SAS Plus Saver på visse europæiske ruter

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 21/6/16.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ping @rasmus.emil

    Er det ikke lidt af en tilsnigelse at kalde det et billigere produkt, når de nye Plus Saver billetter nu koster det samme som Plus billetter kostede før hen?
     
    *flyer og asf "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Set med de briller begynder jeg at synes bedre om Norwegians koncept. Man ved hvad man får, navnlig når det gælder bonus.
     
  3. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Nu er forside artiklen, blot information om introduktionen af den nye billettype.
    - Diskussionen om hvor meget billigere billetten egentlig er, kan vi jo netop tage her på forum... ;)

    Men som svar på dit spørgsmål; Da SAS introducerede SAS Go Light, hævede de prisen på de "almindelige" Go billetter, for at besparelsen skulle se ud af mere. Dengang meldte selskabet ud i en pressemeddelelse, at billetterne ville være ca. 120 kr. billigere. De endte dog med kun, at blive omtrent 50 kr. billigere.

    Tilfældet er lidt det samme, med den nye SAS Plus Saver billettype. For 4 uger siden, kunne man købe en SAS Plus billet i bookingklasse "A" til Amsterdam får 899 kr.
    Den koster nu 999 kr., mens den som en Plus Saver billet koster 719 kr.

    Der er altså på denne måde tale om en ny billettype der er billigere, selv den er knap så billig som man umiddelbart skulle tro, fordi der er skruet op for priserne som man sammenligner besparelsen med. Taberne af SAS nyeste forbedring, er altså de rejsende som forventer fleksibilitet, eftersom priserne på SAS Plus nu er steget (igen,igen!).
     
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ok. Hvis Plus Saver billetten rent faktisk er billigere, så er det fair nok selvom man kamuflerer det ved at have hævet prisen på den gamle Plus billet, ligesom man gjorde med Go da man introducerede Go Light.
     
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,396
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Jeg er ikke helt sikker på, at dette vil gøre det mere overskueligt at købe billet (for os på IF kan det nok gå - men mere urutinerede rejsende kan måske have svært ved at overskue det).

    Vi kunne jo ende op med at SAS hjemmeside gave følgende mulighed:
    • Basis billet
    • + tillæg for fleksibilitet (dato, afrejse/ankomst lufthavn, navn)
    • + tillæg for mulighed for refundering
    • + tillæg for bagage
    • + tillæg for adgang til lounge i lufthavnen
    • + tillæg for mad og drikke om bord (Økonomi / Plus / Business)
    • + tillæg for bedre sæder (Plus / Business)
    • + tillæg for optjening af bonuspoint :(
    Jeg kan se flere tillægsposter, som en økonomisk bevist arbejdsgiver ikke vil betale for :eek:

    Så er det da meget mere enkelt med 3 - 5 forskellige billettyper i Europa og lidt flere på de længere ture.

    Antallet af billettyper varierer fra selskab til selskab. Hvis jeg ikke husker forkert, har Lufthansa et Economy light (uden bagage), Economy restricted og Economy flex + i hvert fald 2 forskellige business class billetter i Europa (hvoraf den billigste business billet giver færre point end Economy flex).

    Jeg var engang så uheldig at få en business billet med Aeroflot, som ikke gav miles hos noget selskab i Sky Team alliancen (derfor bruger jeg ikke længere rejsebureauernes hjemmeside til at købe billetter på).

    Men det er jo da klart en smagssag, hvordan man synes, systemet skal indrettes.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Man kunne jo også gøre som verdens femtestørste flyselskab og give fuld fleksibilitet på alle billetter (betal blot forskellen intet gebyr), gratis refundering og 2 stykker gratis bagage og revenue baseret optjening... så kan sæde & mad jo blot være billettypen (go vs. plus/business) med lounge og fast track som de to tilkøbsmuligheder. Voila.
     
    Kasper, Ulrik, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Findes der et fif til hvordan man kan ændre Plus Saver, uden gebyr?
    Ville bare ændre første strækning til en tidligere afgang, men det skulle koste 1050 kr....
    Meeeeen, kunne jo være en af jer berejste kender en måde at slippe for det gebyr. Ja, udover ikke at have valgt saver. :D
     
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ikke noget råd der kan bruges, for det er simpelthen et spørgsmål om hvad billetten koster på ændringstidspunktet... (underligt nok er den aldrig billigere :confused::confused: )

    Jeg havde en lettere ophedet debat med en kunde"service" medarbejder i forrige uge, idet jeg vile ændre en Plus billet (der immervæk havde kostet på den gale side af 5K) AAR-MXP-AAR til Ålborg på hjemturen, da vi skulle op i vores sommerhus, og familien havde fået mulighed for at tage tidligt hjemmefra. Ingen problem, bare lige betal 1150,- ekstra - WHAT - i de gode gamle dage var sådan en ændring f..... blevet lavet med et smil, og et "var der ellers andet jeg kunne gøre for dig"
    Men her fik man blot en "autosvar" besked læst op fra manualen.......... TRIST

    /Den sure gamle mand
     
    obs, clager og Kasper "Synes godt om dette"
  9. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Sad og var ved at booke en Europarejse med start i København og slut i Stockholm. Jeg var lige ved at booke "Plus Saver". "Heldigvis" kom jeg, i tanke om at, billetten ikke længere er fleksibel.

    Jeg synes det er voldsomt irriterende, at man tager noget af det eneste, som var godt ved "Plus/Go" og laver om på det.

    Nu vælger jeg nok at købe en businessbillet med en alliancepartner istedet – med de priser SAS har her til sommer, er prisforskellen til at overse.

    /Den sure unge mand ( @Schwert :p:p)
     
    Kristian og clager "Synes godt om" dette.
  10. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har prøvet at ændre plus saver. 300 euro gebyr hvis du annullere billetten. 230 euro hvis du vil ændre dato. Plus prisforskellen på billetten hvis den dato du ville ha er udsolgt i din bookning klasse
     
    Kasper "Synes godt om" dette.
  11. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Det var egentlig også mit indtryk at ved SAS var de til at snakke med. Hun var vældig flink, men desværre ikke noget at gøre. Hun sagde at billetten ikke var dyre end den jeg havde, men var gebyr. Og det sjove er at jeg ville flytte fra en Rush hour afgang til en i stille periode.
    Var der ikke noget med at SAS for nogen tid siden udliciterede kunde service, til et extent firma? Måske derfor de ikke kan/vil/må.
    Nå, men får da en god tur alligevel, og mit bud til Business til EWR, går da helt sikkert igennem. ;)
     
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,396
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Jeg kan faktisk heller ikke se fidusen i en Plus Saver billet.

    Tjekkede lige en tur til Rom senere i år (AAR-CPH-MUC-FCO: Plus Saver koster 280 kroner mere end Go hver vej. Og hvad får man for pengene: Ekstra point (750 + 25% bonus. Det er vel OK, hvis man jagter dem), Mad & drikke på CPH-MUC med SAS, Hurtig Security i Danmark (men i Aarhus går det altid stærkt), Lounge i CPH (men jeg er ikke sikker på, at der er lounge adgang i Tyskland) og ingen forskel på Lufthansas del fra MUC til FCO.

    Og det koster at ændre billet (samme pris som på go)

    Jeg ville gerne betale 280 kroner for 940 point (hvis jeg lige stod og manglede dem). Men resten ...?

    Men hvis jeg husker ret, så var det jo netop et stort ønske fra passagerene, at SAS udbød "Plus Saver". Hvor der de passagerer med dette ønske? Det ser ikke ud til, at de er på IF.
     
  13. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg er ikke hardcore IF'er (selvom jeg holder meget af dette forum), i den forstand at jeg ikke flyver meget udover ferier. Men hvis PLUS-prisen ikke er horribelt meget dyrere end GO, så køber jeg det gerne. Så får jeg sædevalg, fasttrack, lounge, forplejning og gode point, selvom jeg blot er EBB, men til ferier er fleksibilitet ikke et must. Jeg tænker ikke, at jeg er så usædvanligt et eksemplar, så mon ikke det er sådan nogle som mig, at SAS har analyseret sig frem til? Noget andet er, at prisen tilsyneladende er i samme leje, mens 'ægte' PLUS er steget, men det jo en anden diskussion...
     
    RasmusH, alexanderln og THammer "Synes godt om dette"
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ingen tvivl om at værdien af 280,- ekstra kroner stiger BETRAGTELIGT hvis man er statusløs ELLER jagter de sidste point til guld/diamant

    /Schwert
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,396
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Det er også meget fornuftigt. Jeg havde ikke lige tænkt på, at der er nogle ferie-rejsende uden status, som kan have gavn af alle fordelene. Men jeg kunne tvivle på, at mange i denne målgruppe er opmærksom på "Plus Saver".
     
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så blev det lige udvidet til skandinavien og gjort permanent i EU... "SAS Plus til lavere priser" skriver take off, det er jo til at græde over den titel.
     
    Peter F., Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det skriver IF også—bemærk at citatet fra SAS pressechef *ikke* nævner noget om billigere billetter/lavere priser :D

    Kan man slå "gamle" priser op i f.eks. Expertflyer? Det kunne være sjovt at vide hvordan den gamle pris på Plus vs. de nye på Plus Saver og alm. Plus på lad os sige CPH-OSL ser ud.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Smart i en fart... - jeg er selvfølgelig træt af hjemmesiden, den stinker, men var ikke lige formålet med den her post...

    Der er nu skubbet et lag ind imellem SAS Plus og SAS Go, nemlig SAS Plus Saver... det er så den pris, der kommer automatisk frem, så nu er priserne i eksemplet:

    SAS Go 469kr
    SAS Plus Saver 749kr
    SAS Plus 1.099 kr

    Er det bare mig eller er priserne på SAS Plus gået markant op?

    smart.PNG
     
    Henry, tbh og clager "Synes godt om dette"
  19. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nej. Priserne på SAS Plus er steget reelt efter indførelsen af Plus Saver. Plus Saver billetterne koster nu det som de almindelige Plus billetter kostede før.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ja det var også det jeg mente @obs - priserne er da gået op, smart i en fart! Men det man så betaler er de 350kr, for fleksibilitet... gælder for alle Plus billetter
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side