Større betaling med SAS Mastercard afvist

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Peter Krogh Frausing, 11/4/18.

  1. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Jeg prøvede dette tidligere. Fiksede det ved at ændre inde på hjemmesiden.
    Tryk på menuen og vælg korttjenester. Herunder vælger du Åbne / lukke (tror jeg det hedder) og så vælge al nethandel.
    Løste for mig.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg brugte kortet i går til at bestille 5 flybilletter (den ene var SAS) + 5 hotelreservationer (Alle Radisson - som jo har en kampagne lige nu). Ingen problemer
     
  3. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Korrekt. Står også i app’en: “Du kan altid betale med dit kort på hjemmesider, der anvender Mastercard SecureCode og tilbyder abonnementer (Spotify, Netflix osv.). Andre køb kan blive afvist.”
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Tror da at ham hos Nets der har smidt dig på listen er Bears fan, og så at du er et Cheesehead. :D
     
    jakobv84, AaB_CPH og Henry "Synes godt om dette"
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Vil også mene at her er det forståeligt at der ikke skal meget til før der lukkes ned, husk på hvor heldige vi er i DK. I andre lande hænger du selv på misbrug *GYS* her er det nok med en plausibel forklaring, og en underskrift.

    Jeg har selv prøvet at få mit SAS MC hacket, og (godt nok ikke Nets), men MC Kundeservice nåede at ringe mig op, mens jeg var ved at ringe til dem i forbindelse med at jeg pludselig fik en lind strøm af bekræftelses koder på SMS.

    Hurtig action - spærret kort jovist - men det er jo også dem der står med udgiften så i min optik helt ok. Derudover virkelig god information om videre forløb fra medarbejderen, og de to små transaktioner der rent faktisk var gået igennem, de var tilbage på min konto i løbet af få dage.

    Kundeservice på et forfinet plan!!! (ja det sagde DSGM virkeligt!!!)
     
    Beaglen, SebastianBruun, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    OT: Så burde han i så fald være stolt over, at det var en ATM i Chiraq, der kompromitterede mig in the first case :p #GoPackGo
     
    Henry og Kasper "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Better safe than sorry..

    I øvrigt også årsagen til at jeg har et ekstra kort, som bruges til nethandel og kun der. Hvis det så bliver spærret grundet mistanke om fusk (er sket en enkelt gang) - ja så har jeg stadig mit fysiske kort til at bruge på rejsen. :cool:
     
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Du kan også snildt risikere vupti at blive lukket på tur i udlandett. Så moralen må være, at det uanset hvad er fornuftigt med flere kort (man max'er jo også ud på ét kort lynhurtigt alligevel :p).

    Som jeg tidligere har "underholdt" med herinde, så kan 1000 USD+Pradabutik+New York give øjeblikkelig lukning. Det var irriterende, men jeg er ganske enig med Den sure gamle mand, det er jo vanskeligt at være utilfreds med at de passer på for mig. Sludrede lidt med Nets-manden der fortalte at de selvfølgelig havde en masse automatiske triggere i deres system såsom åbenbart et højt beløb og Prada i New York, da det umiddelbart var højrisiko parametre alt sammen. Så ved I det næste gang I skal have nye sko og står New York :cool:
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Min indtil videre (heldigvis) eneste oplevelse, har været for nogle år siden, hvor jeg efter ankomst i Montréal forsøgte at hæve CAD300 på mit Visa/DK. Det fik jeg pænt nej tak til, det ramte nok lige over DKK 2.000 grænsen. Jeg prøvede igen med CAD 200, og fint mine penge. To (2) dage senere bliver jeg ringet op kl. fire (4) om natten af min bank, med spørgsmålet om jeg tilfældigvis var i Canada. Det kunne jeg bekræfte, med et modspørgsmål om hun kunne gætte hvad klokken var i Canada :rolleyes:

    For det første undrede det mig, at kortet først blev spærret efter maskinen havde spyttet penge ud, men det er godt nok ikke særlig god kundeservice at vente to dage med at kontakte kunden. Jaja, det var en lørdag, og Nets sendte en mail til min bank, som nogen først læste om mandagen; jeg håber at tingene har ændret sig siden, det er som sagt en del år tilbage. Jeg havde selv ikke opdaget det, jeg brugte jo ikke visa/dk men et pointgivende kort til betalinger i butikker, restauranter, mv. ;)
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Og du er sikker på, at det ikke var gemalen, der havde instrueret Nets/PBS om at kortet var i risikozonen og bedt dem spærre kortet i specifikke butikstyper?:p
    ..det kan jeg også en lille autentisk historie om ved lejlighed.:):)
     
    Senest redigeret: 11/4/18
    Beaglen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  11. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Lejligheden er hermed indtruffet...? :rolleyes:
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Næ nej sådan en mand har jeg heldigvis ikke! Han var i øvrigt selv med i butikken. "Den dyreste kop kaffe" han nogensinde har indtaget, som er hans version af samme historie: Mig der dapper lidt rundt og kigger på varer, ham der bliver træt af at gå efter og planter sig i en sofa. Ekspedient lurer ham lynhurtigt og spørger om han ikke skal have en kop kaffe/noget vand/et glas champagne. Han siger ja tak til kaffe og konstaterer at det nok betyder der bliver handlet lidt imens han sidder der og det dermed bliver den dyreste kop kaffe han får i sit liv :D:D Han spurgte lidt opgivende om jeg vitterligt ikke skulle have mere end blot et par sko :rolleyes:
     
    Beaglen, asf, AaB_CPH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Så går vi da bare i Deichmann :D:D:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Også vil han have kaffe, det må være opdragelsen :confused:
     
    SophieHendriksen, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  15. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Jeg troede at dækning af tav ved misburg og selvrisiko var reguleret fra EU ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Kortet var ikke nødvendigvis spærret, men der var blot sendt en 'observation' til banken. Mit gæt på årsagen er, at transaktionsmønstret var usædvanligt: En afvist + en godkendt kontanthævning, men ingen køb i butikker m.v.
    Hvis mønsteret havde gentaget sig med daglig kontanthævning 'til grænsen' men ingen butiks-køb - ja så var kortet nok blevet spærret, 'just in case'.:cool:
    At medarbejderen så glemmer at kigge på 'verdensuret', som burde hænge på væggen er en anden sag.:rolleyes:

    Jeg har været ude for, at PBS har spærret et stjålet kort, før kunden opdagede tyveriet :) :)..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Jeg kan ikke sige, om kortet var spærret eller til observation; jeg havde sådan set ikke brugt det. Vi er ganske givet ud i skønhedsfejl i håndteringen her, og der er nok sket en del på den front i årene siden. Rådet er som altid, hav flere kort i lommen.
     
    Henry og PeterA "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Men ikke i samme lomme - lommetyven skulle nødig rende med dem alle sammen.
     
    Peter F., MortenS, T4L og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    I know I'm not broke!
    Haha "I know I'm not broke" :D
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side