USA "business only" fra Stavanger??

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 31/3/14.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nicki Lolk Sørensen, alexanderln, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Positiv nyhed :) også godt at SAS kan få brugt flyet, tror ikke en CPH-EWR all-business config, som der var rygter om, ville sælge, særligt ikke når SK909&910 bliver de første med de nye kabiner.
    Håber dog snart at regulere bonusbilletter til olieruten snart bliver udbudt :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Gad vist hvordan den går for tiden, når nu olieprisen er halveret og Dollaren steget siden den her rute startede? - ser endda, at der er availbility på bonussæder...
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg kan i hvert fald, gennem mit arbejde, sige at olieselskaberne skærer ind til benet når det gælder udgifter, lige nu. Ret omfattende spareplaner der kommer ud og der er stop på nye investeringer/udbygninger.
     
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå, men positivt er det, at man kan få denne tur til gode point pt, men grunden må jo nok, desværre, være at den ikke går synderlig godt.... Den hårde sandhed må jo nok være, at olieprisen der er gået fra 110 USD til omkring 50 USD gør (http://www.nasdaq.com/markets/crude-oil.aspx?timeframe=2y), at nu skal der måske spares lidt på udgifterne, som @THammer også kommer ind på ovenfor..

    Tror i den kommer til, at lukke eller skifte til en anden destination eller?
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har ingen insider info men at sætte den på tilbud henover sommeren giver egentligt god mening. Hvis ruten gik skidt og man overvejede at lukke den, ville man vel netop ikke have en masse kunder billigt booket på business man så risikerede at skulle ombooke på ruter der er belagt?

    Jeg sætter det her i den bås at der bare ikke er høj belægning på ruten om sommeren...
     
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Stavanger-Houston kan vel også godt siges at være sådan lidt en niche-rute, for Houston er vel nok ikke den første destination man tænker på når man tænker USA, og derudover afgår den jo fra en mindre lufthavn i stedet for en af de store hubs. Så når olie-selskabernes ansatte holder ferie kan der vel næppe være mange at flyve med på den rute. Men vi har jo også set flere selskaber i alle de tre store alliancer have udsalg på business class i ferieperioderne.
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @asf - takker, skulle bare checke om man hurtigt kunne få akkumuleret nogle point... - så for 13.999 får man fra CPH, som jeg kan se på chart: (750+9000)*2 = 19.500 og hvis guld eller Diamant 25% oven i, så man på ret kort tid, kan få 24.375 point - det er vel en 1,75 point per krone spent...
     
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ja .. check-in skriver godt nok at det er enkeltbilletter til den pris. Men ifølge ITA Matrix og SAS selv er det retur for 14.000. Og det er i Z-klasse så du har helt ret i pointoptjeningen :)
     
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du lyder snart som en mand der fortryder han brugte 50% points :)
     
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    hehe, men du er på rette vej @jakobv84 - det er nemlig i overvejelserne... - dog kan jeg ikke se hvordan jeg booker i linket fra @asf
     
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det er bare på sas.dk, den dukker op under Business Saver. Husk det er udrejse onsdag/torsdag og hjemrejse mandag/tirsdag/lørdag, og senest 30/8
     
  16. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Air France trækker sig fra Stavanger. De lukker SVG-CDG fra oktober, og dermed er der en konkurrent mindre for SAS på ruten. LH og KL flyver dog fortsat fra SVG til IAH med et enkelt stop.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Nå - nu bestilte jeg lige denne tur:

    upload_2015-5-22_21-32-59.png

    Det var muligt at få prisen helt ned til under 8.300,- hvis man droppede turen via København, men rejste direkte fra Frankfurt til Stavanger.

    Så totalt set giver det mig en god bunke EB point som vil bringe mig til endnu et år som minimum EBG.
     
    mhsalv, clager, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  18. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Endnu en BF´er på IAH businessrabat holdet . Jeg er der ugen efter. Mærkeligt reglerne du citerede igår i den anden tråd med ud WED/THUR/SAT og hjem MON/WED/SAT ikke bliver håndhævet!
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  19. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hvad giver sådan en tur af point Henrik?
     
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    (9000+1000+2000)*2 + EBG bonus tror jeg, 9000 for billig business til IAH og de 2 andre segmenter er også bolig business svarende til høj plus
     

Del denne side