Singapore

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af SophieHendriksen, 4/9/17.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Arr godt så! :confused::D
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Så er det tid for spam af denne tråd med lidt opdateringer fra vores nyligt overståede efterårsferie.

    Hvem: Familie på 2 voksne og dreng på 7 år.
    Fly: QR via DOH
    Transferservice: http://www.jetquay.com.sg/index.php Vi blev hentet ved gaten og kørt i buggy til deres lounge mens de hentede vores baggage. Personalet udfyldte vores immigrationspapirer og selvom loungen var lækker nåede vi ikke meget, for vores baggage var faktisk klar straks vi var igennem deres egen immigration process. Vores transfer til hotellet kørte direkte fra loungen. Er det pjat? Ja jo lidt, men det var mega fedt og den mest afslappede og smidige ankomst nogensinde. Chaufføren meldte vores ankomst til hotellet på vejen så vi kunne gå direkte til vores værelse uden at checke ind i lobbyen. Alt sammen supergodt.
    Hotel: Mandarin Oriental i City Suite King. Hotellet er vel hvad man kan kalde lidt old school asiatisk stil men hyggelig og rar stemning. Meget ret og pænt over det hele og utrolig god service fra alle lige fra concierge til personale i restauranter, ved poolen og housekeeping. Hotellet var bl.a. valgt ud fra deres poolområde, da dette var en vigtig parameter med den 7-årige. Det skuffede til den gode side - stort lækkert område med ordentlige liggestole og cabaner, masser af håndklæder og god service, bl.a. en lind strøm af små lækre frugt-shots, solcrème i mange udgaver mm. Værelset var stort med en separat stue med opredning til barnet og udsigt over byen fra 14. sal. Der var også et ekstra toilet ifm. stuen. Alt fungerede rigtig godt, masser af vandtryk i bruseren, gode badeværelsesartikler og god rengøring og oprydning. Vi havde morgenmad inkluderet og det var en af de større buffeter i god kvalitet. Vi bor her helt sikkert gerne igen.

    Generelt: Vi var generelt meget begejstret for byen. Ultra-rent og civiliseret sted, lige som Forstadsfruen kan lide det :cool: Det er meget nemt at komme rundt både med bus, metro og taxi. De kører meget civiliseret, så ikke noget med at sidde med hjertet i halsen hver gang man satte sig ind i en taxa. Al transport er meget billigt, bus ca. 6 stop kostede 1,5 SDG og en taxa ud til Sentosa kostede 14 SDG inkl. adgang.

    Service: Man skal ikke forvente den der lidt skrabende service på thai-maner, som jeg personligt ikke selv er stor fan af. Det er vel på mange måder lidt dansk, hvor man ikke belemrer folk for meget, de var bare mere hjælpsomme end i DK, når man bad om hjælpen. De dyre (internationale) hoteller og restauranter kører selvfølgelig et helt andet højt niveau af service.

    Restauranter og spisning: Vær beredt på at tage mange kilo på :D Singapore er fantastisk, når det kommer til mad. Jeg har en lidt sart mave efter en skaldyrsforgiftning for 15 år siden, så vi forsøgte os ikke med hawker street food, og jeg syntes heller ikke de var spor hyggelige, men maden så god og interessant ud.

    Et par af de steder vi prøvede:

    Afternoon tea (ikke at forveksle med High tea :rolleyes:): Colony på Ritz-Carlton. Der var både "savoury dishes" og en overdådig kage-slik-is-buffet. Det er inkl. champagne eller en cocktail (vi valgte sidstnævnte og var en attraktion i sig selv).

    Mega-buffet-med-alt-i-hele-verden: Vi prøvede to, Melt Café på vores eget hotel og Colony på Ritz-Carlton. Sidstnævnte lige en tand bedre, men først og fremmest også fordi restauranten bare er flottere og har en bedre stemning. Spis dig dårlig i alt fra østers, hummer, sashimi, oksesteg, dim-sum, butter chicken, chili-crab og naturligvis en kæmpe dessertafdeling.

    Dim-sum: Den allestedsnærværende kæde "Din Tai Fung", som jeg var anbefalet af alle fra barnets skole, som har boet i S'pore, kan virkelig anbefales. Man krydser af på en seddel og servicen er ikke specielt fantastisk, men det er maden! Vi fik bestilt alt for meget, men man kunne snildt blot spise for 40 SDG for 2+1 personer.

    Mega-god-burger (se her @Henrik Olsen): Luke's Oyster Bar and Chop House. Den ligger meget hemmeligt i hjørnet i et mall (Robinsons) på Orchard Rd. Fin udsigt over Orchard Rd, hvide duge og Wegners Y-stole. Burger ca. 30 SDG.

    Seafood: "Alle" siger man skal prøve Jumbo Seafood East Coast (det er en kæde). Bed om et bord udenfor hvor man sidder med udsigt til vandet og forhåbentlig med en lille brise i varmen! Var der med en ven, som er permanent beboer i S'pore, så han bestilte en masse blandet, men man *skal* prøve deres chili-crab. Vi fik også peber-crab, rejer, stegte ris og noget stegt kål. Det sviner, så det er godt man får tildelt hagesmækker og de er store håndvaske midt i restauranten.

    Celebrity chef restauranter: I Shoppes of Marina Bay Sands ligger en del "celebrity chef" restauranter, hvor (amerikanske) stjernekokke har et outlet, lidt ligesom i Vegas. Vi prøvede DB Bistro and Oyster Bar (Daniel Boulud), Pizzeria Mozze by Mario Batali. Begge dele fantastisk mad og også god service.

    Andre anbefalelsesværdige restauranter: The Bird Southern Table & Bar (southern food), Teppayn-Ya (sushi, teppanyaki), Dolce Vita (italiensk ved poolen på Mandarin Oriental), The Butcher's Kitchen som ligger i Suntec Mall (kød i alle afskygninger!). God og billig lokal mad fås i alle food courts i ethvert mall.

    Aktiviteter og sights: Mega mange muligheder for både store og små og vi nåede slet ikke så meget som vi gerne ville, men der skulle jo også slappes af ved poolen og kigges lidt på butikker. Vi var en tur på Observation deck på Marina Bay Sands, og det var en god oplevelse som kan anbefales hvis man ikek bor på hotellet. En tur til Sentosa er også morsomt, meget kunstigt og spøjst miljø. Vi nåede kun i Aquaventure, som barnet var MEGET begejstret for. Det er ikke voldsomt stort, og restauranten er skammelig elendig. Butikken havde til gengæld gode produkter hvis man mangler badetøj, f.eks. en rash guard. Vi havde planlagt at nå Skyline Luge, men nåede det ikke, men det så sjovt ud. Meget turistet tog vi en lille tur med en båd rundt Marina Bay, Clark Cay mm. Fin måde at se lidt på kort tid men mega varmt. Et "wet market" i Little India blev det også til. Rodet, beskidt og herligt på én gang. Jeg er altid interesseret i at se hvad man kan købe af råvarer og det var sjovt at se de mange underlige grøntsager og fisk. En lille haj kunne man f.eks. købe! Mange guldbutikker i Little India og en lidt mere rodet fornøjelse end i områderne omkring Marina Bay og Orchard Rd.

    Ting der så sjove og/eller interessante ud, men som vi ikke nåede: Gardens by the Bay, leje cykler ved East Coast, wake board park ved East Coast, Skyline Luge Sentosa, Treetop Walk, spise frokost/middag på toppen af Marina Bay Sands, Singapore Flyer, Chinatown og naturligvis en HEL MASSE restauranter!
     

    Attached Files:

    Nielspg, Beaglen, PENSIONISTEN og 17 andre "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Lidt flere billeder:
     

    Attached Files:

    Daniel K, klausbm, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113

    Attached Files:

    Calle77, PENSIONISTEN, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Lige pludselig har jeg fået kæmpestor lyst til at tage af sted til Singapore igen! :)
     
    Erwin Lansing, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  7. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    +1 !
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @Schlandy og @T4L - jeg smugkiggede lidt på billetter til SIN i går :D overvejede om vi skulle lægge lidt sommerferie der selvom der kan risikere at komme et par byger.
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Glæder mig bare endnu mere til min første tur til Singapore om 3 uger, så tak SofieHendriksen for god beskrives og billeder.
    En restaurant jeg især har kig på i byen er Ma Cuisine som snart åbner.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. aznhandles

    aznhandles Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Tak for de gode tips, især @SophieHendriksen ! Dem må jeg lige copy-paste på mine "notes-app"! Skal afsted imorgen og glæder mig endnu vildt til SG!!!
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Et lille tip til MBS er at tage elevatoren op til baren og tage en drink der i stedet for at betale for udsigts platformen.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WAW, WAW det skal rigtigt studeres, naar jeg kommer hjem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @SophieHendriksen Virkelig nogle fabelagtige beskrivelser og billeder af jeres tur til SIN. Den der JETQUAY lyder rigtig interessant, og jeg bliver helt elektrisk, når du nævner Sentosa øen, for dèr spilles nu to mega store golfturneringer hvert år, mændenes og damernes. Det kunne måske være en ide at tage en taxi derud og se området. Gosh jeg glæder mig, men der er længe til 22.marts. Tusind tak også for billederne fra Marina Bay Sands. - I har godt nok oplevet meget på en uge./Gitte
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20180326_17_30_52_Raw.jpg WP_20180327_17_45_33_Raw.jpg En stor tak til @SophieHendriksen og @Nicki Lolk Sørensen for jeres fantastiske beskrivelser af SIN, det gjorde min tur rigtig nem efter ankomsten.
    24 timer forsinket hurtigt igennem paskontrol, ingen kø og ud til taxa. Smuk tur ind til byen, midter rabatten var overdænget med lys lilla blomster hele vejen. Hotellet, Marina Bay Sands, i sigte. Modtages af flere piccoloer, de spørger efter min reservation, mens jeg skimter en lang, lang checkin kø.....men jeg guides ind i en lounge pga mit de luxe room, Sands Lounge, vises tilrette med forfriskninger og bliver checket in. God start. Værelset er dog ikke extravagant på nogen måde, ganske almindeligt. Jeg beder altid om at værelse i den nedre del. WP_20180325_12_29_32_Rich.jpg WP_20180325_12_45_09_Rich.jpg WP_20180326_17_29_00_Raw.jpg View attachment 14478 View attachment 14478
     
    Senest redigeret: 31/3/18
    asf, Kenneth K, tbh og 9 andre "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20180326_10_13_57_Rich.jpg Singapore WP_20180326_10_13_45_Rich.jpg WP_20180327_18_47_09_Raw.jpg Marina Bay Sands hotel
    Min foretrukne morgen mads restaurant var Adrift nede i stue etagen. Betjeningen var extraordinær og maden i særklasse (57,- SGD).
    (Der var også Spago oppe på Sky park, men der var lang kø - og så var der også Rise/Renku i stue etagen).
     
    Senest redigeret: 31/3/18
    asf, tbh, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20180325_14_18_46_Raw.jpg WP_20180325_16_07_29_Raw.jpg WP_20180325_15_11_25_Raw.jpg Singapore - Marina Bay Sands.
    En hurtig eftermiddags snack indtog jeg et par gange i Rise/Renku, restaurant og lounge. - Selve lounge delen lå ligesom i en gryde lidt forhøjet. De havde speciale i vanvittigt lækre kager. Man kan lige skimte den runde lounge på billede nr 2, og billede nr 1 og 3 viser "gryden" nedefra.
     
    Senest redigeret: 31/3/18
    Nielspg, asf, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20180327_18_48_38_Raw.jpg WP_20180327_18_47_16_Raw.jpg WP_20180326_11_22_10_Rich.jpg Singapore Marina Bay Sands.
    Jeg bliver aldrig mæt af at studere store konstruktioner :
     
    Nielspg, asf, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20180327_12_26_32_Raw.jpg WP_20180327_12_26_03_Raw (2).jpg WP_20180326_16_55_23_Rich.jpg WP_20180327_12_33_46_Raw.jpg Singapore - Overliggeren på Marina Bay Sands. Infinity pool'en - det regnede en hel del.
     
    Nielspg, SophieHendriksen, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20180326_16_51_00_Rich.jpg WP_20180327_12_21_51_Raw.jpg WP_20180326_16_58_47_Rich.jpg Singapore - Overliggeren på Marina Bay Sands - parallelt med poolen ligger en meget lang oase delt i to afsnit af restaurant Spago.
     
    Nielspg, SophieHendriksen, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20180327_14_27_23_Raw.jpg WP_20180325_16_26_11_Raw.jpg Lidt mere sightseeing i Singapore. Jeg var dybt betaget af Gardens by the Bay, planter i alle afskygninger. Man kan køre rundt med en shuttle, cykle, køre med en auto-rider, el. spadsere. Der er en gangbro mellem Marina Sands Bay og haven, det er et must at besøge de to glashuse, flower dome og cloud forest.
     
    Senest redigeret: 1/4/18
    Nielspg, Beaglen, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side