Skal/skal ikke - tage "kampen op" mod uduelig SAS markedsføring

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 14/3/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Enig :)
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Tak @Schwert for din vedholdenhed. Man kunne godt ønske sig at de blev straffet på en eller anden måde...

    Jeg skrev sidste år til dem i forbindelse med at de annoncerede en prissænkning på køb af ekstrapoint på op til 15%. Problemet var bare at for danske kunder blev det i stedet til en prisstigning på godt 5% da prisen steg fra 25 Euro (ca. 189 DKK) til 200 DKK (for svenske og norske kunder faldt prisen derimod rigtigt nok). I den forbindelse fik jeg samme ligegyldige "Goddag mand økseskaft" svar fra supporten. Orkede desværre ikke at fortsætte dialogen med dem eller at klage til Forbrugerombudsmanden over vildledende markedsføring.

    /DSGM #2
     
    CHA211, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det er virkeligt et arrogant svar du får, som slet ikke behandler problemstillingen eller beklager at det ikke fremgår tydeligt, jeg ville klart føre den videre, det er på FR niveau
     
    Ali Taran, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Har de fleste bonusordninger ikke meget brede klausuler som dybest set indebærer at de kan gøre præcis som det passer dem? Jeg mener klart det er dårlig markedsføring men hvis SAS så bare lukker ens eurobonus konto for at lave brok er man jo ligesom vundet slaget men tabt krigen... Jeg ville ikke være den der ofrede mig for at slæbe SAS igennem forbrugerombudsmanden eller andre myndigheder når det handler om points!
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jep, man skal vælge sine kampe...
    ..og give sig tid til at snuse til blomsterne af og til.. juleroser007.jpg
     
    Henry, Nielspg og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    JUST my 50C !! Som jeg sagde tidligere, nok ikke lige en sag der egner sig til forbrugerombudsmanden - de berømte gråspurve vs kanoner ;););)

    MEN - hele min pointe er at det simpelthen er dumt at behandle sine kunder på den måde, særligt når man "hænger med røven i skorpen" når brændstoffet stiger med bare 10-15 pct. hvilket det helt sikkert gør over foråret og sommeren, hvordan ser det så ud?? #scandinavianwings ;););)
     
    Henry, Beaglen, Calle77 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det vil nok ikke være en overdrivelse at sige, at SAS har slidt godt og grundigt på sine kunders tålmodighed i mange henseender. Man savner lidt en erkendelse af at det kræver 10 gode oplevelser at rette op på 1 dårlig og det føles også indimellem lidt som om at de stadig opfører sig som et monopolforetagende.
     
    Senest redigeret: 16/3/17
    Henry, Kenneth K, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Overordentlig flabede svar fra SAS. Dét ville få mig til at klage.

    Juridisk set er du forbruger, og således skal kommunikationen ikke være til at misforstå - det er den professionelle der har ansvaret for dette. I den henseende bliver en forbruger betragtet som lettere debil :). Og nej man kan ikke dække sig ind under at sådan har det altid været.

    Jeg er dog med på, at det ikke er det samme som at gide kampen.
     
    Daniel K, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    <pernittengryn til>
    Med mindre @Schwert har en virksomhedsaftale med SAS - så er han formentlig at betragte som en erhvervskunde og dermed ikke omfattet af lovene om forbrugerbeskyttelse.o_O

    Om f.eks. en aftale om SAS Credits er nok til at falde i kategorien erhvervskunde kan jurister sikkert diskutere længe :D ( til høje timepriser :confused: )

    Det samme gælder hvis han indgår aftale med Nordmænnene. :cool:
    <pernittengryn fra>
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har også lige selv fået mine 'dobbeltpoint' i dag for en rejse for et par dage siden.

    Det anede mig, at det ville være ekstrapoint. Det er har det i hvert fald været før. Man kan ikke bebrejde folk, at de regner med 2xbasispoint, når SAS ikke gør ordentlig opmærksom på vilkårene. Det kan jeg så forstå, de har strammet op på.

    Jeg er selv i hus med kval til diamantstatus'en for næste peride, så jeg gider ikke hidse mig op ;)
     
    Senest redigeret: 16/3/17
    Beaglen, Henry, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @PeterA - næææ jeg vidste det såmænd også ganske udemærket, men den vildt dårlige evne til at kommunikere "pisser mig bare af" og når så "kundeservice" medarbejderen efterfølgende FØRST beskylder mig for ikke at kunne læse det der IKKE står, og bagefter skifter taktik og siger at jeg jo ikke KAN læse noget der ikke står der - tja - BUM BUM BUM
     
    Beaglen, PeterA, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg kunne i hvert fald godt indimellem have lyst til at køre ud til Frösundavik (bor ikke langt derfra) og banke på hos Gustafsson for at høre hvad i himlens navn der foregår i SAS. Sommetider er de jo fuldstændig håbløse at have med at gøre...
     
    Peter F., Beaglen, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ok - NU ber' de sgu også selv om det ;);)



    IMG_0526.PNG


    EDIT: Nøj de fik mange 1 taller, men 5 for hurtige svar o_Oo_Oo_O


    /DSGM
     
    Senest redigeret: 17/3/17
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    De kan ikke engang skrive 4 linjer korrekt. Gav du bundkarakter for det også? ;)
     
    isolCBflyer, Kenneth K, Schwert og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side