To store ændringer i Norwegian i dag (lounge og håndbagage fjernes)

Poster i 'NORWEGIAN | NORWEGIAN REWARD' oprettet af Henrik Olsen, 23/1/20.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Uanset om det er lovligt eller ej, så blev jeg i hvert fald temmelig overrasket, at prisen var væsentlig højere på betalingssiden, end på prissammenligningssiden efter mange klik videre i forløbet. Jeg følte* mig godt nok taget ved næsen og valgte også at afbryde købet.

    *: Jeg har bevidst ikke valgt et juridisk ord, men taler om fornemmelser som kunden over ikke at få den pris, man troede man fik lovet, som jo er intentionen bag loven om at den viste pris skal være den endelige pris inkl. gebyrer mv. At jeg ved visse OTAer, grundet erfaring med deres kundeservice (eller mangel på) og deres forretningsmodel, aldrig ville bruge et debetkort, er en anden diskussion.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Jo men hvis præmissen var at priserne skulle være mere gennemsigtige, ja så er det jo fejlet. Har lige som Erwin haft den samme oplevelse. Søgt rejse og fået en pris men da jeg kom til betalingssiden var det pludselig meget dyrere. Så føler jeg mig snydt og lægger ikke mine penge der. Køber helst ikke billetter hos OTAer og slet ikke med debetkort.
    Det er lidt som race to the bottom fænomenet fra flyselskaberne har bredt sig til OTAerne son nærmest kæmper om at yde den dårligst mulige service og forsøge at bondefange kunderne med priser der ikke holder.
     
    SophieHendriksen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Enig i problemet med prisgennemsigtighed eller mangel på samme - også fordi der kan medregnes en masse parametre, der er forskellige fra udbyder til udbyder. Og selskaberne har formentlig ikke spor imod denne usammenlinelighed.:cool:

    Men i det puslespil er kortgebyr/rabat kun een blandt mange andre faktorer.

    Hvis præmissen er mere sammenlignelige priser hjælper det ikke en dyt at forsøge at regulere et enkelt af disse parametre. Så skal man gå hele vejen og opstille krav i retning af ÅOP på lån. Og dén beregningsmodel vil jeg godt se:)!
    (Jeg har arbejdet med fastsættelse af prismodeller for edb-centraler - god fornøjelse:rolleyes:..)


    Ved køb af flybilletter tror jeg aldrig på en pris før jeg ser den på betalingsbilledet.o_O
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Man må se loven i kontekst med typen af køb. Den er anvendelig når du går rundt i supermarkedet og putter varer i kurven, eller på en restaurant, hvor du ikke skal overrasket med betalings gebyr bagefter.

    Men I brancher som OTA, hvor hoveddelen af salg kommer fra pris sammenlignings sider som Momondo, ville det være fjollet at en OTA's salg skulle afhænge af om kunden potentielt ville bruge et kort med gebyr, når der 100% konkurreres på pris. Der er en mulighed for at vælge det ønskede kort på Momondo, og så viser den priser inkl. gebyr.

    Hvis der ikke var den klausul om betalingsrabat, som skaber et fælles udgangspunkt, så ville store OTA'er have en urimelig fordel over mindre OTA, fordi de har større forhandlingsmagt ift. betalings gebyr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side