelvis Østrig.
    4) Lad os holde øje med Sverige. Der har man ikke lukket landet og på nuværende tidspunkt er der ikke statistisk signifikante tal der peger på at det var en voldsom meget dårligere ide

    Jeg står ved mine kommentarer fra 10/3 - og synes Regeringen dumpede med et brag i går.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,477
    Point:
    113
    I går kunne man stille spørgsmål til Professor Allan Randrup Thomsen fra Københavns Universitet i DR's Tæt På https://www.dr.dk/engagement/taet-p...vis-genaabning-hvad-kan-vi-se-frem-til-foerst

    På dette spørgsmål:
    "Hvornår tror du det er sandsynligt at grænserne åbner igen?"

    svarede han:
    "Ikke de første halve år helt generelt, men når epidemien er under kontrol i vores nabolande, kunne man måske tillade rejser til nogle af dem"

    Så hvis regeringen følger den linie tror jeg desværre, din Etiopien tur har lange udsigter. :(
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Det svar kan næppe være mere forkert.

    Så vidt jeg ved, er grænsen til Danmark ikke lukket for udrejse. Alle (både danskere og udlændinge), kan frit rejse ud af Danmark. Udenrigsministeriet fraråder udrejse - men der er ikke forbud mod udrejse. Problemet er, at mange lande ikke tillader danskere at rejse ind.

    Den danske grænse er åben for indrejse for alle med dansk pas og andre med et anerkendelsesværdigt formål (jeg er ikke helt klar over, om det er alle, eller kun EU borgere).

    Realiteten er dog, at man nok selv skal sørge for transport.
     
    Henrik Olsen, SebastianBruun, Epedemic og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Danmark er ikke lukket for udrejse - nej. Men eftersom Statsministeren har beordret Udenrigsministeriet at fastholde rejsevejledning for hele verden i orange, så gælde rejseforsikringen ikke. Dvs at Statsministeren de facto har spærret os inde.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg kender flere der har fået ok til at fortsætte deres rejse, så tænker det også kan lade sig gøre at indhente grømt lys til at tage afsted, måske mod en højere præmie.
     
    Henrik Olsen og Offlyer "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Jeg er enig med dig i, at i realiteten er udrejse vanskelig. Bl.a. fordi fly, tog, bus og færger er indstillet.

    Jeg skal dog lige være sikker på det med forsikringer: Betyder det, at hvis nogen tager bilen til ødegården i Sverige, så dækker rejseforsikringen ikke noget som helst? Heller ikke hjemtransport efter et færdselsuheld, hvis man brækker benet og skal have specialtransport?
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Det handler om, hvornår rejsen er booket for de fleste forsikringsselskaber.
    Er rejsen booket før hele verden blev orange,så gælder forsikringen under rejsen, såfremt man rejser ud.
    Er rejsen booket efter verden blev orange, så dækker rejseforsikringen ikke.
    Det står sort på hvidt, på mit forsikringsselskabs hjemmeside.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Nu har jeg lige tjekket mit forsikringsselskab. Dér står, at afbestillingsforsikringen ikke dækker nu. Så jeg gentager mit spørgsmål: Dækker forsikringen ikke hjemtransport med et brækket ben, hvis man tager bilen til Sverige i påskeferien?
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Dette skriver mit forsikringsselskab:
    • Hvordan dækker min rejseforsikring, hvis jeg trodser Udenrigsministeriets råd, og rejser til udlandet?
      Vi anbefaler, at du altid følger Udenrigsministeriets rejsevejledning.

      Rejse- og afbestillingsforsikringen dækker forskelligt afhængigt af, hvornår du har købt den.
      • Er forsikringen købt før den 25. marts kl. 12, dækker forsikringen som normalt.
      • Er forsikringen købt efter den 25. marts kl.12 dækker forsikringen ikke skader eller tab, som har sammenhæng med Corona-epidemien (COVID-19) eller tiltag som følge af dette, men i øvrigt som normalt.
      Hvis du vælger at rejse til et område, som Udenrigsministeriet fraråder rejser til, skal du dog være opmærksom på, at vores muligheder for at hjælpe dig kan være meget begrænsede, hvis du får brug for det.

      Obs! Køber du en rejse til et område, hvor Udenrigsministeriet på tidspunktet for bestilling af rejsen fraråder ikke-nødvendige rejser eller fraråder alle rejser frafalder din ret til afbestilling.



      Men du bør jo tjekke med dit forsikringsselskab, for at være på den sikre side.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Dette svarer faktisk til, hvad jeg havde forventet. Nemlig at afbestillings forsikring ikke dækker og at COVID-19 relaterede problemer ikke dækkes.

    Men jeg er overrasket over. at rejseforsikringen ikke dækker en rejse til foråret 2021, hvis jeg køber den nu.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og OIB "Synes godt om dette"
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Igen hvert forsikringspolice er forskellig, men som jeg læse eksemplet ovenfor er det kun afbestillingsforsikring der ikke gælder hvis man køber en rejse til et område der af Udenrigsministeriet (=MF for tiden) er i orange zone. Og det er vel egentlig rimeligt nok.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vi kan da godt holde øje med Sverige - de har mere end dobbelt så mange dødsfald som Danmark i disse dage, så der er heller ikke noget der tyder på at det var en voldsomt meget bedre ide.. :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tjaa. De ligger højere pt - men jo på ingen måde katastofalt højt og på ingen måde værre end den influenzasæsoson vi havde for to år siden - hvor vi mig bekendt ikke gik i paniknedlukning.

    Og blot for at afmontere misforståelser: corona er mere alvorligt, ikke at sammenligne med en alm influenza og ethvert dødsfald er tragisk. Men jeg frygter bare vi er inde i et MEGET dyrt forløb med rigtig mange bivirkninger - både økonomiske, sundhedsmæssige og sociale. Og vi er pt meget langt fra smertegrænsen i vores sundhedsvæsen. Tror det er for tidligt at dømme - men som det ser ud nu LIGE NU, så har svenskerne i min optik handlet mere intelligent og mere afballanceret. Jeg er en blå smølf - men lige nu synes jeg røde Stefan ser bedre ud end røde Mette :cool:
     
    Baadsgaard "Synes godt om" dette.

Del denne side