Hmmmmm - noget kunne tyde på at det halter gevaldigt på den nye rute: http://www.check-in.dk/sas-overvejer-business-rute-til-new-york Nu ved jeg at rygter er og bliver rygter, men der går sjældent røg af en brand uden der er ild et eller andet sted. Det kan være at dette produkt er lidt for nichepræget. Kunne være god mening i at benytte flyet på CPH-ERW/JFK stadig niche, men trods alt større sandsynlighed for en fornuftig load faktor. Det vil GODT NOK være en fæl spand koldt vand hvis de skal "bygge fuglen om" til alm. konfig.
Nu skal man nok tage Check-in's dækning med en gran salt. De er som udgangspunkt altid meget kritiske når det gælder SAS og noget der foregår i Norge - specielt mht. langruter... Men det kan da sagtens være at de slider. Det ville ikke overraske mig. Men omvendt, så er det jo også helt normalt at en rute tager lidt tid om at komme igang.
JOW JOW - her er "vi" kritiske overfor Norwegian, men som sagt selv Ekstrabladets historier har som oftest (mere eller mindre) hold i sandheder, så der er nok et eller andet der ikke går helt efter planen i SVG. Ikke at jeg synes det gør så meget, vil da hellere have styrket CPH som IC hub
Men med afgang med 20% belægning ville jeg være bekymret... - var 9 personer? - der er vel 4 i kabinen eller noget, der bliver sku nusset om passagerne... - og en lejeaftale på 3 år med Privatair, så er man også fanget der.. - lugter jeg at man ikke har lavet sit hjemmearbejde ordenligt og/eller Nordmændene har oversolgt mulighederne..
De har andre alternativer de kan bruge maskinen til, hvis dette ikke går. F.eks. kan de prøve all-biz af på andre destinationer. Muligvis noget går bedre ex-CPH, OSL eller ARN. Og worst case kan der sættes economy sæder i og den kan bruge på kortrute (hvis der ikke er meget bagage)
erhm, tror så ikke det lige var det der var planen, men ok, de har fløjet i 3 uger, så som du selv siger, det må tage lidt tid inden de lægger den rute i graven..
Det er helt sikkert ikke planen, men kan sagtens være plan B, hvis de fejler med plan A. Jeg er ganske sikker på at de har gjort sig disse tanker inden de leaser et fly i 3 år til en niche-rute og en koncept, som de aldrig har prøvet før. Jeg tror de kommer til at flyve vinterprogrammet færdigt før de evt. nedlægger den pga. dårlige bookingtal. Det tager lidt tid at opbygge sådan en rute og de afventer vel stadig vinterprogrammet før f.eks. Aberdeen får en ordentlig forbindelse til IAH-afgangen. Det kan sagtens hjælpe på bookingtallene.
Lidt mere "ved" på bålet fra Mærsk.. - 2 kritikpunkter: - Men på hjemturen er der et stop på en time og 40 minutter i Stavanger. Og det er ikke hensigtsmæssigt, påpeger Mærsk, der derfor ikke er den store bruger af ruten. -Priserne er heller ikke optimale. For os er det et one-stop produkt og ikke et direkte produkt, så blyanten skal spidses noget mere fra SAS’s side,” http://www.check-in.dk/maersk-houston-rute-ikke-optimal#.VBKcO_l_uqY Til sidst i artiklen kommer der da en fin ide: Det er godt, at der kommer en ekstra langdistancerute fra Skandinavien. Men det er skuffende, at man ikke syntes, at flyet bare nogle af dagene kunne starte i København. Nu kan vi lige så godt tage via andre lufthavne,"
Helt enig! Hvis flyet fløj CPH-SVG-IAH med et hurtigt touchdown i SVG uden at lade folk stå af tror jeg det ville være langt mere interessant for os...
Folk skulle nok af da der skal tankes og det vil nok kræve at man skulle ind og vende. Lidt på samme måde som BA's all business fra London City og til New York. Den er lige nede og vende i Shannon og få lidt saft i tankene. Imens klares immigrationen således at når man lander i New York så anses man for at være en domestic ankomst og dermed er man ude i taxa'en 10 minutter efter man har forladt flyet. Om SAS ville gøre det samme så vil der begynde at være bedre fordele for denne rute i min verden.
men behøves ikke stige ud af flyet når der tankes, bare man ikke spænder sikkerhedsbæltet... Og der er ihvertfald ikke trafik nok fra Stavanger til USA for at kunne have en amerikansk immigration der, skulle være fra CPH, som der har været tale om i et stykke tid...
Trafik og trafik - det er vel BA der betaler for at have US Immigration siddende i Shannon for deres ene afgang per dag. Så det er vel samme setup om man ønsker dette som en service. Kender I til andre der benytter denne service i Shannon? Med hensyn til at skulle ud af flyet ved tankning - ved godt at man må blive siddende, men det vil tage lidt tid at skulle igennem at tanke alle de tanke der er på dette fly for at kunne flyve over dammen og de vil vel næppe lette med fulde tanke fra CPH da dette vil koste ekstra grundet den tunge last og den korte flyvning. Så ud med dem og lav Immigration over et glas bobbler
Alle shannon afgange et indenrigsafgange.. air lingus rilbyder samne service har jeg læst! 80% af de amerikanske pasbetjente betales af lufthavn samt flyselskaber... Men stadigvæk, det er i CPH trafikken kommer fra..
Det ville da være dejligt hvis man kunne få det overstået i København, før man overhovedet var steget ombord i flyet Gad vide hvad sådan et arrangement vil koste...
Nu er SVG-IAH kommet på Sale, blandt andet fra CPH: http://www.flysas.com/en/promotions-and-prices/houston/ - helt optimalt må den altså ikke køre, selvom andre siger noget andet...
17.500 DKK det er godt nok en skarp pris i forhold til de oprindelige 40K (eller der omkring) Skal vi begynde at gætte på hvornår ruten flyttes til CPH???
Den kommer til at udgå fra CPH nogle af dagen, det er sikkert og prisen kommer til at fastholdes i det lav.. det er jo sikker på, men måske Aberdeen kunne være en kandidat også? - nej, nok for meget logistik, men der går ikke røg uden en brand