USA travel hack: Mobile Passport Control (MPC)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 17/8/24.

1. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    745
    "Synes godt om" modtaget:
    1,328
    Point:
    93
    Prøv en anden enhed. Ville helt sikkert ikke indtaste forkerte oplysninger, når det kommer til USA.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,284
    4,251
    Point:
    113
    Var igennem BOS i lørdags. Fra dørene åbnede til vi stod taxikøen med vores indcheckede bagage = 17min. Hurra for MPC - og hurtig bagagelevering. MPC var tydeligt skiltet i BOS

Calle77, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    495
    1,090
    Point:
    93
    Efter en USA-tur i efterårsferien må jeg tilføje min lovprisning og tak for dette geniale tip :)

Atlanta bød på en kø på anslået 400 personer, men med MPC blev vi ledt udenom det hele og skulle blot vente på, at 3 personer foran os ved skranken blev ekspederet.

Som et kuriosum - og for at understrege, at systemet er ganske avanceret - viste vi ingen papirer ved skranken. Jeg blev bedt om at stille mig foran kameraet, og ud fra ansigtsgenkendelse fandt systemet mig tydeligvis i MPC, for ekspedienten bød mig herefter velkommen ved navn og fortalte, at alt var i orden.

jespersm, Henry, OscarOP og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Thomas von Moos

Thomas von Moos TVMO

Beskeder:
    124
    366
    Point:
    63
    Fik prøvet på kærestens mobil og her fungere det, så det er nok bare min gamle S22 der ikke kan klare dette nymodens setup. :)
    Glæder mig meget til at prøve dette på søndag.

Henry "Synes godt om" dette.
  5. Thomas von Moos

Thomas von Moos TVMO

Beskeder:
    124
    366
    Point:
    63
    Så blev det min tur til at prøve dette utroligt nemme og fantastiske hack.
    Det blev prøvet i Chicago og det eneste svære ved at bruge denne app var at få taget et billede af min 2årige datter på returen.

Chicago har ikke en fuldt dedikeret række til MPC, man skal stille sig i kø med Amerikanerne og så kommer der en ’afkørsel’ længere fremme som springer ca. 80% af den resterende kø over, da vi kom retur fik vi nogle bemærkninger og flere troede at det var grundet vi havde børn siden vi ’bare’ kunne springe køen over og jeg spurgte dem om de kendte til MPC hvilket de 2 grupper ikke gjorde, så måske ikke super udbredt blandt amerikanere endnu.

Så hvis der er lang kø går der lidt tid før man kan komme ind på MPC køen hvilket gjorde at vores tur derover tog det ca. 15min at komme igennem CBP og på returen ca. 30min da vi måtte stå lidt i kør før vi kunne ’springe over’.
    Dette var utrolig dejligt især med små børn som ofte kan være trætte eller bare ikke gider at vente.

Alt i alt et dejligt værktøj der skal bruges igen.

Tak for tippet.

Sebastian011, Ulrik, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side