Større betaling med SAS Mastercard afvist

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Peter Krogh Frausing, 11/4/18.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Så er jeg også kommet med i klubben.

    Fik en betaling afvist søndag morgen efter et rigtigt godt måltid på restaurant GlobenFlakket i Aarhus. Det var jeg naturligvis ikke bange for. Jeg havde nemlig ringet til SEB og spurgt ind til proceduren. Svaret var klart og myndigt: Er der problemer, får du en SMS som kontrol - den svarer du på, og så går betalingen igennem. Men den SMS kom aldrig - og derfor måtte jeg forlade restauranten uden at betale :eek::eek::eek:

    Ringede mandag morgen til SEB - og efter 15 minutters ventetid fik jeg en medarbejder, der kunne fortælle at de har en sikkerhedsprocedure: Hvis beløbet er for stort, kan man ikke betale (de er bange for at kortet er stjålet). SEB skal have besked forud for store betalinger, så de kan slå den sikkerhedsprocedure fra. Jeg blev dog godt sur over den efterfølgende kommentar: " Du skulle bare have ringet i forvejen og fortalt om den store betaling. Så ville du ikke have haft nogen problemer". Jeg vil undlade at referere resten af samtalen.

    MEN det aller vigtigste: Grænsen på mit kort er 30.000 kroner. Mindre beløb han betales uden problemer. Større beløb skal varsles.

    Mit råd: Tjek med kundeservice, før du skal lave store betalinger.
     
    Henrik Olsen, asf, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Øh, der er da ingen problemer med at betale "store beløb", så længe de ligger indenfor kreditgrænsen? Er dit problem ikke, at du forsøger at betale større beløb? Det er vel ikke underligt?
     
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Fandt ud af forleden at max beløb pr transaktion er lig med kreditmax.
    Dvs hvis man har flere penge stående via indbetalinger for dermed at kunne betale større beløb, så ændrer det ikke ved at max beløb pr transaktion “kun” er kreditgrænse
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Jo, min betaling blev afvist. Den var på 50% af kreditgrænsen. Og der var ikke trukket på kortet på det tidspunkt, var hele kreditten til rådighed.

    Min betaling på 50% af kreditgrænsen gik også fint igennem efter SEB havde givet autorisation til en stor betaling.

    Jeg tolker: Ingen transaktion kan være større end kreditgrænsen. Men store betalinger kan stadig kun gennemføres, hvis der er givet "grønt lys".
     
    Henrik Olsen og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Du kan tolke alt det du vil, men jeg kan altså sagtens betale større beløb end 15K, ellers ville det da også være værdiløst for mig ;-)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Jeg tolkede på @Baadsgaard kommentar, hvor han skrev, at maxbeløb for en transaktion = kreditgrænsen. Hvis du har andre erfaringer, må jeg konstatere, at hans kommentar ikke gælder for dig.;););)

    Og jeg holder også fast i:
    • Jeg fik afvist en betaling på 50% af mit kreditmax i week-enden, selvom der var rigelig dækning på kortet
    • Jeg fik oplyst, at jeg skal varsle hævninger over 30K, for at de kan gennemføres.
    • Jeg varslede dette - og derefter gik betalingen igennem
     
    Henrik Olsen og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så ikke noget med impulskøb søndag morgen - det var nu også noget af en morgenmad.o_O:p
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Så længe betalingen er under 30K, er impulskøb altid velkommen hos Mastercard:D:D:D

    Og nu var det regningen for lørdagens aftensmad - ikke søndagens morgenmad, så det forklarer måske regningens størrelse. Jeg var både sulten og tørstig ;););)

    De var de andre ved bordet for øvrigt også:D:D:D
     
    Nielspg, Henrik Olsen, Steen Madsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Du læser lidt kreativt. Jeg skrev, at jeg ikke oplevede problemer med betaling af "større beløb", og at det da ville være underligt, at man kunne betale beløb større end kreditgrænsen.

    Jeg har en kreditgrænse på 85.000 kr., og har har snildt betalt væsentlig større beløb end 15.000 kr., f.eks. hotelophold eller flybilletter. Også beløb større end 50% af kreditmax. Så, jeg har ikke selv adspurgt hvad "reglerne" er, da det ikke har været et problem for mig. Men at, man altså ikke kan konkludere generelt, som du gør.

    Enten mener de ikke du er kreditværdig nok (det undrer mig medmindre du har en eller anden mørk, hemmelig side, jeg ikke kender til), eller også er de ekstra glade for mig :D Nej, jeg konkluderer netop ingenting, og jeg synes det er fjollet at konkludere på noget, man faktisk ikke ved.

    Summa summarum, 15.000 kr. er jo altså ret hurtigt et meget lille beløb hvis man taler flybilletter eller hotel for en familie. Så kommer man jo dårligt til Gran Canaria, og så giver kortet jo ingen mening.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Begge oplevelser kan sagtens være rigtige: Der er som regel tale om forskellige 'bagatelgrænser', alt efter i hvilken sammenhæng kortet bruges.

    Formodentlig er 'smertetærsklen' lavere ved anonymt brug i restauranter, tøjbutikker etc., end ved køb af f.eks. flybilletter, hvor der er opgivet som minimum navn og e-mail adresse..

    Som Niels Bohr udtrykte det:
    Det modsatte af en dybsindig sandhed kan meget vel være en anden dybsindig sandhed.:)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det var jo også min pointe, at man ikke kunne konkludere noget generelt.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Det er postnummeret der gør det....;-)

    I forhold til kreditgrænsen, så havde jeg overført dobbelt i forhold til kreditggrænse, men kan stadigt kun betale op til kreditgrænse pr transaktion
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Jeg har sådan set bare forsøgt at konkludere på min oplevelse og bemærkningerne fra @Baadsgaard. Dermed er diskussionen afsluttet fra min side.

    Jeg ved ikke, hvor du får de 15 K fra - men det er sådan set heller ikke interessant.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Haha det er muligt. Lidt mere seriøst, så tænker jeg da sådan noget er automatiseret nu om dage, men jeg er forundret over at Henry ikke får lov at betale, når han er under sin kreditgrænse og der er penge på kortet.

    Jeg tænker, det giver mening, at man aldrig kan betale beløb større end kreditmax? Bare fordi?:D

    Og det virker lidt som om at SAS/SEB giver nogle lidt spegede svar. Hvilket jeg ikke synes virker troværdigt eller fedt.
     
    Henrik Olsen, THammer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side